Gjest Nord og ned. Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Gjelder det også for ekstreme fundamentalistiske muslimer, som f. eks. sier at jøder er "quislinger" og "forædere" og en fiende? De har intet ansvar? Bare den ene som sprenger en bombe? ''Bare den ene som sprenger en bombe?'' For snart tiende gang. Har noen støttet Breiviks massemord på den måte folk hyller, støtter og oppfordrer selvmordsbombere i e.g palestina? I så fall, hvem? hvor? Når? Kan du ikke grave frem slike eksempler er det kanskje en fordel og snart holde kjeft med dette pisspreiket? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/372732-godt-abb-ble-stoppet/page/4/#findComment-3263125 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletida Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Så du mener han har en psykisk diagnose? Nå skrev jeg paranoia i anførselsstegn. jeg kan selvsagt vite like lite som deg om han får en diagnose. Kanskje får han ikke det, kanskje får en blanding av flere diagnoser. Kanskje har han blitt skrudd etter å mure seg inne ved å lese ting han ønsker å lese. Litt her og litt der, men normalt sett blir ikke folk mordere av andres ytringer og synspunkter. ABB må selv ta ansvar for at han murt seg inne, planlagt og gjennomført det han har gjort. De andre har bare benyttet seg av ytringsfriheten uten å gjort annet enn å skrive. Jeg har vel som de fleste andre grublet på hvilken diagnose® han vil få og gjort meg opp en mening, men jeg er ikke psykiater så det skal jeg holde for meg selv. Kanskje får han ingen diagnose med noe navn, men oppfatingen hos folk vil selvsagt være at en slik mann ikke er helt frisk, diagnose eller ei. Vi har fortsatt bare en ABB. Er du ansvarlig for hærverket til blitzerne? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/372732-godt-abb-ble-stoppet/page/4/#findComment-3263130 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Nå skrev jeg paranoia i anførselsstegn. jeg kan selvsagt vite like lite som deg om han får en diagnose. Kanskje får han ikke det, kanskje får en blanding av flere diagnoser. Kanskje har han blitt skrudd etter å mure seg inne ved å lese ting han ønsker å lese. Litt her og litt der, men normalt sett blir ikke folk mordere av andres ytringer og synspunkter. ABB må selv ta ansvar for at han murt seg inne, planlagt og gjennomført det han har gjort. De andre har bare benyttet seg av ytringsfriheten uten å gjort annet enn å skrive. Jeg har vel som de fleste andre grublet på hvilken diagnose® han vil få og gjort meg opp en mening, men jeg er ikke psykiater så det skal jeg holde for meg selv. Kanskje får han ingen diagnose med noe navn, men oppfatingen hos folk vil selvsagt være at en slik mann ikke er helt frisk, diagnose eller ei. Vi har fortsatt bare en ABB. Er du ansvarlig for hærverket til blitzerne? Det var du som kom med diagnoser som angst, paranoia, osv. Ingen har sagt at ikke ABB er ansvarlige. Diskusjonen her er rollen til kulestøperne i å lage ABB til det monsteret han ble. Mener du selvmordsbombere også har ansvar alene, eller er de som har proppet hodet deres fullt av idéer også skyldige? Og du har ikke svart om Mullah Krekar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/372732-godt-abb-ble-stoppet/page/4/#findComment-3263137 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletida Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Det var du som kom med diagnoser som angst, paranoia, osv. Ingen har sagt at ikke ABB er ansvarlige. Diskusjonen her er rollen til kulestøperne i å lage ABB til det monsteret han ble. Mener du selvmordsbombere også har ansvar alene, eller er de som har proppet hodet deres fullt av idéer også skyldige? Og du har ikke svart om Mullah Krekar. ''Det var du som kom med diagnoser som angst, paranoia, osv'' Når brukte jeg ordet angst som i redsel. Det er ganske vanlig å gjøre det og tenkte ikke på sykdommen angst. Jeg kunne like gjerne brukt ordet redsel..Paranoia skrev jeg bevisst i anførselstegn for at det ikke skulle være mulig å missforstå. Det klarte du alikevel. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/372732-godt-abb-ble-stoppet/page/4/#findComment-3263147 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 ''Det var du som kom med diagnoser som angst, paranoia, osv'' Når brukte jeg ordet angst som i redsel. Det er ganske vanlig å gjøre det og tenkte ikke på sykdommen angst. Jeg kunne like gjerne brukt ordet redsel..Paranoia skrev jeg bevisst i anførselstegn for at det ikke skulle være mulig å missforstå. Det klarte du alikevel. Dette? ''Mener du selvmordsbombere også har ansvar alene, eller er de som har proppet hodet deres fullt av idéer også skyldige? Og du har ikke svart om Mullah Krekar.'' 