Gå til innhold

Ny oppvaskmaskin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vår kjære trofaste oppvaskmaskin har nok nå brukt opp alle sine ni liv.... Etter 14 år i hengiven tjeneste, tror jeg at den ligger på det siste. knappene hang seg fast, og jeg dyttet litt hardt på dem, og så forsvant hele panelet inn i døra, og inni der henger de, og jeg får ikke tak i dem....

Og mannen min er bortreist en uke...

Vi har trodd den var gåen flere ganger, men den har kviknet til igjen. Nå tviler jeg på at det går flere ganger. SÅ jeg må i fulol fart se meg om etter en ny. Men hvilken? Jeg har følgende krav:

*Skal holde i mange år, minst ti (jeg betaler altså heller litt ekstra enn at den går i stykker etter tre år)

*skal ha børstet ståloverflate

*skal ha lavt dB-nivå, ser at de fleste ligger på 46-48 dB - da skal vi i alle fall ikke ha høyere enn 46.

*innvendig skal den være fleksibel ift gryter og tallerkenr osv.

Den vi har hatt i 14 år, er en Elektrolux. Knakende god!

Noen som har noen anbefalinger?

Skrevet

Har ingen anbefalinger mht maskin, men et annet råd:

Spar på bestikkurven til den maskina som nå skal kasseres. Ihvertfall hvis den passer i den nye. Kjekt hvis f eks en kan sortere rent bestikk samtidig som en annen kan sette på plass skitten i maskina :-)

Skrevet

Har ingen anbefalinger mht maskin, men et annet råd:

Spar på bestikkurven til den maskina som nå skal kasseres. Ihvertfall hvis den passer i den nye. Kjekt hvis f eks en kan sortere rent bestikk samtidig som en annen kan sette på plass skitten i maskina :-)

Egentlig burde man ha to maskiner, en som er igang/ferdig og en som kan fylles med skitten oppvask.

Vi ar alltid benken full :-/

Skrevet

Egentlig burde man ha to maskiner, en som er igang/ferdig og en som kan fylles med skitten oppvask.

''Egentlig burde man ha to maskiner, en som er igang/ferdig og en som kan fylles med skitten oppvask.''

Hørte faktisk om noen som hadde det en gang! De brukte av den ene og satte de skitne koppene inn i den andre og når den var full kjørte de den og da var den andre omtrent tom og klar til å sette skitten oppvask i.

Skrevet

''Egentlig burde man ha to maskiner, en som er igang/ferdig og en som kan fylles med skitten oppvask.''

Hørte faktisk om noen som hadde det en gang! De brukte av den ene og satte de skitne koppene inn i den andre og når den var full kjørte de den og da var den andre omtrent tom og klar til å sette skitten oppvask i.

Jeg synes det høres helt genialt ut...

Gjest berlinerpoplene
Skrevet

I Berlinerpoplene gjorde dette homofile paret akkurat det :D

Skrevet

Vi har noen venner som har to oppvaskmaskiner. Det virker jo greit, men jeg tror at hadde vi gjort det slik, hadde det stått to fulle rene maskiner til stadigheter....

Gjest Shira :o)
Skrevet

''Egentlig burde man ha to maskiner, en som er igang/ferdig og en som kan fylles med skitten oppvask.

''

Det er sambo sin store drøm.

Skrevet

Vi har noen venner som har to oppvaskmaskiner. Det virker jo greit, men jeg tror at hadde vi gjort det slik, hadde det stått to fulle rene maskiner til stadigheter....

Det finnes to typer mennesker, sies det, de som har en konstant mengde rot, uavhengig av plass, og de som har en konstant konsentrasjon av rot...

Jeg tror vi hadde hatt den skitne oppvasken i en maskin istedet for på benken om vi hadde hatt en til. Man fyller jo en før man setter den på, og det er jo aldri plass til alt. Men jeg kan jo selvfølgelig ta feil.

Jeg ønsker meg to stekeovner også, helst innebygget i kjøkkeninnredningen i arbeidshøyde. Ute av veien for små barnefingre, og lammesteik + fløtegratinerte poteter-problemet løst for all framtid...

Skrevet

Vi har en Asko som er helt super. Det er en XL maskin, med plass til maksimalt med oppvask - den inneholder f.eks 3 skuffer i stedet for 2. Genialt! Ikke bråker den heller. Vår er helintegrert, men jeg tror de finnes i børstet stål også.

