Gå til innhold

Hvor mange har du å gi julegave til?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Egentlig altfor mange... Selv om vi ikke gir til søsken eller nieser og nevøer over 18 år (unntatt hvis vi feirer sammen med dem), kommer vi likevel opp i over 20. I år gir jeg gaver til to venninner, min søster og svoger (fellesgave), min nevø, mine foreldre (fellesgave) og mine besteforeldre (fellesgave). Og så gir vi til de av gubbens nieser og nevøer som er under 18 år (5 stk), datteren til hans eldste nevø, foreldrene hans (får hver sin gave av praktiske grunner, de bor ikke sammen) og barna til en av hans venner (han er fadder på den ene). Vi gir også gaver til barna til en felles venn, der vi er fadder på et av dem.

Er litt stolt av at jeg nesten er ferdig med alle gavene...

Videoannonse
Annonse
  • Svar 59
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• candyqueen_83

8

• trollemor;o)

3

• Mammantil3

3

• nitty-gritty

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Ca 40 :-) Noen kommer til å få en liten gave, andre får flere, I tillegg kommer de gavene ungene gir til sine venner. Noen av mottakerene får fellesgaver...

Regner med at vi kommer til å kjøpe en 50-60 gaver totalt.

Har ikke kjøpt så mange av gavene enda, men har ideer til de fleste. Synes det er hyggelig å både planlegge og kjøpe!

Skrevet

Kjøper du alltid separate gaver, eller gir du også fellesgaver? gaver til tante og onkel teller som en.

Jeg vet at mine foreldre ofte gir like gaver til mine søskenbarns sine barn. Litt greit å bli ferdig med det.

Det hender svigerbror og kone får en felles gave (eller ikke gave overhodet, om vi blir enige om det på forhånd). Ellers gir jeg separate gaver til de andre parene jeg har nevnt, da jeg ønsker at gavene skal være personlige. Svigermor og svigerfar er skilt. Niesene våre er så forskjellige i alder at det er uaktuelt å kjøpe det samme til de.

Skrevet

Jeg gir julegave til mine tre barn, seks nieser/nevøer, mine foreldre, mine to søstre med menn, tre fadderbarn, ei tante og smågaver til de fem søskenene til fadderbarna. Tilsammen blir det 21 gaver. Idag var jeg ferdig med julegaveinnkjøpene :)))

Skrevet

Jeg gir julegave til mine tre barn, seks nieser/nevøer, mine foreldre, mine to søstre med menn, tre fadderbarn, ei tante og smågaver til de fem søskenene til fadderbarna. Tilsammen blir det 21 gaver. Idag var jeg ferdig med julegaveinnkjøpene :)))

Heldiggris, du har vært på Moa i dag da skjønner jeg :-)

Skrevet

Heldiggris, du har vært på Moa i dag da skjønner jeg :-)

Jepp! Alene - uten unger...og da går det unna :P

Skrevet

Jepp! Alene - uten unger...og da går det unna :P

hm, jeg skal kjøpe ca 40 gaver og har ikke begynt.... ikke vet jeg når jeg skal gjøre det heller.

Skrevet

Et sted mellom 30 og 40. Og har kun kjøpt en foreløpig...

Skrevet

2, min sønn og jenta hans :) De er barna mine. Gleder meg til å kjøpe masse fint til de og ha julerebus for dem hvor de må lete etter gavene. De er begge 20 hehe og vi er alle som barn :)

Gjest Hulderen
Skrevet

Heldigvis bare 17, så nå går det ganske greit. Tidligere ga jeg til 11 til, men etter som årene har gått så har jeg sluttet å gi til nevøer, nieser, nabobarn og venners barn etter som de har blitt konfirmert.

De som får nå er alle familie, på min og min manns side. Min mann slipper lett unna, han kjøper bare til meg ...

Skrevet

Har ikke telt etter, men det kan jeg jo gjøre:

Mann

Barn 1 (2-3 gaver)

Barn 2 (2-3 gaver)

Barn 3 (2-3 gaver)

Svigermor

Min mor

Min far

Min søster + mann (vi gir ofte fellesgave)

Niese 1

Niese 2

Niese 3

Nevø 4

Nevø 5

Fadderbarn

Venninne 1

Venninne 2

Venninne 3

Venninne 4

Tror dette var alle. 18 personer, men neon av dem skal ha flere gaver, eller at jeg må finne på noe fra søsknene til hverandre f.eks.-

Gir du gaver til venninner? Jeg trodde man slutta med det når man var eldre enn 15 jeg :o)

Skrevet

Ti stykker.

Men da har jeg ikke tatt med samboerns familie da.

Skrevet

Gir du gaver til venninner? Jeg trodde man slutta med det når man var eldre enn 15 jeg :o)

''Jeg trodde man slutta med det når man var eldre enn 15 jeg :o)''

Venner er familie man velger selv. Nære, gode venninner får selvfølgelig julegaver!

Skrevet

Jeg har ikke telt opp enda, men det blir vel til

1 mann (min!)

2 barn (mine!)

1 svigermor

5 søsken

1 fadderbarn

3 gammeltantebarn

5 vennepar

1 tante (+ onkel)

4 barn av vennepar

1 nabo som har hjulpet oss mye i år

+ at jeg skal betale for gavene våre barn gir til sine venner, men det er typisk hårstrikker og småpynt og utgjør ikke den store summen i denne sammenhengen.

Da ble det vel 24 gaver, da, eller rettere sagt 24 mottakere. Ungene får gjerne mer enn en gave. Lite innkjøpt så langt, men det meste er planlagt. Og jeg digger det! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...