Gå til innhold

Hvilken kvinne vil ha en mann som tar pappaperm?

Anbefalte innlegg

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Synd at de kjekkeste menna skal ha så teite meninger :-)

• Svar 72
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

8

• laban

7

• tusseline

4

• petter smart

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg er ikke Elextra, men tar sjansen på å svare deg likevel. Og jeg snakker bare for meg selv. Det JEG syntes var hårreisende, var slett ikke det at han ønsket at moren skulle ta hele permisjonen i DERES tilfelle. Det som var hårreisende var at han gjorde seg til dommer over halve mennekseheten (les mennene) og fordømmer menn som tar pappapermisjon som noen udugelige tøffelhelter.

Folk må gjerne organisere livene sine akkurat slik de selv vil. Det jeg har problemer med er når de så legger en mal for hvordan andre må gjøre det - for å passe inn i deres forventninger. Denne fyren syns det er fælt å se menn trille barnevogn, for eksempel. Greit at han ikke vil, men må han samtidig nekte alle andre menn å gjøre det?

Godt sagt.

Skrevet

Synd at de kjekkeste menna skal ha så teite meninger :-)

He he

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

He he

Tipper at morsan er enig i at mannen er kjekk :-)

Skrevet

... men det er noe usympatisk over trekkene, synes jeg.

Skrevet

I og for seg ja, men synes han fremstår som en usjarmerende klyse, og da er det egentlig litt bortkasta med godt utseende.

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Hadde du tenkt det om han ikke hadde kommet med disse utalelsene?

Skrevet

''Hadde du tenkt det om han ikke hadde kommet med disse utalelsene?''

Ja, han har vært tema i diskusjon mellom jenter tidligere :P

Skrevet

Ja, det ville jeg ihvertfall.

Skrevet

''... men det er noe usympatisk over trekkene, synes jeg.''

Nå hopper jeg rett inn fra 100 nyeste, men regner med at det er fyren på bildet dere snakker om? Med en gang jeg så bildet kjente jeg at han ikke var min type. Han er nok en type mann som tar stor plass, snakker høyt og hører lite for å si det sånn.

Skrevet

Jeg tror neppe du er hans type kvinne heller :)

''Jeg tror neppe du er hans type kvinne heller :)''

Definitivt ikke. :o)

Skrevet

Nå hopper jeg rett inn fra 100 nyeste, men regner med at det er fyren på bildet dere snakker om? Med en gang jeg så bildet kjente jeg at han ikke var min type. Han er nok en type mann som tar stor plass, snakker høyt og hører lite for å si det sånn.

''Han er nok en type mann som tar stor plass, snakker høyt og hører lite for å si det sånn.''

Slik tenker jeg også, faktisk (er vi enige om noe, da?). Ser ham for meg i baren på (nå nedlagte) Lipp, der han høyrøstet skåler med kompisene og skotter etter bimboene.

Skrevet

''Han er nok en type mann som tar stor plass, snakker høyt og hører lite for å si det sånn.''

Slik tenker jeg også, faktisk (er vi enige om noe, da?). Ser ham for meg i baren på (nå nedlagte) Lipp, der han høyrøstet skåler med kompisene og skotter etter bimboene.

Ha ha!

Skrevet

Så det er ingen måte å få dem overført på? Om vi skulle hatt barn nå hadde ikke samboeren min hatt noen sjanse for å ta ut pappaperm. Han er selvstendig næringsdrivende, og kan ikke ta seg fri noen uker. Så da mister vi vel 3 mnd perm da om det skulle skje noe snart, og han fotsatt har den samme jobben :(

Det går an å søke. Men det er ingen automatikk i at det går greit.

Da venninnen min (som har en selvstendig næringsdrivende mann) fikk barn for 13 år siden, varierte det med bosted og saksbehandler. Noen fikk ukene overført, andre fikk det ikke, i den situasjonen. Men dette kan være veldig annerledes nå.

Skrevet

Fillern og! Jeg som hadde tenkt å kapre ham når Marthe Krogh ble lei av ham (eller han av henne)!!!

Gjest Shilapila
Skrevet

''Jeg tviler på at mange kvinner ikke vil ha menn som tar pappaperm. De vil kanskje ikke ha "myke menn", men en trenger ikke være særlig my for å ta ut pappaperm.''

Jeg tror de aller fleste kvinner vi ha menn som stiller opp for dem og ungene ja. :o) Men det er mulig det er noen som synes det er stas med en kar som nekter å trille ungen sin eller skifte bleier og som like gjerne tar styremøtet på jobben med seg på sykehuset når han synes fødselen tar for lang tid. Jeg fatter ikke at det er mulig, men det er det tydeligvis...

Jeg har problemer med å forstå at sykehuset tillater styremøte under fødsel og tror at dette er noe overdrevet.

Skrevet

....og fremdeles så undrer man seg over hvorfor det er mødrene som i hovedsak vinner omsorgstvister :-/

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

''Med en gang jeg så bildet kjente jeg at han ikke var min type''

Jeg tenkte det motsatte, frem til jeg begynte å lese da :-)

Skrevet

''Med en gang jeg så bildet kjente jeg at han ikke var min type''

Jeg tenkte det motsatte, frem til jeg begynte å lese da :-)

Han var ikke min type i hvert fall, ganske klysete.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...