Gå til innhold

Fremmedkulturell førjulshygge

Anbefalte innlegg

Gjest Nord og ned.

Det er menn som står bak nær 100%.

Hva foreslår du?

====

Vedr. det du skrev: På grunn av ting som Menneskerettigheter og slikt er individer uskyldige inntil det motsatte er bevist. Man kan ikke iverksette tiltak mot noen fordi noen ANDRE med samme hudfarge, kjønn, legning osv har gjort noe galt.

''Man kan ikke iverksette tiltak mot noen fordi noen ANDRE med samme hudfarge, kjønn, legning osv har gjort noe galt''

Selv om det muligens ikke gjelder deg, så iverksetter foreldre, barehageassistenter, lærere og det øvrige samfunn en rekke tiltak for å lære et barn og oppføre seg etter samfunnets normer allerede når det blir født, lenge for han eller hun har gjort noe galt.

Endel innvandrermenn har aldri lært seg normal omgang med det andre kjønn, og må læres dette i voksen alder. I følge deg er altså dette et brudd på menneskerettighetene deres??

Mener du selv at du fortjener å tas på alvor?

Fortsetter under...

• Svar 97
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

27

• Tunta

6

• Katt-ja

4

• petter smart

4

Mest aktive i denne tråden

Jeg mener selvsagt ikke det er feil å tilby folk skolering, men jeg er imot å tvinge folk til slikt, basert på hudfarge eller lignende.

Jeg tror heller ikke at mange voldtektsforbrytere kureres ved noen timer på skolebenken. De aller aller fleste er kriminelle krek som vet utmerket godt at det de gjør er ulovlig.

Med vennlig hilsen

''De aller aller fleste er kriminelle krek som vet utmerket godt at det de gjør er ulovlig.''

Det er interessant at du mener at en stå stor andel av denne gruppen er "kriminelle krek".

Hvis "skolering" ikke nytter kan man heller begynne å sende disse "kriminelle krekene" på hodet ut av landet når de begår en slik alvorlig forbrytelse.

''Jo, jeg ser den... men hvis døve var overrepresentert på voldteksstatistikken, så ville jeg veldig gjerne sett at man undersøkte hva som var grunnen - og at man satte inn tiltak for å endre på dette... Det ville jo hjulpet også meg til å kunne fortsette å være døv uten skam...''

Ja, man må finne ut hva som er grunnen. Så må man ta tak der problemene ligger og ikke "gå løs på " hele gruppen på samme måte. Problemet med å betrakte grupper som ensartede er at man risikerer at det blir en selvoppfyllende profeti.

Jeg er helt enig med deg i det... problemet er at når man kommer som ny til et helt nytt land med en helt annen kultur og et menneskesyn enn man selv er vant til, så trengs skolering... Skulle jeg bosatt meg i f.eks. et muslimsk land, så ville jeg lest meg opp på landets kultur osv, og vært godt forberedt. Vi kan ikke forvente at de som kommer hit sitter med tilsvarende ressurser - og jeg ser ikke for mitt bare liv hva som er negativt med å gi mennesker gratis opplæring og oppfølging for å hjelpe dem med integreringen...

Når man søker asyl i Norge, og får oppholdstillatelse, så bør man kunne ta som en selvfølge at asylantene godtar å få opplæring. Jeg tror også at grundig oppfølging mht kvinnesyn osv vil kunne begrense voldtektsproblemet noe. Alt er bedre enn ingenting. Pr. idag skjer ikke en dritt!

Om du har en annen og bedre løsning, så er det selvsagt supert..., men jeg tror ikke noen vet helt hva de skal gjøre. Et sted må vi begynne..

Men asylanter er en liten del av invandrene, og de får jo allerede samfunsfag de må ta...

Jeg så en i politiet rapportere at denne type voldtekt utgjør 1% (!) av voldtekter. Hvorfor diskuterer ingen de andre 99%, forresten? De er det også lettere å gjøre noe med.

Med vennlig hilsen

Gjest Nord og ned.

''Som andre alt har sagt: Du har NULL forslag til løsning eller forbedring av dagens tragiske situasjon. Bare den vanlige ordflommen med tøv.''

Hva er dine forslag til løsning, da?

''Hva er dine forslag til løsning, da?''

En lang rekke. Et sted å begynne er å la være å slippe papirløse ut på gatene våre. Det vil gi den dominoeffekt at antallet potensielle voldtektsforbrytere som søker seg hit vil synke mot nullpunktet raskt.

Deretter ta hånd om alle dem vi desverre alt har sluppet inn og gitt opphold, ved hjelp av kurs og holdningskampamjer i tillegg til langt hardere strafferaksjoner mot dem som forgriper seg.