Skrevet

Det finnes to typer mennesker, sies det, de som har en konstant mengde rot, uavhengig av plass, og de som har en konstant konsentrasjon av rot...

Jeg tror vi hadde hatt den skitne oppvasken i en maskin istedet for på benken om vi hadde hatt en til. Man fyller jo en før man setter den på, og det er jo aldri plass til alt. Men jeg kan jo selvfølgelig ta feil.

Jeg ønsker meg to stekeovner også, helst innebygget i kjøkkeninnredningen i arbeidshøyde. Ute av veien for små barnefingre, og lammesteik + fløtegratinerte poteter-problemet løst for all framtid...

Uff, jeg har en konstant konsentrasjon av rot. Synes jeg rydder noe omtrent hele tiden, men det flyter av rot overalt og i alle rom.... Kjipt.

Men jeg har faktisk vasket opp for hånd i kveld, så det er ganske ryddig på kjøkkenet. Men på buffeten, på stereobordet og på spisebordet flyter det. Og jeg hadde egentlig tenkt å få ryddet der i dag og lagt på adventsduker og lys....

I gangen er det rot oppå den ene kommoden som står der og oppå pianoet. Inni den kommoden er det bare rot, så vi burde egentlig bare hevet den ut. Pianoet derimot, skal ikke ut.

På vaskerommet er det fullt av rent og brettet tøy som ikke finner veien til rommene og skapene selv.... I morges var det egentlig ganske ryddig, men etter tre-fire vasker er det fullt igjen....

osvosvosvosv

Skrevet

Vi har en Asko som er helt super. Det er en XL maskin, med plass til maksimalt med oppvask - den inneholder f.eks 3 skuffer i stedet for 2. Genialt! Ikke bråker den heller. Vår er helintegrert, men jeg tror de finnes i børstet stål også.

Takk for tips!

Skrevet

Sist vi skulle kjøpe oppvaskmaskin kikket vi på MANGE. Uten tvil Asko som har den beste innredningen. Endte likevel opp med en Miele fordi de var de eneste med bestikkskuff den gang da. Bestikkskuff er konge, men resten av innredningen til Miele når ikke Asko til knærne en gang.

Skrevet

Hadde dette vært Facebook hadde jeg klikket "Liker". :)

Skrevet

Sist vi skulle kjøpe oppvaskmaskin kikket vi på MANGE. Uten tvil Asko som har den beste innredningen. Endte likevel opp med en Miele fordi de var de eneste med bestikkskuff den gang da. Bestikkskuff er konge, men resten av innredningen til Miele når ikke Asko til knærne en gang.

Vi har bestikkskuff på jobb, og jeg er ikke så begeistret for den. Så da tror jeg at jeg sirkler inn Asko og kikker på den.

Skrevet

Det der med 2 maskiner tenkte jeg på for over 20 år siden - men gjorde ikke noe med det... Man sparer jo prisen på et skap også, så det er jo ikke så stor kostnad.

Skrevet

Vi har bestikkskuff på jobb, og jeg er ikke så begeistret for den. Så da tror jeg at jeg sirkler inn Asko og kikker på den.

Jeg likte heller ikke tanken på bestikkskuff, var eksen som ville ha. Men etter hvert så jeg det geniale ved den. Vel må du legge alt hver for seg nedi, men alt blir ALLTID rent. Aldri skjeer eller gafler som står inni hverandre ved et uhell. Aldri problem å vaske sølv og stål sammen. La alle kniver sammen, alle gafler sammen osv, så det arbeidet jeg hadde på forhånd gikk opp i opp med at jeg slapp sortere etter at det var vasket.

Jeg savner i grunnen den skuffen fortsatt. :D

Når det er sagt, Asko har helt genial innredning på alt det andre.

Skrevet

''De brukte av den ene og satte de skitne koppene inn i den andre og når den var full kjørte de den og da var den andre omtrent tom og klar til å sette skitten oppvask i.''

Omtrent tom? Min påstand er at man i alle fall 300 dager i året bruker akkurat det samme hver dag, og at det da bør gå opp i opp. Når den ene er tom er den andre full og kan settes på. :D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...