Gå til innhold

Fremmedkulturell førjulshygge

Anbefalte innlegg

Men på akkurat samme måte er menn ansvalig for ca all voldelig kriminalitet i Norge, uten at andre enn OTTAR skriver stort om det.

Vi må ta de som er kriminelle, og ikke gruppene. Vi kan ikke anklage alle menn for det noen få krek gjør. Tilsvarende for innvandrere.

Og jeg er foruroliget over all kriminalitet, uavhengig av om de som begår den er hvite eller svarte, kvinner eller menn, homofile eller bifile, osv.

Med vennlig hilsen

''Vi kan ikke anklage alle menn for det noen få krek gjør. Tilsvarende for innvandrere.''

Ikke anklage alle, nei. Men rette tiltak i riktig retning. Det er nå mest fornuftig. Så kan man jo diskutere hva som er de riktige tiltak. Det går ærlig talt ikke an å overse det faktum at de er voldsomt overrepresentert i diverse alvorlige kriminalsaker.

Fortsetter under...

• Svar 97
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

27

• Tunta

6

• Katt-ja

4

• petter smart

4

Mest aktive i denne tråden

ja, og så dro vi fokuset enda litt lenger vekk, med udokumenterte påstander.

Virkeligheten er noe dritt, og voldtekt er ikke så farlig, untatt når det er nordmenn som står bak.

Begynner i grunn å kjenne mønsteret nå...

Hvem har sagt at voldtekt ikke er en alvorlig og grusom sak? Her tillegger du meg meninger jeg ikke har...

Uansett... går ikke å diskutere med deg, så det er like greit å la dette være siste ordet fra min side.

Men på akkurat samme måte er menn ansvalig for ca all voldelig kriminalitet i Norge, uten at andre enn OTTAR skriver stort om det.

Vi må ta de som er kriminelle, og ikke gruppene. Vi kan ikke anklage alle menn for det noen få krek gjør. Tilsvarende for innvandrere.

Og jeg er foruroliget over all kriminalitet, uavhengig av om de som begår den er hvite eller svarte, kvinner eller menn, homofile eller bifile, osv.

Med vennlig hilsen

Jo, jeg ser den... men hvis døve var overrepresentert på voldteksstatistikken, så ville jeg veldig gjerne sett at man undersøkte hva som var grunnen - og at man satte inn tiltak for å endre på dette... Det ville jo hjulpet også meg til å kunne fortsette å være døv uten skam...

''Vi kan ikke anklage alle menn for det noen få krek gjør. Tilsvarende for innvandrere.''

Ikke anklage alle, nei. Men rette tiltak i riktig retning. Det er nå mest fornuftig. Så kan man jo diskutere hva som er de riktige tiltak. Det går ærlig talt ikke an å overse det faktum at de er voldsomt overrepresentert i diverse alvorlige kriminalsaker.

Jeg er enig...

Gjest Nord og ned.

Hvem har sagt at voldtekt ikke er en alvorlig og grusom sak? Her tillegger du meg meninger jeg ikke har...

Uansett... går ikke å diskutere med deg, så det er like greit å la dette være siste ordet fra min side.

''Hvem har sagt at voldtekt ikke er en alvorlig og grusom sak?''

Det er i _alle_ sammenhenger om å gjøre å prosjisere den soleklart kulturellt betingede atferden til endel innvandrergrupper over på nordmenn, for enhver pris. For på den måten å få hele tema til å koke bort i graut.

Slik også denne gang, og ferdig med det.

Jo, jeg ser den... men hvis døve var overrepresentert på voldteksstatistikken, så ville jeg veldig gjerne sett at man undersøkte hva som var grunnen - og at man satte inn tiltak for å endre på dette... Det ville jo hjulpet også meg til å kunne fortsette å være døv uten skam...

Funksjonshemmede er overrepresentert i å bli utsatt for overgrep, og de som er utsatt er kanskje overrepresentert i å begå... osv.

Jeg tipper det ville blitt ramaskrik hvis alle funksjonshemmede (inkl døve) ble innkalt til kurs for ikke å begå overgrep som resten av befolkningen slapp.

Med vennlig hilsen

Annonse

Snakker du om menn eller invandrere nå? (vi diskuterte begge grupper)

Og forutsatt at vi snakker om menn/innvandrere som ikke er dømt skyldig i noe som helst, hvilke tiltak ser du for deg at menn/innvandrere skal tvinges til?

Vi bor i en rettsstat hvor folk er uskyldige inntil det motsatte er bevist. Vi anklager da ikke menn bare fordi andre menn har voldtatt. For alt det vi veg kan han ha blitt voldtatt, eller hatt folk i familien som har blitt voldtatt, og vil uansett neppe like å bli mistenkeliggjort.

