Gå til innhold

Er så hjelpesløs

Anbefalte innlegg

Gjest Lett for å spørre
Skrevet

Har venninne som ikke klarer noe selv. Hun prøver ikke en gang før hun spørr om hjelp. I dag spurte hun om jeg kunne komme å hjelpe henne å henge opp stuegardiner. De er på ei stang så vi må løfte på hver sin side sier hun. Jeg så nei pga at jeg har ett hus selv som skal pyntes til advent/jul. Og at jeg har mye hodepine og svimmelhet. Da spurte hun om jeg kunne komme å løfte opp tv så hun fikk lagt en duk under og at hun skulle prøve gardinene selv. Til og med min mor på 65 år klarer alt dette selv men ei på 30 klarer det ikke. Vet ikke hvordan jeg skal si det på en fin måte. Er det vanlig å spørre om hjelp til sånt? Jeg har flere single venninner men de spørr aldri om hjelp og jeg gjør heller ikke det

Videoannonse
Annonse
Skrevet

''Da spurte hun om jeg kunne komme å løfte opp tv så hun fikk lagt en duk under og at hun skulle prøve gardinene selv. ''

Høres temmelig sært ut å spørre om hjelp til noe når du allerede har sagt nei til å hjelpe til med noe annet.

Hun er kanskje kontaktsøkende og ser dette som en mulighet til å treffe deg? De fleste klarer seg vel rimelig bra selv og dropper det de eventuelt ikke klarer på egen hånd. Det blir jul også uten juleduk under TV'en eller julegardiner.

Er dette samme venninnen du har skrevet om før vedr. kjøring, kanskje?

Gjest Lett for å spørre
Skrevet

''Da spurte hun om jeg kunne komme å løfte opp tv så hun fikk lagt en duk under og at hun skulle prøve gardinene selv. ''

Høres temmelig sært ut å spørre om hjelp til noe når du allerede har sagt nei til å hjelpe til med noe annet.

Hun er kanskje kontaktsøkende og ser dette som en mulighet til å treffe deg? De fleste klarer seg vel rimelig bra selv og dropper det de eventuelt ikke klarer på egen hånd. Det blir jul også uten juleduk under TV'en eller julegardiner.

Er dette samme venninnen du har skrevet om før vedr. kjøring, kanskje?

Ja det er det. Jeg har funnet ut at vi ser på vennskap på ulike måter. Jeg har flere nære venninner men som ikke jeg har mye kontakt med men vi er nære alikevel. Og sånn liker jeg det. Denne venninnen er for tett innpå meg. Hun sier hele tiden at hun vil hjelpe oss men bare når hun vil(føler jeg). Hun kan aldri passe 3 åringen i noen timer vist jeg er dårlig pga hun er ikke vant med barn. Men til noe annet trenger jeg ikke hjelp. Hun sier hun kan hente meg på jobb noen gang for å hjelpe men det hjelper ikke meg.

Skrevet

''Da spurte hun om jeg kunne komme å løfte opp tv så hun fikk lagt en duk under og at hun skulle prøve gardinene selv. Til og med min mor på 65 år klarer alt dette selv ''

Da vi hadde stor billedrørs-tv ville ikke jeg klart å løfte den alene altså. Men jeg ville uansett ikke hatt duk under, og jeg ville vegret meg mye for å mase folk om å hjelpe ting med småting.

Skrevet

''Da spurte hun om jeg kunne komme å løfte opp tv så hun fikk lagt en duk under og at hun skulle prøve gardinene selv. Til og med min mor på 65 år klarer alt dette selv ''

Da vi hadde stor billedrørs-tv ville ikke jeg klart å løfte den alene altså. Men jeg ville uansett ikke hatt duk under, og jeg ville vegret meg mye for å mase folk om å hjelpe ting med småting.

Samme her. En gammeldags TV er svært tung, jeg ville ikke klart å løfte alene den vi hadde før. Men jeg ville ikke spurt ei venninne om hjelp dersom hun allerede hadde sagt fra at hun ikke hadde tid. Da ville jeg heller ringt på hos en hyggelig nabo og spurt, hvis det var snakk om et engangstilfelle altså.

