Gå til innhold

Fremmedkulturell førjulshygge

Anbefalte innlegg

Hei,

Ja, mange har et grusomt kvinnesyn, men det er faktisk et vesentlig poeng at iht den norske (!) Grunnloven har de rett til å ha det.

Vi trenger mye lengre straffer for voldtekt, og mye mer fokus på å oppklare sakene. Mer politi i gatene, og holdningsendringer i samfunnet generelt

Vedr. de 99%ene: Dette handler om manglende likestilling, og f.eks. når Erna Solberg blir beskrevet på denne måten her på DOL:

''ei uvitende bleikfeit politisk forvirret norsk merr trøkker ut i hensikt å surfe på 22.07.bølgen. – Nord og ned.''

Det er denne kvinnehats-kulturen som man må gjøre noe med.

Med vennlig hilsen

''Det er denne kvinnehats-kulturen som man må gjøre noe med.''

Finnes ikke noe kvinnehat her. Politikerhat, muligens.

Fortsetter under...

• Svar 97
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

27

• Tunta

6

• Katt-ja

4

• petter smart

4

Mest aktive i denne tråden

Omtrent 100% er i gruppen "menn" . hva skal du gjøre med denne gruppen?

Nei, er de menn???? Hva du får med deg. ;) Jeg skal vel ikke gjøre noe med noe som helst, men din strategi med å overse fakta for å fremstå politisk korrekt, er iallefall en strategi som fra et samfunnsmessig perspektiv, ikke vil fungere særlig godt i lengden.

''Det er denne kvinnehats-kulturen som man må gjøre noe med.''

Finnes ikke noe kvinnehat her. Politikerhat, muligens.

Dokumentert opp, ned og i mente:

http://www.dagbladet.no/2011/08/24/kultur/debatt/kommentar/marie_simonsen/likestilling/17800339/

Nei, er de menn???? Hva du får med deg. ;) Jeg skal vel ikke gjøre noe med noe som helst, men din strategi med å overse fakta for å fremstå politisk korrekt, er iallefall en strategi som fra et samfunnsmessig perspektiv, ikke vil fungere særlig godt i lengden.

Ja, voldtektsforbrytere er generelt menn; mener du det er OK å tvinge menn generelt til "anti-voldtektskurs", eller er det bare innvandrere det er OK å mistenkeliggjøre på denne måten?

Er det "kulturforskjeller" som får ABB til å sprenge Regjeringsbygget og skyte på Utøya?

Du, jeg og ABB har vel samme kultur? Er vi like? Kan vi grupperes sammen? Siden du og jeg kommer fra samme kultur, betyr det at vi er under mistanke for å sprenge/drepe?

Selvsagt er det en mange som har et grusomt kvinnesyn i "Somalia", men det er også mange som ikke har det.

Er du mot rettsprinsippet at folk er uskyldige inntil det motsatte er bevist?

Du har jammen god nytte av ABB ;-)

Annonse

Er det "kulturforskjeller" som får ABB til å sprenge Regjeringsbygget og skyte på Utøya?

Du, jeg og ABB har vel samme kultur? Er vi like? Kan vi grupperes sammen? Siden du og jeg kommer fra samme kultur, betyr det at vi er under mistanke for å sprenge/drepe?

Selvsagt er det en mange som har et grusomt kvinnesyn i "Somalia", men det er også mange som ikke har det.

Er du mot rettsprinsippet at folk er uskyldige inntil det motsatte er bevist?

''Er det "kulturforskjeller" som får ABB til å sprenge Regjeringsbygget og skyte på Utøya?''

Og dette miget kommer du altså med_etter_ at det er konkludert med at mannen er Schiziofren!

Hvor mange måneder til skal du skyve denne syke mannen foran deg i din råtne propagada?

Gjest Nickløsheletida

Faktum er at 100% av de som sprenger regjeringsbygget og dreper på Utøya er eks-Fpuere, kristne, hvite nordmenn.

De fleste nordmenn gjør ikke slikt, og de fleste "fremmedkulturelle" gjør selvsagt ikke slikt som står i avisen.

''Faktum er at 100% av de som sprenger regjeringsbygget og dreper på Utøya er eks-Fpuere, kristne, hvite nordmenn''

Faktum er at 100% av de som sprenger regjeringsbygget og dreper på Utøya har diagnosen Paranoid Schizofreni

Gjest Nord og ned.

Og dette synseriet fra en venstreekstremist lik deg selv er liksom dokumentasjon.

På hva? at du deler vrangforestillinger med flere?

''Faktum er at 100% av de som sprenger regjeringsbygget og dreper på Utøya er eks-Fpuere, kristne, hvite nordmenn''

Faktum er at 100% av de som sprenger regjeringsbygget og dreper på Utøya har diagnosen Paranoid Schizofreni

Det også.

Det ene ekskluderer åpenbart ikke det andre.

Ja, voldtektsforbrytere er generelt menn; mener du det er OK å tvinge menn generelt til "anti-voldtektskurs", eller er det bare innvandrere det er OK å mistenkeliggjøre på denne måten?

Jeg har ikke nevnt "anti-voldtektskurs" med et ord. Jeg registrerer at avsporinger og distraksjoner er en del av din måte å "argumentere" på. Du har bestemt deg for et svar, og dersom virkeligheten ikke passer inn, så skal den fornektes. Siden jeg ser det som lite formålstjenlig å diskutere med kverulanter, melder jeg meg ut av denne tråden.

