Gå til innhold

Kvinne - har du slått mannen din?

Anbefalte innlegg

Gjest Hulderen

I en artikkel i VG står det at 10 prosent av norske kvinner har brukt moderat vold mot partneren sin. Mennene som blir slått frykter ikke for livet itt, men de frykter for å miste kontakten med barna.

Jeg syns tallet høres høyt ut. Hva med deg? Har du slått, sparket eller klort mannen din? I såfall: Hvorfor?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/372633-kvinne-har-du-sl%C3%A5tt-mannen-din/
Del på andre sider

Fortsetter under...

''Jeg syns tallet høres høyt ut. Hva med deg? Har du slått, sparket eller klort mannen din? I såfall: Hvorfor?''

Nei. Selv om jeg innimellom kan få lyst til å grisebanke enkelte når jeg leser nyhetene (utrolig hva folk får seg til å gjøre mot hverandre!) så tror jeg ikke at vold løser noen problemer, og slettes ikke i et forhold.

Ikke at jeg har hatt noen grunn til å slå, sparke eller klore kjæresten heller altså! :o)

Har ikke lest artikkelen, men husk at vold ikke behøver å være fysisk.

Jeg har aldri utøvd fysisk vold overfor min partner (vel, husker en ørefik mot en ekskjæreste i fjern fortid..), om jeg har utøvd psykisk vold er jeg ikke den rette til å svare på - håper ikke det.

Gjest Hulderen

Har ikke lest artikkelen, men husk at vold ikke behøver å være fysisk.

Jeg har aldri utøvd fysisk vold overfor min partner (vel, husker en ørefik mot en ekskjæreste i fjern fortid..), om jeg har utøvd psykisk vold er jeg ikke den rette til å svare på - håper ikke det.

Artikkelen er på VG+ (for et par dager tilbake), så jeg kan dessverre ikke lenke til den. Her er det snakk om fysisk vold, ikke psykisk.

Annonse

Gjest Hulderen

''Kvinne - har du slått mannen din?''

I tankene har jeg til og med drept han...men det har blitt bare med tanken... c¨)

Har du tenkt det i øyeblikks raseri: "Å, jeg kunne ha drept deg, din idiot!" mens du innerst inne vet at du ikke mener det, eller har du virkelig tenkt at du kunne ha lyst til å drepe ham?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...