Gå til innhold

Noen som IKKE har julestjerne og adventstake?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har masse vi! :o)

Har ikke tatt frem smånissene og englene og sånt ennå da (drøyer det et par uker), men følgende er på plass:

- gardinene ved verandadørene ut mot hagen + gardinene ved kjøkkenvinduene, alle består av en panellengde som er litt mørk rød i et lett fløyelsaktig stoff sammen med en hvit panellengde med nisser på (forskjellige på stue og kjøkken) og på to av kjøkkenvinduene er det bare kapper som er mørkerøde øverst og nederst med en hvit remse med nisser på i midten. Jeg synes det er kjempekoselig! :o)

- juleputer i den hvite slagbenken på kjøkkenet, en rød-og-hvitrutet med grårutet smal kant og en som er omvendt og en som er "naturfarget" med en smal blondekant rundt og påskriften "Gledelig jul" maskinbrodert i rødt på seg.

- den røde juleremsa (= en panelgardin...) som ligger i det store karnappvinduet, her skal jeg pynte skikkelig om et par uker og det gleder jeg meg til, det er så koselig! :o)

- to sånne trekantede elektriske lysestaker, en i det ene kjøkkenvinduet og en i karnappet + to svarte telyslykter som ser ut som gamle fjøslykter, de står også i karnappet

- lilla løper + adventstake + en lilla engel (står i midten av staken) på salongbordet

- dørkransen + en nisse som "bor" på trappa i advents- og juletiden samt en liten hvit krukke med grankvister pyntet med røde kuler på trappa

I går lagde jeg nøttetopper og i dag har jeg bakt to julebrød så jeg er i full sving. :o) Jeg elsker julen og koser meg glugg fordervet med alt! Er snart ferdig med julegavene også, er ikke mange igjen nå, men siden jeg skal på juleshopping med jentungen over helgen så blir det noe småtteri da også tenker jeg. :o)

Ellers går jeg og sysler litt med tanker om hvordan jeg skal dekke og pynte bordet på julaften siden det er vår tur til å være vertskap i år. :o)

Guri malla. Ikke rart folk er lei jula 2.juledag. Liker å pynte lille julaften jeg, og ha det til 20.dag jul.

Syns det er mye mer koselig med pynt utover i januar enn nå i november hvor det fortsatt ikke er så lenge siden det var lyst og fint :o)

Skrevet

Guri malla. Ikke rart folk er lei jula 2.juledag. Liker å pynte lille julaften jeg, og ha det til 20.dag jul.

Syns det er mye mer koselig med pynt utover i januar enn nå i november hvor det fortsatt ikke er så lenge siden det var lyst og fint :o)

''Syns det er mye mer koselig med pynt utover i januar enn nå i november hvor det fortsatt ikke er så lenge siden det var lyst og fint :o)''

Og jeg vil heller kose meg med lys og pynt nå i desember og la det hele ende i en deilig julehøytid enn å begynne lille julaften og ha festen først og pynten hengende i ukesvis etterpå. :o)

Gjest julefjas
Skrevet

Jeg vil ikke ha slikt i vinduet. Har et plastreinsdyr,som skal opp i år også. Vi pleier å surre fast lys i geviret + pynte med blinkende LED-lys i forskjellige farger. Tradisjonen tro har vi bakt smultringer uten høl og kjøpt inn dyre fattigmenn. Vi har forresten også pynta huset med 25 000 LED-lys (masse farger) som er koblet sammen med stereoanlegget og blinker og lager mønster i takt med musikken. Ikke så fint som dette her da kanskje

, men øvelse gjør mester. :P
Gjest Harry meg her, og harry meg der
Skrevet

Jeg er enig i at de gardinene du beskriver ikke kan regnes som spesielt harry :)

Husker selv at jeg alltid gleda meg til mamma hengte opp de harry julegardinene på kjøkkenet hjemme (hun har slutta nå ;)). Her i huset er det julekulene med lys i ungene gleder seg til å få hengt opp hvert år :)

Det er hele prinsippet med 'julegardiner' som er harry... ensfarget eller mønstret. Spiller ingen rolle.

Skrevet

Det er hele prinsippet med 'julegardiner' som er harry... ensfarget eller mønstret. Spiller ingen rolle.

Hehe, ser hva du mener ;) Men i et minimalistisk hjem er det faktisk ganske koselig med røde gardiner rundt jul - man bør bare unngå å kalle dem "julegardiner" :P

Skrevet

Harry? Adventslys og adventsstjerne er jo tradisjoner som har tilknytning til hendelsene beskrevet i Bibelen.

Julegardiner, der imot--- dét er harry det. Har aldri skjønt poenget.

En forsiktig stilfull adventstake i vinduet KAN i og for seg være pent. Tradisjonen er ikke harry i seg selv, men naboene mine har feks billige adventstaker og julestjerner i ALLE vinduene sine, så mister det helt sin sjarm synes jeg.

Når det gjelder julegardinene mine, så er de veldig nøytrale og passer veldig godt på ,kjøkkenet mitt både på innsiden og utsiden.

Hos meg går det i hjerter, nisser og julemus. Er ikke kristen (men det er vel heller ikke de fleste andre heller). Men synes juletradisjonen er en fin anledning til å ta ekstra godt vare på familie og venner og ha noe å glede seg over i mørketiden!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...