Kalevaala Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Jeg er inne i en svært hektisk periode på jobben. Den har vart en god stund, og det ser ikke ut til å roe seg med det første. Slik er det jo for de fleste i perioder, og da trenger man noen triks for å ikke bli helt sprø. Har du noen tips? Her er mine: Gå sakte. Når jeg reiser meg fra pulten og skal bort og hente vann, eller på toalettet e.l. går jeg helt bevisst sakte. Det hjelper faktisk! En måte å fortelle kroppen at: Neida, det er ingen grunn til å stresse. Ikke fortell alle hvor travelt du har det. Dette gjorde jeg før: Åh! Jeg har _så_ mye å gjøre! Jeg aner ikke hvordan jeg skal få tid til alt sammen.". Så leste jeg dette rådet i en bok. "Andre synes det er slitsomt å høre om" stod det. Og "man gjør seg selv enda mere stresset ved å si slikt". Så det har jeg sluttet med, og synes at det også fungerer bra. Senk skuldrene. Det har vært en slags klisjè for meg - helt til Naparapaten fortalte følgende: Skuldrene hever seg automatisk når vi er stresset. Det skjer instinktivt og er nesten umulig å la være. Så det vi må gjøre er å fysisk tvinge dem ned igjen så ofte vi kan. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/372651-r%C3%A5d-mot-stress/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Modern77 Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Jeg pleier å ta meg et par minutter der jeg senker skuldrene, lukker øynene og puster rolig inn med nesen og ut med munnen, gjerne et par ganger, tøyer nakken litt, rister på skuldrene, tenker på noe koselig... så tar jeg fatt igjen på arbeidet, men tar en ting av gangen i stedet for å tenke huff dette blir jeg aldri ferdig med, hvor skal jeg begynne, så begynner jeg øverst i bunken og tenker ikke på hvor langt jeg har kommet før jeg nærmer meg slutten...Når jeg endelig er ferdig roser jeg meg selv med hvor flink og effektiv jeg var :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/372651-r%C3%A5d-mot-stress/#findComment-3261438 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.