Katt-ja Skrevet 26. november 2011 Skrevet 26. november 2011 ''De vet jo hvor farlig det er, er det ikke bra at samfunnet og folka rundt prøver å hjelpe de å slutte?'' De fleste av dagens TVer står vel på en fot av et eller annet slag? Et godt stykke ned til duken, da. Forsøk på multitasking? ;-) 0 Siter
Gjest åffor Skrevet 26. november 2011 Skrevet 26. november 2011 Det er lite godtatt å spørre om hjelp for tiden, jeg synes det er helt på trynet, men jeg orker ikke å få de nedlatende blikkene hvis jeg spør om hjelp. Jeg synes det er helt merkelig hvor "kaldt" alt har blitt. Alle skal klare seg selv og har hevder de nok med sitt. Ingenting gleder meg mer enn at jeg kan hjelpe noen med ting jeg kan klare. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 26. november 2011 Skrevet 26. november 2011 *himle med øya* Takk for den, Lillemus, den svei! Ikke vanskelig å se hva som var forrige innlegg jeg kommenterte i alle fall. Skulle sitere at det ble varmt under TV'n. LOL Defnitivt ikke min dag i dag. ''Defnitivt ikke min dag i dag.'' Jeg var sekundet fra å "quote" fra DOL i en jobb-e-post, husker jeg. Et samlivsinnlegg, tror jeg. Det var hakket verre (men reddet meg som sagt). 0 Siter
Gjest åffor Skrevet 26. november 2011 Skrevet 26. november 2011 ''Jeg forstår ikke helt problemet med at vi kan spørre hverandre om litt hjelp jeg da, så sant det er slik at den som spørr kan ta et nei om det ikke passer.'' Helt enig i at en ikke bør nøle å spørre om hjelp når man trenger det. Men å spørre en travel mor om å komme og hjelpe til å løfte TV'n for å få på plass en juleduk(?) tilhører ikke denne kategorien. Jeg synes det er viktig at vi evner å se hverandre. Kanskje trenger denne personen egentlig noen annet enn hjelp til denne juleduken. Og er det så vanskelig å gi litt av sin tid til det? Som jeg skrev er det selvsagt viktig at den som spørr også tåler et nei. Men å spørre forstår jeg ikke at er så farlig. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 26. november 2011 Skrevet 26. november 2011 Jeg synes det er viktig at vi evner å se hverandre. Kanskje trenger denne personen egentlig noen annet enn hjelp til denne juleduken. Og er det så vanskelig å gi litt av sin tid til det? Som jeg skrev er det selvsagt viktig at den som spørr også tåler et nei. Men å spørre forstår jeg ikke at er så farlig. ''Men å spørre forstår jeg ikke at er så farlig.'' Nei, det har du forsåvidt rett i. Kan synes som om trådstarter ikke takler å si nei når det ikke passer. 0 Siter
Gjest åffor Skrevet 26. november 2011 Skrevet 26. november 2011 ''Men å spørre forstår jeg ikke at er så farlig.'' Nei, det har du forsåvidt rett i. Kan synes som om trådstarter ikke takler å si nei når det ikke passer. ''Nei, det har du forsåvidt rett i. Kan synes som om trådstarter ikke takler å si nei når det ikke passer.'' Jeg synes det virker mer som om denne "venninnen" irriterer henne. Hun sa jo nei til å hjelpe til med gardinene med god grunn. 0 Siter
Dorthe Skrevet 26. november 2011 Skrevet 26. november 2011 Jeg synes det er helt merkelig hvor "kaldt" alt har blitt. Alle skal klare seg selv og har hevder de nok med sitt. Ingenting gleder meg mer enn at jeg kan hjelpe noen med ting jeg kan klare. Jeg er helt enig med deg, jeg spør ingen nordmenn hvis jeg trenger hjelp til noe lenger. 0 Siter
morsan Skrevet 27. november 2011 Skrevet 27. november 2011 ''Defnitivt ikke min dag i dag.'' Jeg var sekundet fra å "quote" fra DOL i en jobb-e-post, husker jeg. Et samlivsinnlegg, tror jeg. Det var hakket verre (men reddet meg som sagt). LOL 0 Siter
Gjest Modern77 Skrevet 27. november 2011 Skrevet 27. november 2011 ''De vet jo hvor farlig det er, er det ikke bra at samfunnet og folka rundt prøver å hjelpe de å slutte?'' De fleste av dagens TVer står vel på en fot av et eller annet slag? Et godt stykke ned til duken, da. Uansett - forferdelig gammeldags og unødvendig med duk under tv. Det er bare bestemødre som gjør sånt. 0 Siter
Mrs D Skrevet 28. november 2011 Skrevet 28. november 2011 Forsøk på multitasking? ;-) Hehe .. 0 Siter
Mrs D Skrevet 28. november 2011 Skrevet 28. november 2011 ''Defnitivt ikke min dag i dag.'' Jeg var sekundet fra å "quote" fra DOL i en jobb-e-post, husker jeg. Et samlivsinnlegg, tror jeg. Det var hakket verre (men reddet meg som sagt). ''Jeg var sekundet fra å "quote" fra DOL i en jobb-e-post, husker jeg. Et samlivsinnlegg, tror jeg. Det var hakket verre (men reddet meg som sagt).'' Ja, det vil jeg si var hakket verre. De fleste ganger oppdager jeg det før jeg trykker på "Send innlegg", men det glapp visst. 0 Siter
Mrs D Skrevet 28. november 2011 Skrevet 28. november 2011 Uansett - forferdelig gammeldags og unødvendig med duk under tv. Det er bare bestemødre som gjør sånt. ''Uansett - forferdelig gammeldags og unødvendig med duk under tv.'' Det er jeg enig i! ''Det er bare bestemødre som gjør sånt.'' Tja, mulig. Ikke vet jeg om jeg har sett duk under en TV de siste 20 årene. 0 Siter
Mrs D Skrevet 28. november 2011 Skrevet 28. november 2011 Jeg er helt enig med deg, jeg spør ingen nordmenn hvis jeg trenger hjelp til noe lenger. ''Jeg er helt enig med deg, jeg spør ingen nordmenn hvis jeg trenger hjelp til noe lenger.'' At det er blitt sånn er jo for galt andre veien. Jeg strekker meg lang for å hjelpe om jeg har tid og anledning. Men en juleduk under TV er nok neppe innenfor kategorien der jeg anstrenger meg nevneverdig. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.