Gå til innhold

Hvor mange har du å gi julegave til?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gir du gaver til venninner? Jeg trodde man slutta med det når man var eldre enn 15 jeg :o)

Vi har ikke gitt julegaver i alle år - men de siste 6-7 årene har vi gitt. 3 av dem er vennepar, så da gir mannen min og jeg felles gave til paret - 3 av dem gir jeg gave til alene.

Synes det er koselig å gi, og koselig å åpne pakker fra venner :-)

Videoannonse
Annonse
  • Svar 59
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• candyqueen_83

8

• trollemor;o)

3

• Mammantil3

3

• nitty-gritty

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Gir til hverandre (min mann og jeg), til våre barn og våre søsken og nevø, samt til foreldre og to hunder. Til alle disse gir vi to gaver til hver (kun en til hver av hundene :-)) .

så gir vi til 5 vennepar/enslige venner, samt 8 barn av vennepar. En gave hver.

I tillegg pleier jeg gi en liten ting til mine beste kollegaer (4-6 stk).

Jeg elsker førjulstiden, og koser meg med både innkjøp, pakking osv.

Så langt har jeg kjøpt 12 julegaver av de ca 40 jeg skal kjøpe.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Gir du gaver til venninner? Jeg trodde man slutta med det når man var eldre enn 15 jeg :o)

''Gir du gaver til venninner? Jeg trodde man slutta med det når man var eldre enn 15 jeg :o)''

Det er jo den beste gaven det, den jeg kjøper til venninna mi. Og det er stas å få fra henne, personlige gaver. Så de næreste vennene mine får gaver, selv om jeg nå er langt over 15 år. :o)

Skrevet

2, min sønn og jenta hans :) De er barna mine. Gleder meg til å kjøpe masse fint til de og ha julerebus for dem hvor de må lete etter gavene. De er begge 20 hehe og vi er alle som barn :)

Altfor mange, tror jeg kom til 25 ved siste telling. Det er egne barn, svigerbarn og barnebarn, samt tantebarn. Og selvfølgelig svigermor og svigerfar, og oldefarmor. derimot gir vi ikke til våre søsken, vi avtalte for noen år siden at det var viktigere å gi til ungene. Og for oss blir det også et økonomisk spørsmål, men jula er et økonomisk løft med så mange å gi gaver til.

Skrevet

Altfor mange, tror jeg kom til 25 ved siste telling. Det er egne barn, svigerbarn og barnebarn, samt tantebarn. Og selvfølgelig svigermor og svigerfar, og oldefarmor. derimot gir vi ikke til våre søsken, vi avtalte for noen år siden at det var viktigere å gi til ungene. Og for oss blir det også et økonomisk spørsmål, men jula er et økonomisk løft med så mange å gi gaver til.

Og den skulle jo selvfølgelig til trådstarter.

Skrevet

Vi har kuttet til nærmeste familie og da blir det 20 stk.

Skrevet

''Gir du gaver til venninner? Jeg trodde man slutta med det når man var eldre enn 15 jeg :o)''

Nå var ikke svaret ditt til meg, men jeg svarer allikevel. :o) Ja, jeg gir gaver til 2-3-4 venninner, dvs. to av dem er kolleger og to av dem er gode venninner. De får ikke store og dyre ting, men en gjennomtenkt liten oppmerksomhet, gjerne noe hjemmestrikket. :o)

Skrevet

Et sted mellom 15 og 20, tenker jeg. Jeg og søskenene mine har sluttet å gi til hverandre, så nå synes jeg det er en overkommelig oppgave handle julegaver. Vi er mange, og noen av dem er supersære på gaver. Puh, så godt å slippe!:)

Skrevet

''Jeg trodde man slutta med det når man var eldre enn 15 jeg :o)''

Venner er familie man velger selv. Nære, gode venninner får selvfølgelig julegaver!

Ok. Vi sluttet med det for lenge siden, og gir heller til barna når vi får det.

Skrevet

Vi har kuttet til nærmeste familie og da blir det 20 stk.

Kuttet til nærmeste familie, og enda er det 20 igjen? Jeg ville gjort omvendt jeg. Kuttet til de som ikke er nærmest.