Med vennlig hilsen

For å kunne gjøre noe med et problem, må man finne årsakene. For å finne årsakene, må man vite noe om "hvem overfallsmennene er". Statistikken kan her, som på de fleste andre områder, være til hjelp. Da kan man ikke lukke begge øynene i frykt for rasiststempelet.

Omtrent 100% er i gruppen "menn" . hva skal du gjøre med denne gruppen?

Funksjonshemmede er overrepresentert i å bli utsatt for overgrep, og de som er utsatt er kanskje overrepresentert i å begå... osv.

Jeg tipper det ville blitt ramaskrik hvis alle funksjonshemmede (inkl døve) ble innkalt til kurs for ikke å begå overgrep som resten av befolkningen slapp.

Med vennlig hilsen

Jo, enig i det...

Hvis det i døvemiljøet var normalt at kvinner ble sett på som horer om de kledde seg på bestemt vis, så hadde det selvsagt vært nødvendig å skolere alle døve mht dette.

Mennesker fra visse land har et forvrengt kvinnesyn som er forankra i kulturen deres. Når de kommer hit til landet, så må de selvsagt få lære hvilke regler man skal leve etter her.

Hadde jeg kommet til et helt nytt land med andre kulturelle regler enn det jeg var vant til, så ville jeg selvsagt ønsket å lære hva som ble forventa av meg i det nye landet.

Jo, enig i det...

Hvis det i døvemiljøet var normalt at kvinner ble sett på som horer om de kledde seg på bestemt vis, så hadde det selvsagt vært nødvendig å skolere alle døve mht dette.

Mennesker fra visse land har et forvrengt kvinnesyn som er forankra i kulturen deres. Når de kommer hit til landet, så må de selvsagt få lære hvilke regler man skal leve etter her.

Hadde jeg kommet til et helt nytt land med andre kulturelle regler enn det jeg var vant til, så ville jeg selvsagt ønsket å lære hva som ble forventa av meg i det nye landet.

Joda, men her snakker vi om en liten del av innvandrere, og slettes ikke "alle fra Afrika", for eksempel.

Videre, kvinnefiendtlige holdninger er også velkjente i andre miljøer - skal vi da "omskolere" f. eks. høyreekstreme også?

Det fundamentale "problemet" er jo at folk er uskylige inntil be begår kriminalitet, og defor er det meget begrenset hva man kan tvinge folk til.

En i SSB sa forleden at hvis man plukket ut de 84 verstingene i innvandrermiljøet, så er resten av innvandrerne faktisk mer lovlydige enn gjennomsnittet. Det er noen få hyperkriminelle, og det er ikke rett at folk fra samme land skal "betale" for dette.

Med vennlig hilsen

Joda, men her snakker vi om en liten del av innvandrere, og slettes ikke "alle fra Afrika", for eksempel.

Videre, kvinnefiendtlige holdninger er også velkjente i andre miljøer - skal vi da "omskolere" f. eks. høyreekstreme også?

Det fundamentale "problemet" er jo at folk er uskylige inntil be begår kriminalitet, og defor er det meget begrenset hva man kan tvinge folk til.

En i SSB sa forleden at hvis man plukket ut de 84 verstingene i innvandrermiljøet, så er resten av innvandrerne faktisk mer lovlydige enn gjennomsnittet. Det er noen få hyperkriminelle, og det er ikke rett at folk fra samme land skal "betale" for dette.

Med vennlig hilsen

''Videre, kvinnefiendtlige holdninger er også velkjente i andre miljøer - skal vi da "omskolere" f. eks. høyreekstreme også?''

Nå er det ikke høyreekstreme som begår 98% av alle overfallsvoldtekter.

''Videre, kvinnefiendtlige holdninger er også velkjente i andre miljøer - skal vi da "omskolere" f. eks. høyreekstreme også?''

Nå er det ikke høyreekstreme som begår 98% av alle overfallsvoldtekter.

De begår jo 100% av terror mot regjeringsbygget og Utøya.

Ev. kan man slutte å snu statistiken på hodet, og heller fokusere på hva individ har gjort.

Med vennlig hilsen

Okei, men da kan du komme med løsningen som vil endre på dette problemet? ;)

Det er meg en gåte at du mener det er feil å "skolere" mennesker fra helt andre kulturer enn våre, slik at de kan integreres lettere i samfunnet vårt!

Annonse

De begår jo 100% av terror mot regjeringsbygget og Utøya.

Ev. kan man slutte å snu statistiken på hodet, og heller fokusere på hva individ har gjort.

''De begår jo 100% av terror mot regjeringsbygget og Utøya.''

Andre har allerede prøvd å forklare deg hvorfor den sammenligen er latterlig dum.

''Ev. kan man slutte å snu statistiken på hodet, og heller fokusere på hva individ har gjort.''

