Gå til innhold

Lyspærer til adventsstaken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter med å finne lyspærer som passer i adventsstaken. Den er kjøpt for noen år siden og er ikke lenger i salg. Jeg synes den er fin, og synes det er forbaska dumt at jeg ikke får tak i nye pærer til den. Jeg mangler 1 stk pære. Noen som har noen tips til hvor jeg kan få tak i ei 24V 3W lyspære?

Fortsetter under...

Skrevet

Europris? Nille? Vanlig dagligvare? Clas Ohlsson? Biltema?

Du er sikker på at det er 24V og ikke 34? Vår er i alle fall 34V / 3 W, vi mangler også en pære. :o)

Skrevet

Rema1000 har pleid å ha det så sikkert andre dagligvarer også.

Skrevet

Europris? Nille? Vanlig dagligvare? Clas Ohlsson? Biltema?

Du er sikker på at det er 24V og ikke 34? Vår er i alle fall 34V / 3 W, vi mangler også en pære. :o)

Jo, det er 24V. Staken har 10 pærer. 7 øverst og 3 nederst. Vi har vært på Nille, Europris, Kiwi, Expert og Jernia uten å finne den.

Annonse

Skrevet

Jo, det er 24V. Staken har 10 pærer. 7 øverst og 3 nederst. Vi har vært på Nille, Europris, Kiwi, Expert og Jernia uten å finne den.

Har du sjekka på Clas Ohlsson? De har utrolig mange varianter av batterier iallefall....så kanskje lyspærer også?

Skrevet

Har du sjekka på Clas Ohlsson? De har utrolig mange varianter av batterier iallefall....så kanskje lyspærer også?

Har prøvd på nettsiden deres, men fant ikke rette sorten der heller.

Har funnet en pære hos et firma i England, som jeg sikkert kan bruke. Så hvis ikke finner noe her i Norge, prøver jeg å bestille der. Det ser ut til å være riktig sokkel, så de kan sikkert brukes selv om de ikke er like fine som de originale pærene.

Synes det er for dumt å kjøpe ny stake, bare fordi ei lyspære er gått.

Skrevet

Hvis du husker hvor den er kjøpt så ta kontakt med salgssted, de bør kunne skaffe ekstra pærer.

Skrevet

Da får du bruke adventsstaken helt fram til 4. søndag i advent. ;)

Skrevet

Min erfaring er at en gjerne får tak i "vanskelige" lyspærer i lampebutikker, f.eks. Christiania Belysning.

Annonse

Skrevet

Jeg har kjøpt lyspærer til min gamle 7-armede adventsstake mange ganger. Jeg fant dem på møbelbutikken (Møbelringen, tror jeg kjeden heter), for de selger litt lamper og staker.

Ta helst med en lyspære når du ser etter ny. 7-armede og 5-armede har normalt ulike pærer, sa de.

Skrevet

Jeg kjøpte ledlyspærer til min syvarmede adventstake på Europris. Kunne brukes på dingser som hadde fra 4 til 20 lys. Snedig. Og bare 0,1W pr pære, altså 0,7W på en stake. Lyset blir dog litt blåere enn det gule lyset sånne adventstaker har til vanlig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...