Jeg er helt enig med deg i det... problemet er at når man kommer som ny til et helt nytt land med en helt annen kultur og et menneskesyn enn man selv er vant til, så trengs skolering... Skulle jeg bosatt meg i f.eks. et muslimsk land, så ville jeg lest meg opp på landets kultur osv, og vært godt forberedt. Vi kan ikke forvente at de som kommer hit sitter med tilsvarende ressurser - og jeg ser ikke for mitt bare liv hva som er negativt med å gi mennesker gratis opplæring og oppfølging for å hjelpe dem med integreringen...

Det er jeg enig i, og det gjør vi jo allerede. Vi har en "Lov om introduksjonsordning og norskopplæring for nyankomne innvandrere (introduksjonsloven)" som regulerer dette. Men det er jo mulig at disse introduksjonskursene ikke er gode nok.

Annonse

''De aller aller fleste er kriminelle krek som vet utmerket godt at det de gjør er ulovlig.''

Det er interessant at du mener at en stå stor andel av denne gruppen er "kriminelle krek".

Hvis "skolering" ikke nytter kan man heller begynne å sende disse "kriminelle krekene" på hodet ut av landet når de begår en slik alvorlig forbrytelse.

1] De aller fleste voldtektsforbrytere er kriminelle krek allerede.

2) Det gjøres allerede.

Gjest Nord og ned.

Men asylanter er en liten del av invandrene, og de får jo allerede samfunsfag de må ta...

Jeg så en i politiet rapportere at denne type voldtekt utgjør 1% (!) av voldtekter. Hvorfor diskuterer ingen de andre 99%, forresten? De er det også lettere å gjøre noe med.

Med vennlig hilsen

''Hvorfor diskuterer ingen de andre 99%, forresten? De er det også lettere å gjøre noe med''

Nå står overfallsvoldtekter si en særstilling når det gjelder traumer rundt muligheten for å bli drept i etterkant. Når det er sagt, viser tallene at innvandrere også er meget sterkt overrepresentert når det gjelder voldtekt i hjemmet og i nære relasjoner også, så det vil hjelpe lite på din agenda om det settes mer fokus på det.

Med vennlig hilsen

De sedvanlige bortforklaringene fra deg.

1] De aller fleste voldtektsforbrytere er kriminelle krek allerede.

2) Det gjøres allerede.

''De aller fleste voldtektsforbrytere er kriminelle krek allerede.''

Det er det ingen ting som tyder på i disse tilfellene. Det skyldes nok heller (u)kultur.

Jo, enig i det...

Hvis det i døvemiljøet var normalt at kvinner ble sett på som horer om de kledde seg på bestemt vis, så hadde det selvsagt vært nødvendig å skolere alle døve mht dette.

Mennesker fra visse land har et forvrengt kvinnesyn som er forankra i kulturen deres. Når de kommer hit til landet, så må de selvsagt få lære hvilke regler man skal leve etter her.

Hadde jeg kommet til et helt nytt land med andre kulturelle regler enn det jeg var vant til, så ville jeg selvsagt ønsket å lære hva som ble forventa av meg i det nye landet.

''Mennesker fra visse land har et forvrengt kvinnesyn som er forankra i kulturen deres. Når de kommer hit til landet, så må de selvsagt få lære hvilke regler man skal leve etter her.

''

Det er klart at folk skal lære sånt, og vi skal aldri bli så kulturrelativistiske at vi skal godta overgrep, sjikane og whatnot. Det er en selvfølge.

Men takket være en del av den retorikken som bedrives (som feks fra trådstarter her), rettes baker for smed i litt for mange tilfeller.

Hva med alle de skikkelige, hyggelige og ikke-voldelige menneskene som kommer fra de samme landene - men som blir behandlet som førstnevnte fordi de tilfeldigvis er fra samme sted?

Jeg vet bare at jeg synes det er mer enn trist når de mange oppegående, reale folka jeg kjenner fra "visse land" blir mistenkeliggjort og dårlig behandlet fordi folk trekker slutninger. En familievenn av oss (mann, fra afrikas horn), kan f.eks knapt spørre om veien når han er ute og kjører bil (på lyse dagen), uten å bli møtt med i beste fall avmålthet, i verste fall stygge kommentarer. Han er en av de mest hyggelige og imøtekommende personene jeg kjenner, og jeg hadde knapt trodd den måten han blir møtt på, hadde jeg ikke sett det selv.