Skrevet

Tror ikke det er særlig vanlig å spørre om hjelp til sånt. Jeg for min del har stor glede av å klare det meste selv. Men hun er kanskje kontaktsøkende…??

Gjest Lett for å spørre
Skrevet

Samme her. En gammeldags TV er svært tung, jeg ville ikke klart å løfte alene den vi hadde før. Men jeg ville ikke spurt ei venninne om hjelp dersom hun allerede hadde sagt fra at hun ikke hadde tid. Da ville jeg heller ringt på hos en hyggelig nabo og spurt, hvis det var snakk om et engangstilfelle altså.

Men no er flatskjermer ikke tunge og det går å flytte de til siden og legge en duk under og flytte den tilbake

Skrevet

''Men jeg ville ikke spurt ei venninne om hjelp dersom hun allerede hadde sagt fra at hun ikke hadde tid.''

Enig. Hun er nok kontaktsøkende som Elextra skriver

Skrevet

Men no er flatskjermer ikke tunge og det går å flytte de til siden og legge en duk under og flytte den tilbake

Flatskjermer er da tunge nok (hvis de er store) til at det ikke er så enkelt å løfte og legge noe under. Men jeg hadde nok ikke giddet å be noen hjelpe meg med det. Om jeg i det hele tatt ville hatt en duk under ;-)

Skrevet

Jeg har en kjempetung, stor TV, som jeg ikke klarer løfte, men jeg har aldri hatt noen duk under. Gardinene henger jeg alltid opp alene.

Skrevet

Nei, det er ikke vanlig. Jeg spør nesten aldri om hjelp, men jeg har en som jobber for meg, men det er begrenset hva hun kan i en alder av 22. Men hun er flink altså, ingen grunn til å klage på henne.

Gjest Modern77
Skrevet

Duk under tv er sånn bestemødre gjør, det er ikke bra, det blir en del varme under tvn.

Kanskje det at hun spør om hjelp bare er en unnskyldning for å få besøk av deg, kanskje er hun egentlig ensom?

Skrevet

Duk under tv er sånn bestemødre gjør, det er ikke bra, det blir en del varme under tvn.

Kanskje det at hun spør om hjelp bare er en unnskyldning for å få besøk av deg, kanskje er hun egentlig ensom?

''De vet jo hvor farlig det er, er det ikke bra at samfunnet og folka rundt prøver å hjelpe de å slutte?''

De fleste av dagens TVer står vel på en fot av et eller annet slag? Et godt stykke ned til duken, da.

Skrevet

Ho er sikkert mer ensom enn egentlig hjelpeløs.

Skrevet

''De vet jo hvor farlig det er, er det ikke bra at samfunnet og folka rundt prøver å hjelpe de å slutte?''

De fleste av dagens TVer står vel på en fot av et eller annet slag? Et godt stykke ned til duken, da.

*fnis* Nå har du quotet litt feil gitt... ;o)

Skrevet

LOL.

Skrevet

*himle med øya*

Takk for den, Lillemus, den svei! ;) Ikke vanskelig å se hva som var forrige innlegg jeg kommenterte i alle fall. :D

Skulle sitere at det ble varmt under TV'n. LOL

Defnitivt ikke min dag i dag.

Skrevet

Jeg forstår ikke helt problemet med at vi kan spørre hverandre om litt hjelp jeg da, så sant det er slik at den som spørr kan ta et nei om det ikke passer.

Skrevet

Jeg forstår ikke helt problemet med at vi kan spørre hverandre om litt hjelp jeg da, så sant det er slik at den som spørr kan ta et nei om det ikke passer.

Det er lite godtatt å spørre om hjelp for tiden, jeg synes det er helt på trynet, men jeg orker ikke å få de nedlatende blikkene hvis jeg spør om hjelp.

Skrevet

''Jeg forstår ikke helt problemet med at vi kan spørre hverandre om litt hjelp jeg da, så sant det er slik at den som spørr kan ta et nei om det ikke passer.''

Helt enig i at en ikke bør nøle å spørre om hjelp når man trenger det. Men å spørre en travel mor om å komme og hjelpe til å løfte TV'n for å få på plass en juleduk(?) tilhører ikke denne kategorien.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...