Gå til innhold

Ny oppvaskmaskin

Anbefalte innlegg

Skrevet

''De brukte av den ene og satte de skitne koppene inn i den andre og når den var full kjørte de den og da var den andre omtrent tom og klar til å sette skitten oppvask i.''

Omtrent tom? Min påstand er at man i alle fall 300 dager i året bruker akkurat det samme hver dag, og at det da bør gå opp i opp. Når den ene er tom er den andre full og kan settes på. :D

Samme tenkte jeg. Vi bruker hvertfall veldig mye av det samme sånn i hverdagen :o)

Skrevet

Egentlig burde man ha to maskiner, en som er igang/ferdig og en som kan fylles med skitten oppvask.

Vi ar alltid benken full :-/

''Vi har alltid benken full :-/''

Det hadde vi også, helt til barna ble store nok til å få oppvaskmaskinfylling og -tømming som fast oppgave. :)

Skrevet

Egentlig burde man ha to maskiner, en som er igang/ferdig og en som kan fylles med skitten oppvask.

Det er jo bare å sette alt inn i maskina når man har brukt det, og ta ut det rene når maskina er ferdig vasket.. Ikke vanskeligere enn det :)

Skrevet

Vi kjøpte sist toppmodellen til Miele, og har ikke angret ett sekund. Bestikkskuff, lite lyd og de ekstra cm med plass inni er gull verdt.

Ser du skriver lenger ned at du ikke er så begeistret for bestikkskuff, men den har absolutt sine fordeler. Som fruen sier blir alt rent, du kan vaske stål og sølv sammen og på vår modell kan vi også ta bort deler av skuffen og få enda høyere skuff til glass. Dessuten er det superenkelt å rydde inn hvis man sorterer når det legges inn.

Skrevet

Enig. Dette med to bestikkurver er et lite skritt på veien mot to maskiner :-)

Skrevet

Jeg likte heller ikke tanken på bestikkskuff, var eksen som ville ha. Men etter hvert så jeg det geniale ved den. Vel må du legge alt hver for seg nedi, men alt blir ALLTID rent. Aldri skjeer eller gafler som står inni hverandre ved et uhell. Aldri problem å vaske sølv og stål sammen. La alle kniver sammen, alle gafler sammen osv, så det arbeidet jeg hadde på forhånd gikk opp i opp med at jeg slapp sortere etter at det var vasket.

Jeg savner i grunnen den skuffen fortsatt. :D

Når det er sagt, Asko har helt genial innredning på alt det andre.

''La alle kniver sammen, alle gafler sammen osv, så det arbeidet jeg hadde på forhånd gikk opp i opp med at jeg slapp sortere etter at det var vasket.''

Jeg har bestikkurv med 8 små rom og i disse sorterer jeg når jeg setter bestikket inn i maskina. Små skjeer i de to forreste, store skjeer og gafler i de neste, så kniver i nr. 3 og til slutte ostehøvler, potetskrellere og små øser og slikt. Bruker ikke lange stunden på å legge det tilbake i benkeskuffen etter vask da. :o)

Skrevet

Vi har noen venner som har to oppvaskmaskiner. Det virker jo greit, men jeg tror at hadde vi gjort det slik, hadde det stått to fulle rene maskiner til stadigheter....

Det ville kunne være en risiko, ja.

Husker forresten at Gro H. Brundtland og mannen hadde to maskiner, ref portrettprogram på TV

Skrevet

''Egentlig burde man ha to maskiner, en som er igang/ferdig og en som kan fylles med skitten oppvask.''

Hørte faktisk om noen som hadde det en gang! De brukte av den ene og satte de skitne koppene inn i den andre og når den var full kjørte de den og da var den andre omtrent tom og klar til å sette skitten oppvask i.

+ Gro Harlem Brundtland og mannen!