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/372732-godt-abb-ble-stoppet/page/4/#findComment-3263148 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tunta Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Du kan ikke være helt god. Ja, det er mange tullinger i Frp, men ingen av dem har drept 77 mennesker. Akkurat dette har siv Jensen helt rett i. De blir forsøkt kneblet for sine politiske meninger. Å forsøke hindre dem i å diskutere innvandringspolitikk har ingenting med demokrati å gjøre. Jeg har tenkt på det flere ganger. Du er en mann jeg ser på som skummel. Det er dette hatet vi alle frykter. ''Jeg har tenkt på det flere ganger. Du er en mann jeg ser på som skummel. Det er dette hatet vi alle frykter.'' Wow, sterke påstander! Jeg har ikke vært på dol så lenge, men ble nysgjerrig da dette ikke sammenfaller med mitt syn på Sør. Jeg har ingen interesse av å skrive en forsvarstale for Sør, syns bare mekanismene her er interessante. Søkte opp en del av Sørs innlegg (de er mange, så jeg har naturlig nok ikke lest alt), og mitt inntrykk er at han har menneskerettigheter som utgangspunkt, går til angrep mot generalisering mot folkegrupper og engasjerer seg for overgrepsutsatte. Han framstår klart som FRP-kritisk og argumenterer for hvorfor, men fremstår ikke som venstreradikal eller en som ensidig forsvarer muslimer generelt (han er ateist, tror jeg), og langt mindre for ekstrem religionsutøvelse av noe slag. Som sagt, jeg trenger ikke forsvare Sør, det klarer han nok utmerket godt selv, men hvorfor all denne fiendligheten ift til hans ståsteder / argumenter / livssyn / verdier osv? Dette er egentlig ikke stilet spesifikt til deg, Nickløsheletida, jeg bare undres over mekanismene. Han ytrer motstand mot FRP (og kjæledyr, tror jeg), men jeg har ikke lest noe hatefullt innlegg så langt? Noen utsatte grupper / personer trenger også at andre tør å tale deres sak på en ryddig måte. Så kan det diskuteres hvem som gjør det på en hensiktsmessig måte, selvfølgelig. Det er slitsomt å bli konfrontert med (mer eller mindre gode) argumenter o.l. stadig vekk, men kvalifiserer det til karakteristikker som 'skummel', "hatefull" og det som mye verre er? Jeg blir i hvert fall overrasket over manglende saklighet på et forum som dette. _Det er mange måter å kneble på_... Her virker det som om det innimellom er en form for kollektiv justis overfor enkelt'medlemmer' (heter det medlemmer her, forresten?). Det er virkelig skummelt når personangrep er den rådende debattformen; både her på uskyldige dol og i samfunnet forøvrig. Det var dagens moralske pekefinger og hjertesukk (fra en norsk statsborger som ikke er etnisk norsk, om det har relevans) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/372732-godt-abb-ble-stoppet/page/4/#findComment-3263223 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nord og ned. Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 ''Jeg har tenkt på det flere ganger. Du er en mann jeg ser på som skummel. Det er dette hatet vi alle frykter.'' Wow, sterke påstander! Jeg har ikke vært på dol så lenge, men ble nysgjerrig da dette ikke sammenfaller med mitt syn på Sør. Jeg har ingen interesse av å skrive en forsvarstale for Sør, syns bare mekanismene her er interessante. Søkte opp en del av Sørs innlegg (de er mange, så jeg har naturlig nok ikke lest alt), og mitt inntrykk er at han har menneskerettigheter som utgangspunkt, går til angrep mot generalisering mot folkegrupper og engasjerer seg for overgrepsutsatte. Han framstår klart som FRP-kritisk og argumenterer for hvorfor, men fremstår ikke som venstreradikal eller en som ensidig forsvarer muslimer generelt (han er ateist, tror jeg), og langt mindre for ekstrem religionsutøvelse av noe slag. Som sagt, jeg trenger ikke forsvare Sør, det klarer han nok utmerket godt selv, men hvorfor all denne fiendligheten ift til hans ståsteder / argumenter / livssyn / verdier osv? Dette er egentlig ikke stilet spesifikt til deg, Nickløsheletida, jeg bare undres over mekanismene. Han ytrer motstand mot FRP (og kjæledyr, tror jeg), men jeg har ikke lest noe hatefullt innlegg så langt? Noen utsatte grupper / personer trenger også at andre tør å tale deres sak på en ryddig måte. Så kan det diskuteres hvem som gjør det på en hensiktsmessig måte, selvfølgelig. Det er slitsomt å bli konfrontert med (mer eller mindre gode) argumenter o.l. stadig vekk, men kvalifiserer det til karakteristikker som 'skummel', "hatefull" og det som mye verre er? Jeg blir i hvert fall overrasket over manglende saklighet på et forum som dette. _Det er mange måter å kneble på_... Her virker det som om det innimellom er en form for kollektiv justis overfor enkelt'medlemmer' (heter det medlemmer her, forresten?). Det er virkelig skummelt når personangrep er den rådende debattformen; både her på uskyldige dol og i samfunnet forøvrig. Det var dagens moralske pekefinger og hjertesukk (fra en norsk statsborger som ikke er etnisk norsk, om det har relevans) ''Som sagt, jeg trenger ikke forsvare Sør, det klarer han nok utmerket godt selv'' Enig, derfor kunne du spart deg for alt dette. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/372732-godt-abb-ble-stoppet/page/4/#findComment-3263224 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletida Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 ''Jeg har tenkt på det flere ganger. Du er en mann jeg ser på som skummel. Det er dette hatet vi alle frykter.'' Wow, sterke påstander! Jeg har ikke vært på dol så lenge, men ble nysgjerrig da dette ikke sammenfaller med mitt syn på Sør. Jeg har ingen interesse av å skrive en forsvarstale for Sør, syns bare mekanismene her er interessante. Søkte opp en del av Sørs innlegg (de er mange, så jeg har naturlig nok ikke lest alt), og mitt inntrykk er at han har menneskerettigheter som utgangspunkt, går til angrep mot generalisering mot folkegrupper og engasjerer seg for overgrepsutsatte. Han framstår klart som FRP-kritisk og argumenterer for hvorfor, men fremstår ikke som venstreradikal eller en som ensidig forsvarer muslimer generelt (han er ateist, tror jeg), og langt mindre for ekstrem religionsutøvelse av noe slag. Som sagt, jeg trenger ikke forsvare Sør, det klarer han nok utmerket godt selv, men hvorfor all denne fiendligheten ift til hans ståsteder / argumenter / livssyn / verdier osv? Dette er egentlig ikke stilet spesifikt til deg, Nickløsheletida, jeg bare undres over mekanismene. Han ytrer motstand mot FRP (og kjæledyr, tror jeg), men jeg har ikke lest noe hatefullt innlegg så langt? Noen utsatte grupper / personer trenger også at andre tør å tale deres sak på en ryddig måte. Så kan det diskuteres hvem som gjør det på en hensiktsmessig måte, selvfølgelig. Det er slitsomt å bli konfrontert med (mer eller mindre gode) argumenter o.l. stadig vekk, men kvalifiserer det til karakteristikker som 'skummel', "hatefull" og det som mye verre er? Jeg blir i hvert fall overrasket over manglende saklighet på et forum som dette. _Det er mange måter å kneble på_... Her virker det som om det innimellom er en form for kollektiv justis overfor enkelt'medlemmer' (heter det medlemmer her, forresten?). Det er virkelig skummelt når personangrep er den rådende debattformen; både her på uskyldige dol og i samfunnet forøvrig. Det var dagens moralske pekefinger og hjertesukk (fra en norsk statsborger som ikke er etnisk norsk, om det har relevans) ''Jeg har ikke vært på dol så lenge'' Følg med i 10 år til, skriv det samme da og jeg skal kommentere resten :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/372732-godt-abb-ble-stoppet/page/4/#findComment-3263229 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tunta Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 ''Som sagt, jeg trenger ikke forsvare Sør, det klarer han nok utmerket godt selv'' Enig, derfor kunne du spart deg for alt dette. ''Enig, derfor kunne du spart deg for alt dette.'' Selvfølgelig kunne jeg det (et brett pepperkaker ble nesten brent i prosessen, hehe), men jeg stusser som sagt over agendaen til en del her - inkludert deg. Er det legitimt å kneble i verste ordelag meningsmotstandere som argumenterer for et motstridende syn? Legger det et grunnlag for en mer eller mindre konstruktiv diskusjon? Neppe, generaliseringer og ufine personangrep fra en del her og i debattfora generelt (skriftlige eller muntlige) bidrar ikke til felles forståelse i den grad det er mulig, langt mindre løsninger på felles problemstillinger. Hmm, nå innser jeg at jeg fremstår som en 'kvasisosionom', men jeg tror respekt og kunnskap er avgjørende - fra begge (alle) sider. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/372732-godt-abb-ble-stoppet/page/4/#findComment-3263231 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tunta Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 ''Jeg har ikke vært på dol så lenge'' Følg med i 10 år til, skriv det samme da og jeg skal kommentere resten :-) OK, avtale, men får se om jeg orker å holde ut denne føljetongen i ti år ;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/372732-godt-abb-ble-stoppet/page/4/#findComment-3263232 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nord og ned. Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 ''Enig, derfor kunne du spart deg for alt dette.'' Selvfølgelig kunne jeg det (et brett pepperkaker ble nesten brent i prosessen, hehe), men jeg stusser som sagt over agendaen til en del her - inkludert deg. Er det legitimt å kneble i verste ordelag meningsmotstandere som argumenterer for et motstridende syn? Legger det et grunnlag for en mer eller mindre konstruktiv diskusjon? Neppe, generaliseringer og ufine personangrep fra en del her og i debattfora generelt (skriftlige eller muntlige) bidrar ikke til felles forståelse i den grad det er mulig, langt mindre løsninger på felles problemstillinger. Hmm, nå innser jeg at jeg fremstår som en 'kvasisosionom', men jeg tror respekt og kunnskap er avgjørende - fra begge (alle) sider. ''Er det legitimt å kneble i verste ordelag meningsmotstandere som argumenterer for et motstridende syn?'' Dette spørsmålet er godt hadde det ikke vært for at det kombineres med hyllest av den verste eksponenten for utspekulert hersketeknikk, trakkassering, vikarierende og terpende påstander, avsporinger og ufinheter av alle, ikke bare her, men på flere andre forum rundt omkring gjennom åra, nemlig personen bak nicket Sør. Derfor blir hele ditt engasjement nærmest absurd. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/372732-godt-abb-ble-stoppet/page/4/#findComment-3263233 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletida Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 OK, avtale, men får se om jeg orker å holde ut denne føljetongen i ti år ;-) Du har tatt et lite søk og jeg skjønner på et vis at da vil sikkert Sør fremstå som reneste Mor Theresa. Denne Mor Theresa har dol`s rekord i utestengelser. Så når du lurer på mekanismene, så må du ha fulgt med i lengre tid :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/372732-godt-abb-ble-stoppet/page/4/#findComment-3263238 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tunta Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 ''Er det legitimt å kneble i verste ordelag meningsmotstandere som argumenterer for et motstridende syn?'' Dette spørsmålet er godt hadde det ikke vært for at det kombineres med hyllest av den verste eksponenten for utspekulert hersketeknikk, trakkassering, vikarierende og terpende påstander, avsporinger og ufinheter av alle, ikke bare her, men på flere andre forum rundt omkring gjennom åra, nemlig personen bak nicket Sør. Derfor blir hele ditt engasjement nærmest absurd. Vet du, jeg tolker dette som et kompliment (altså godt spørsmål) Jeg har ikke noe forhold til eller kunnskap om nevnte debattant eller deg, men min personlige erfaring utfra det jeg har lest på dol er at du kan fremstå som direkte usaklig, ufin og trakasserende.. OK, det var min mening for det det er verdt - og tror du har mye å hente på å moderere deg litt. Personlig har jeg vært enig med deg i noen innlegg, har vel skrevet svar til deg også, men det innbyr ikke til dialog når du uttrykker deg på fordømmende, nedlatende og stigmatiserende ordelag. Du støter nok mange fra deg, mulig det er tilsiktet, men da bør du kanskje realitetsorienteres om du har en seriøs agenda 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/372732-godt-abb-ble-stoppet/page/4/#findComment-3263239 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nord og ned. Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Vet du, jeg tolker dette som et kompliment (altså godt spørsmål) Jeg har ikke noe forhold til eller kunnskap om nevnte debattant eller deg, men min personlige erfaring utfra det jeg har lest på dol er at du kan fremstå som direkte usaklig, ufin og trakasserende.. OK, det var min mening for det det er verdt - og tror du har mye å hente på å moderere deg litt. Personlig har jeg vært enig med deg i noen innlegg, har vel skrevet svar til deg også, men det innbyr ikke til dialog når du uttrykker deg på fordømmende, nedlatende og stigmatiserende ordelag. Du støter nok mange fra deg, mulig det er tilsiktet, men da bør du kanskje realitetsorienteres om du har en seriøs agenda Virker som det er mest et halvgodt forsøk på trolleri det du bedriver her. Ingen som er mot usakligheter, ufinheter, hersketekniiker etc. vil samtidig uttrykke støtte til Sør. Useriøst. Men du holdt på å lure meg ei lita stund. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/372732-godt-abb-ble-stoppet/page/4/#findComment-3263241 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tunta Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Virker som det er mest et halvgodt forsøk på trolleri det du bedriver her. Ingen som er mot usakligheter, ufinheter, hersketekniiker etc. vil samtidig uttrykke støtte til Sør. Useriøst. Men du holdt på å lure meg ei lita stund. ''Virker som det er mest et halvgodt forsøk på trolleri det du bedriver her. Ingen som er mot usakligheter, ufinheter, hersketekniiker etc. vil samtidig uttrykke støtte til Sør. Useriøst. Men du holdt på å lure meg ei lita stund.'' OK, I rest my case..... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/372732-godt-abb-ble-stoppet/page/4/#findComment-3263242 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.