Når man søker asyl i Norge, og får oppholdstillatelse, så bør man kunne ta som en selvfølge at asylantene godtar å få opplæring. Jeg tror også at grundig oppfølging mht kvinnesyn osv vil kunne begrense voldtektsproblemet noe. Alt er bedre enn ingenting. Pr. idag skjer ikke en dritt!

Om du har en annen og bedre løsning, så er det selvsagt supert..., men jeg tror ikke noen vet helt hva de skal gjøre. Et sted må vi begynne..

Hei,

Jeg antar du er enig i at uansett hva man begynner med så må det være lovlig og innenfor Menneskerettighetene.

Som en del av å få oppholdstillatelse så må man jo både gå på norskkurs og samfunnsfagkurs.

Men det grunnleggende problemet tror jeg faktisk ikke er "misforståelser". Hvis krekene som voldtok trodde at det var lovlig så ville de jo ikke skjult det. De skjuler seg, så derfor vet de det er ulovlig. Disse krekene som voldtar er kriminelle - de hører til i fengsel i mange år.

Med vennlig hilsen

''Mennesker fra visse land har et forvrengt kvinnesyn som er forankra i kulturen deres. Når de kommer hit til landet, så må de selvsagt få lære hvilke regler man skal leve etter her.

''

Det er klart at folk skal lære sånt, og vi skal aldri bli så kulturrelativistiske at vi skal godta overgrep, sjikane og whatnot. Det er en selvfølge.

Men takket være en del av den retorikken som bedrives (som feks fra trådstarter her), rettes baker for smed i litt for mange tilfeller.

Hva med alle de skikkelige, hyggelige og ikke-voldelige menneskene som kommer fra de samme landene - men som blir behandlet som førstnevnte fordi de tilfeldigvis er fra samme sted?

Jeg vet bare at jeg synes det er mer enn trist når de mange oppegående, reale folka jeg kjenner fra "visse land" blir mistenkeliggjort og dårlig behandlet fordi folk trekker slutninger. En familievenn av oss (mann, fra afrikas horn), kan f.eks knapt spørre om veien når han er ute og kjører bil (på lyse dagen), uten å bli møtt med i beste fall avmålthet, i verste fall stygge kommentarer. Han er en av de mest hyggelige og imøtekommende personene jeg kjenner, og jeg hadde knapt trodd den måten han blir møtt på, hadde jeg ikke sett det selv.

Som vanlig settes irrelevante ikke-sammenlignbare problemstillinger opp mot hverandre, i hensikt å flytte fokus og tåkelegge.

I dette tilfelle er det altså snakk om at det er likeverdige størrelser hvorvidt en neger som spør om vegen ikke blir smilt nok til, som at folk overfalles, voldtas og mishandles.

Useriøst.

Annonse

Faktum er at 100% av de som sprenger regjeringsbygget og dreper på Utøya er eks-Fpuere, kristne, hvite nordmenn.

De fleste nordmenn gjør ikke slikt, og de fleste "fremmedkulturelle" gjør selvsagt ikke slikt som står i avisen.

http://www.dagbladet.no/2011/11/09/kultur/debatt/kronikk/voldtekt/seksualitet/18950233/

Det er store kulturelle forskjeller og en av konsekvensene er at norske kvinner blir utsatt for overgrep.

Hvorfor er det umulig å innse at kulturforskjeller skaper problemer?

Men på akkurat samme måte er menn ansvalig for ca all voldelig kriminalitet i Norge, uten at andre enn OTTAR skriver stort om det.

Vi må ta de som er kriminelle, og ikke gruppene. Vi kan ikke anklage alle menn for det noen få krek gjør. Tilsvarende for innvandrere.

Og jeg er foruroliget over all kriminalitet, uavhengig av om de som begår den er hvite eller svarte, kvinner eller menn, homofile eller bifile, osv.

Med vennlig hilsen

''Men på akkurat samme måte er menn ansvalig for ca all voldelig kriminalitet i Norge, uten at andre enn OTTAR skriver stort om det.''

Jeg har ingen problemer med at tiltak mot voldtekt blir myntet på menn. Det har ingen hensikt å inkludere kvinner, da disse svært sjelden voldtar.

Det er ingen som mener at alle innvandrere er ansvarlige for det et mindretall gjør, men det er her snakk om kulturforskjeller og da må en sette inn innsatsen mot de som har en kultur som kræsjer med vår egen.

http://www.dagbladet.no/2011/11/09/kultur/debatt/kronikk/voldtekt/seksualitet/18950233/

Det er store kulturelle forskjeller og en av konsekvensene er at norske kvinner blir utsatt for overgrep.

Har tenkt på akkurat det samme som deg. Det er for meg logisk.