Man kan heller gå inn se på hvilke grupper som er overrepresentert i statistikkene og handle deretter. Viser det seg at det hovedsakelig er asylsøkere uten papirer som står bak, gjør man noe med dette (lukkede asylmottak). Er det hovedsakelig unge menn fra muslimske land som står bak, setter man inn tiltak overfor denne gruppen.

Ellers har jeg ikke sett ett eneste konstruktivt forslag fra deg. Du er kun opptatt av å sable ned det andre foreslår og feie problemet under teppet.

Okei, men da kan du komme med løsningen som vil endre på dette problemet? ;)

Det er meg en gåte at du mener det er feil å "skolere" mennesker fra helt andre kulturer enn våre, slik at de kan integreres lettere i samfunnet vårt!

Jeg mener selvsagt ikke det er feil å tilby folk skolering, men jeg er imot å tvinge folk til slikt, basert på hudfarge eller lignende.

Jeg tror heller ikke at mange voldtektsforbrytere kureres ved noen timer på skolebenken. De aller aller fleste er kriminelle krek som vet utmerket godt at det de gjør er ulovlig.

Med vennlig hilsen

''De begår jo 100% av terror mot regjeringsbygget og Utøya.''

Andre har allerede prøvd å forklare deg hvorfor den sammenligen er latterlig dum.

''Ev. kan man slutte å snu statistiken på hodet, og heller fokusere på hva individ har gjort.''

Man kan heller gå inn se på hvilke grupper som er overrepresentert i statistikkene og handle deretter. Viser det seg at det hovedsakelig er asylsøkere uten papirer som står bak, gjør man noe med dette (lukkede asylmottak). Er det hovedsakelig unge menn fra muslimske land som står bak, setter man inn tiltak overfor denne gruppen.

Ellers har jeg ikke sett ett eneste konstruktivt forslag fra deg. Du er kun opptatt av å sable ned det andre foreslår og feie problemet under teppet.

Det er menn som står bak nær 100%.

Hva foreslår du?

====

Vedr. det du skrev: På grunn av ting som Menneskerettigheter og slikt er individer uskyldige inntil det motsatte er bevist. Man kan ikke iverksette tiltak mot noen fordi noen ANDRE med samme hudfarge, kjønn, legning osv har gjort noe galt.

Gjest Nord og ned.

Jeg mener selvsagt ikke det er feil å tilby folk skolering, men jeg er imot å tvinge folk til slikt, basert på hudfarge eller lignende.

Jeg tror heller ikke at mange voldtektsforbrytere kureres ved noen timer på skolebenken. De aller aller fleste er kriminelle krek som vet utmerket godt at det de gjør er ulovlig.

Med vennlig hilsen

''De aller aller fleste er kriminelle krek som vet utmerket godt at det de gjør er ulovlig''

Tullprat. Dette handler om generelle holdninger til kvinner, nedarvet og innlært gjennom deres kulturelle påvirkning.

Det sier seg selv at disse ikke frivillig stiller opp på noe holdningskurs.

Som andre alt har sagt: Du har NULL forslag til løsning eller forbedring av dagens tragiske situasjon. Bare den vanlige ordflommen med tøv.

Med vennlig hilsen

Når man søker asyl i Norge, og får oppholdstillatelse, så bør man kunne ta som en selvfølge at asylantene godtar å få opplæring. Jeg tror også at grundig oppfølging mht kvinnesyn osv vil kunne begrense voldtektsproblemet noe. Alt er bedre enn ingenting. Pr. idag skjer ikke en dritt!

Om du har en annen og bedre løsning, så er det selvsagt supert..., men jeg tror ikke noen vet helt hva de skal gjøre. Et sted må vi begynne..

''Jo, jeg ser den... men hvis døve var overrepresentert på voldteksstatistikken, så ville jeg veldig gjerne sett at man undersøkte hva som var grunnen - og at man satte inn tiltak for å endre på dette... Det ville jo hjulpet også meg til å kunne fortsette å være døv uten skam...''

Ja, man må finne ut hva som er grunnen. Så må man ta tak der problemene ligger og ikke "gå løs på " hele gruppen på samme måte. Problemet med å betrakte grupper som ensartede er at man risikerer at det blir en selvoppfyllende profeti.

''De aller aller fleste er kriminelle krek som vet utmerket godt at det de gjør er ulovlig''

Tullprat. Dette handler om generelle holdninger til kvinner, nedarvet og innlært gjennom deres kulturelle påvirkning.

Det sier seg selv at disse ikke frivillig stiller opp på noe holdningskurs.

Som andre alt har sagt: Du har NULL forslag til løsning eller forbedring av dagens tragiske situasjon. Bare den vanlige ordflommen med tøv.

''Som andre alt har sagt: Du har NULL forslag til løsning eller forbedring av dagens tragiske situasjon. Bare den vanlige ordflommen med tøv.''

Hva er dine forslag til løsning, da?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...