Gjest kurv vs skuff
Skrevet

''La alle kniver sammen, alle gafler sammen osv, så det arbeidet jeg hadde på forhånd gikk opp i opp med at jeg slapp sortere etter at det var vasket.''

Jeg har bestikkurv med 8 små rom og i disse sorterer jeg når jeg setter bestikket inn i maskina. Små skjeer i de to forreste, store skjeer og gafler i de neste, så kniver i nr. 3 og til slutte ostehøvler, potetskrellere og små øser og slikt. Bruker ikke lange stunden på å legge det tilbake i benkeskuffen etter vask da. :o)

Jeg har også slik, og er enig i at sortering og rydding går like fort hvis man sorterer slik du beskriver, men jeg ser at da kan man risikere at to skjeer eller annet likt bestikk, blir stående så tett at det ikke blir rent i mellom.

Alle jeg kjenner som har bestikkskuff sier at de ble fort vant til det, og nå synes at bestikkskuff er best.

Skrevet

Det er jo bare å sette alt inn i maskina når man har brukt det, og ta ut det rene når maskina er ferdig vasket.. Ikke vanskeligere enn det :)

Det er sjelden det er plass til alt når vi har laget middag... Så det står oppvask på benken og venter på tur.

Skrevet

''Vi har alltid benken full :-/''

Det hadde vi også, helt til barna ble store nok til å få oppvaskmaskinfylling og -tømming som fast oppgave. :)

Her har ikke det hjulpet. 15-åringen tømmer oppvaskmaskina, men hun husker det jo aldri selv, så vi må minne henne på det, hun er ikke hjemme når den er ferdig etc.

Vi hadde nok lagret mindre oppvask om vi tømte den selv, men synes ikke det er en bedre løsning allikevel...

Gjest ikke fornøyd med Asko
Skrevet

Vi har en Asko som er helt super. Det er en XL maskin, med plass til maksimalt med oppvask - den inneholder f.eks 3 skuffer i stedet for 2. Genialt! Ikke bråker den heller. Vår er helintegrert, men jeg tror de finnes i børstet stål også.

Vi har hatt Asko, og var IKKE fornøyd.

Hvis ikke knivene var ordentlig skylt av før vask, så var de iallefall ikke rene etter at maskina hadde vasket dem :(

Har nå Elektrolux, er kjempefornøyd.

Bosh hører jeg også at de skryter av, veldig stillegående.

Hører mange skryter av Samsung sine hvitevarer, ligger på kvaliteten til Miele blir det sagt, om ikke bedre.

Skrevet

Vi har hatt Asko, og var IKKE fornøyd. Hvis ikke knivene var ordentlig skylt av før vask, så var de iallefall ikke rene etter at maskina hadde vasket dem :(

Hører mange skryter av Samsung sine hvitevarer, ligger på kvaliteten til Miele blir det sagt, om ikke bedre.

Skrevet

Vi har hatt Asko, og var IKKE fornøyd.

Hvis ikke knivene var ordentlig skylt av før vask, så var de iallefall ikke rene etter at maskina hadde vasket dem :(

Har aldri opplevd at ting ikke blir rent i den maskinen vi har nå i alle fall, den var ny i år så kanskje de har skjerpet seg siden du hadde Asko :-) Forøvrig har renheten mye med valg av oppvaskmiddel å gjøre. Prøvde meg en gang på et av billigmerkene, det gjøre jeg definitivt ikke igjen! Kastet hele boksen etter to vask.

Skrevet

Har aldri opplevd at ting ikke blir rent i den maskinen vi har nå i alle fall, den var ny i år så kanskje de har skjerpet seg siden du hadde Asko :-) Forøvrig har renheten mye med valg av oppvaskmiddel å gjøre. Prøvde meg en gang på et av billigmerkene, det gjøre jeg definitivt ikke igjen! Kastet hele boksen etter to vask.

Klart de kan ha endret seg.

Bruker ALDRI billigprodukter til hverken klesvask eller oppvask :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...