Skrevet

Nå var ikke svaret ditt til meg, men jeg svarer allikevel. :o) Ja, jeg gir gaver til 2-3-4 venninner, dvs. to av dem er kolleger og to av dem er gode venninner. De får ikke store og dyre ting, men en gjennomtenkt liten oppmerksomhet, gjerne noe hjemmestrikket. :o)

Ok, skjønner flere gjør det. Syns jeg har nok gaver å stresse med fra før av jeg :o)

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1322388786' post='4680453]

Det er jo den beste gaven det, den jeg kjøper til venninna mi. Og det er stas å få fra henne, personlige gaver. Så de næreste vennene mine får gaver, selv om jeg nå er langt over 15 år. :o)

Sikkert koselig det :o) Vi gir heller til barna våre når vi får det. Syns jeg stresser nok med gaver fra før av, om jeg ikke skal måtte tenke på enda flere. Hehe.

Skrevet

Vi har ikke gitt julegaver i alle år - men de siste 6-7 årene har vi gitt. 3 av dem er vennepar, så da gir mannen min og jeg felles gave til paret - 3 av dem gir jeg gave til alene.

Synes det er koselig å gi, og koselig å åpne pakker fra venner :-)

Ok :o) Vi sluttet for mange år siden. Samboeren og kameratene fortsatte lenge med å gi hverandre, men nå er det visst slutt på det og.

Skrevet

Sikkert koselig det :o) Vi gir heller til barna våre når vi får det. Syns jeg stresser nok med gaver fra før av, om jeg ikke skal måtte tenke på enda flere. Hehe.

Vi har barn også, men der har vi kuttet ganske mye, vi gir kun til de barna vi er faddere på og til barna til min bestevenninne men der er vi faddere på 2 av tre så).

Jeg er mener folk selvsagt må velge selv og følger det som de fleste vil, men venninna mi og jeg vi koser oss med personlige gaver, for det blir så mye pargaver, så vi skjemmer hverandre bort litt til jul. :o)

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1322403709' post='4680543]

Vi har barn også, men der har vi kuttet ganske mye, vi gir kun til de barna vi er faddere på og til barna til min bestevenninne men der er vi faddere på 2 av tre så).

Jeg er mener folk selvsagt må velge selv og følger det som de fleste vil, men venninna mi og jeg vi koser oss med personlige gaver, for det blir så mye pargaver, så vi skjemmer hverandre bort litt til jul. :o)

''men venninna mi og jeg vi koser oss med personlige gaver, for det blir så mye pargaver, så vi skjemmer hverandre bort litt til jul.''

Samme her, gavene fra venninnene mine (to stk) er nesten de aller hyggeligste, fordi de er personlige. Koselig å få gaver som par også, da er det typisk noe til huset eller evt. en bok, men ekstra kos med gaver bare til meg også :-).

Skrevet

Ok. Vi sluttet med det for lenge siden, og gir heller til barna når vi får det.

Vi blir bare litt mer Ole Brumm av barn - ja takk, begge deler. :-)

Koselig med julegaver! :-)

Skrevet

''men venninna mi og jeg vi koser oss med personlige gaver, for det blir så mye pargaver, så vi skjemmer hverandre bort litt til jul.''

Samme her, gavene fra venninnene mine (to stk) er nesten de aller hyggeligste, fordi de er personlige. Koselig å få gaver som par også, da er det typisk noe til huset eller evt. en bok, men ekstra kos med gaver bare til meg også :-).

''Koselig å få gaver som par også, da er det typisk noe til huset eller evt. en bok, men ekstra kos med gaver bare til meg også :-).''

Enig! :o)

Skrevet

Skal vi se: Jr, min mann, mormor, farmor, farfar, oldemor, søster og mann, to nevøer, svoger, svigerinne 1, svigerinne 2, to kusiner, venninne 1, 2, 3, 4, kompis 1, venninne 5, begge kidsa hennes, nabo av min mor 1, nabo av min mor 2... 25 ble det. Sikkert glemt noen... Ca 30 gjetter jeg :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...