Snakker du om menn eller invandrere nå? (vi diskuterte begge grupper)

Og forutsatt at vi snakker om menn/innvandrere som ikke er dømt skyldig i noe som helst, hvilke tiltak ser du for deg at menn/innvandrere skal tvinges til?

Vi bor i en rettsstat hvor folk er uskyldige inntil det motsatte er bevist. Vi anklager da ikke menn bare fordi andre menn har voldtatt. For alt det vi veg kan han ha blitt voldtatt, eller hatt folk i familien som har blitt voldtatt, og vil uansett neppe like å bli mistenkeliggjort.

Med vennlig hilsen

''hvilke tiltak ser du for deg at menn/innvandrere skal tvinges til?''

Jeg har jo ikke svar på det. Men noe må gjøres.

Hva tenker du skal gjøres? Som blir så provosert hver gang noen er forbannet og oppgitt over en god del innvandreres kvinnesyn. Nå veldig mange av dem mener at norske kvinner kan foraktes fordi de lever vestlige liv. Eller, mener du at det ikke er sant? Mener du at gjennomsnitts-asylsøkeren/innvandreren respekterer norske kvinner som lever mer frigjort enn de er oppvokst med?

Og hva skal gjøres med de andre 99% av voldtektene,- som du i tillegg mener er enklere å gjøre noe med enn med overfalls-typen?

Er det "kulturforskjeller" som får ABB til å sprenge Regjeringsbygget og skyte på Utøya?

Du, jeg og ABB har vel samme kultur? Er vi like? Kan vi grupperes sammen? Siden du og jeg kommer fra samme kultur, betyr det at vi er under mistanke for å sprenge/drepe?

Selvsagt er det en mange som har et grusomt kvinnesyn i "Somalia", men det er også mange som ikke har det.

Er du mot rettsprinsippet at folk er uskyldige inntil det motsatte er bevist?

Er det "kulturforskjeller" som får ABB til å sprenge Regjeringsbygget og skyte på Utøya?

Du, jeg og ABB har vel samme kultur? Er vi like? Kan vi grupperes sammen? Siden du og jeg kommer fra samme kultur, betyr det at vi er under mistanke for å sprenge/drepe?

Selvsagt er det en mange som har et grusomt kvinnesyn i "Somalia", men det er også mange som ikke har det.

Er du mot rettsprinsippet at folk er uskyldige inntil det motsatte er bevist?

''Er det "kulturforskjeller" som får ABB til å sprenge Regjeringsbygget og skyte på Utøya?''

Nei, det var tydeligvis en psykose.

''Du, jeg og ABB har vel samme kultur? Er vi like? Kan vi grupperes sammen? Siden du og jeg kommer fra samme kultur, betyr det at vi er under mistanke for å sprenge/drepe?''

Dette var en meget spesiell enkelthendelse begått av en psyk mann. Det har selvfølgelig ikke noe å gjøre med kultur.

''Selvsagt er det en mange som har et grusomt kvinnesyn i "Somalia", men det er også mange som ikke har det. ''

Selvsagt er kvinnesynet forskjellig fra kultur til kultur. Og noen kulturer kommer dårligere ut. Det må man ta tak i.

''hvilke tiltak ser du for deg at menn/innvandrere skal tvinges til?''

Jeg har jo ikke svar på det. Men noe må gjøres.

Hva tenker du skal gjøres? Som blir så provosert hver gang noen er forbannet og oppgitt over en god del innvandreres kvinnesyn. Nå veldig mange av dem mener at norske kvinner kan foraktes fordi de lever vestlige liv. Eller, mener du at det ikke er sant? Mener du at gjennomsnitts-asylsøkeren/innvandreren respekterer norske kvinner som lever mer frigjort enn de er oppvokst med?

Og hva skal gjøres med de andre 99% av voldtektene,- som du i tillegg mener er enklere å gjøre noe med enn med overfalls-typen?

Hei,

Ja, mange har et grusomt kvinnesyn, men det er faktisk et vesentlig poeng at iht den norske (!) Grunnloven har de rett til å ha det.

Vi trenger mye lengre straffer for voldtekt, og mye mer fokus på å oppklare sakene. Mer politi i gatene, og holdningsendringer i samfunnet generelt

Vedr. de 99%ene: Dette handler om manglende likestilling, og f.eks. når Erna Solberg blir beskrevet på denne måten her på DOL:

''ei uvitende bleikfeit politisk forvirret norsk merr trøkker ut i hensikt å surfe på 22.07.bølgen. – Nord og ned.''

Det er denne kvinnehats-kulturen som man må gjøre noe med.

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...