Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Så, tid for første rapport, selv om jeg startet den første tråden bare for noen dager siden. Vi kan like godt komme i gang :)

Denne uken trente jeg mandag og onsdag i 45 - 60 minutter på treningsstudio. Jeg har lite framgang på styrketreningen, men holder meg i alle fall på samme nivå. Skal forsøke å øke litt på igjen etterhvert som musklene blir mindre såre.

Jeg skulle trene igjen fredag/lørdag, men har hatt et magevirus, så har måtte ta det med ro i noen dager. Satser på å være tilbake igjen i morgen og få inn fire økter neste uke.

Ellers går jeg mellom 3 kilometer og 1,5 mil hver dag.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/372773-trening-og-bevegelse-uke-1/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt en laber uke; gått tur stort sett hver dag (mellom 5 og 15 km) også har jeg pusset vinduer! Mange vinduer... (det må telle som styrketrening denne uka ...*s*)

Det er jeg enig i. Vinduspuss er hardt arbeid (med mindre man gjør som meg og bare tørker over så det ser bittelitt mer presentabelt ut i en dag eller så, inntil ungene klisser de til igjen) :)

Dårlig start for treningsforsettene mine. Litt trening med rockering, det er alt. Men fikk gjort masse husarbeid i går. Mye bevegelse i det også :-)

Det er det.

Jeg kaller disse trådene for trening og bevegelse for gode grunner. Det nytter tross alt ikke om man trener på helsestudio tre ganger i uka om man sitter pal på rumpa resten av tiden. Og er man utrent eller ved dårlig helse, så må man jo også begynne et sted. Å komme seg i bevegelse er en god start :)

Annonse

Jeg har ikke trent kodis i hele høst. Men jeg trener litt arm og mage her hjemme - litt nesten hver dag:

*armhevinger

*sit-ups

*treningshjul

*biceps-øvelse med manual

*tricepsøvelse med manual

Føler at styrketreningen strammer meg opp, men jeg trenger absolutt å trene kondis.

Mandag: Aerobic, step, boksing, mage og uttøying

Tirsdag: Vekttrening armer, aerobic, boksing, rygg og uttøying

Onsdag: Tur

Torsdag: Tur + Aerobic, knebøy og lårøvelser, boksing, mage og uttøying

Fredag: Tur + Aerobic, step, knebøy/øvelser lår innside/utside, boksing, stretching, vekttrening med armer og mage

Lørdag: Tur

Søndag: Hviledag hittil, men blir nok en økt om en times tid. Tur uaktuelt da jeg antagelig kommer til å blåse avsted.

Jeg har vekter, ball, stepkasse, bokseputer og god musikk. Så treningen jeg beskriver over, med ulike øvelser hver gang, pågår ca 45-60 min. hjemme. Noen vil kalle det husmortrim :) Gjennomsvett blir jeg. Det viktigste er ,føler jeg, at aktiviteten er lystbetont og lagt opp etter hva man selv kan klare. Turene mine er fra 30-60 min i variabelt tempo.

• 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...