Jeg har ikke nevnt "anti-voldtektskurs" med et ord. Jeg registrerer at avsporinger og distraksjoner er en del av din måte å "argumentere" på. Du har bestemt deg for et svar, og dersom virkeligheten ikke passer inn, så skal den fornektes. Siden jeg ser det som lite formålstjenlig å diskutere med kverulanter, melder jeg meg ut av denne tråden.

Hvilke tiltak har du da tenkt på?

Jeg skrev "anti-voldtektskurs" i anførselstegn for å gi et eksempel.

Utover det er det egentlig greit å legge "du er dum", "du er en kverulant"-type argumentasjon utenfor.

Med vennlig hilsen

Som vanlig settes irrelevante ikke-sammenlignbare problemstillinger opp mot hverandre, i hensikt å flytte fokus og tåkelegge.

I dette tilfelle er det altså snakk om at det er likeverdige størrelser hvorvidt en neger som spør om vegen ikke blir smilt nok til, som at folk overfalles, voldtas og mishandles.

Useriøst.

Jeg svarte ikke på hovedinnlegget ditt, jeg snakket til togli.

Og du er en hatssprendende fyr med tvilsom språkbruk jeg ikke gidder forholde meg unødvendig til. Du har ikke injurierende kraft.

Annonse

Gjest Nord og ned.

Jeg svarte ikke på hovedinnlegget ditt, jeg snakket til togli.

Og du er en hatssprendende fyr med tvilsom språkbruk jeg ikke gidder forholde meg unødvendig til. Du har ikke injurierende kraft.

Du skriver på et åpent forum. og jeg besvarer selvsagt usaklighetene, avsporingene og fjolleriet ditt hvor mye jeg ønsker.

Jeg mener selvsagt ikke det er feil å tilby folk skolering, men jeg er imot å tvinge folk til slikt, basert på hudfarge eller lignende.

Jeg tror heller ikke at mange voldtektsforbrytere kureres ved noen timer på skolebenken. De aller aller fleste er kriminelle krek som vet utmerket godt at det de gjør er ulovlig.

Med vennlig hilsen

''Jeg mener selvsagt ikke det er feil å tilby folk skolering, men jeg er imot å tvinge folk til slikt, basert på hudfarge eller lignende.''

Introduksjonsprogrammet fanger jo opp dette for "lovlige" asylsøkere, flyktninger og innvandrere.

http://www.regjeringen.no/nb/dep/bld/tema/integrering/norsk_og_introduksjonsordning_for_innvan/introduksjonsordning-for-innvandrere.html?id=504214

Å skolere allerede langvarig bostatte på nytt pga hudfarge eller opprinnelig nasjonalitet, er ikke bare lite hensiktsmessig, men antakelig i strid med grunnleggende menneskerettigheter også..

Mennesker med ulovlig opphold i landet har uansett ingen rett til opplæring eller bistand av noe slag.

''Jeg tror heller ikke at mange voldtektsforbrytere kureres ved noen timer på skolebenken. De aller aller fleste er kriminelle krek som vet utmerket godt at det de gjør er ulovlig.''

Et uhyre viktig poeng! Jeg tror ikke noen som begår overfallsvoldtekt eller vilkårlig ran, drap e.l. er det minste i tvil om det ikke er en OK handling å begå, ei heller i Norge.

''Jeg mener selvsagt ikke det er feil å tilby folk skolering, men jeg er imot å tvinge folk til slikt, basert på hudfarge eller lignende.''

Introduksjonsprogrammet fanger jo opp dette for "lovlige" asylsøkere, flyktninger og innvandrere.

http://www.regjeringen.no/nb/dep/bld/tema/integrering/norsk_og_introduksjonsordning_for_innvan/introduksjonsordning-for-innvandrere.html?id=504214

Å skolere allerede langvarig bostatte på nytt pga hudfarge eller opprinnelig nasjonalitet, er ikke bare lite hensiktsmessig, men antakelig i strid med grunnleggende menneskerettigheter også..

Mennesker med ulovlig opphold i landet har uansett ingen rett til opplæring eller bistand av noe slag.

''Jeg tror heller ikke at mange voldtektsforbrytere kureres ved noen timer på skolebenken. De aller aller fleste er kriminelle krek som vet utmerket godt at det de gjør er ulovlig.''

Et uhyre viktig poeng! Jeg tror ikke noen som begår overfallsvoldtekt eller vilkårlig ran, drap e.l. er det minste i tvil om det ikke er en OK handling å begå, ei heller i Norge.

Nemlig.

Så da må man finne fornuftige og ikke minst lovlige metoder.

Dessverre er det slik at flere misbruker dette til deres egne hatefulle politiske agendaer.

Med vennlig hilsen

''De aller aller fleste er kriminelle krek som vet utmerket godt at det de gjør er ulovlig''

Tullprat. Dette handler om generelle holdninger til kvinner, nedarvet og innlært gjennom deres kulturelle påvirkning.

Det sier seg selv at disse ikke frivillig stiller opp på noe holdningskurs.

Som andre alt har sagt: Du har NULL forslag til løsning eller forbedring av dagens tragiske situasjon. Bare den vanlige ordflommen med tøv.

''Som andre alt har sagt: Du har NULL forslag til løsning eller forbedring av dagens tragiske situasjon. Bare den vanlige ordflommen med tøv.''

Som Sør skriver i denne tråden:

''Vi trenger mye lengre straffer for voldtekt, og mye mer fokus på å oppklare sakene. Mer politi i gatene, og holdningsendringer i samfunnet generelt''

Jeg er (ikke overraskende) enig, og sikkert flere med meg. Kanskje du også ;)

Gjest Nord og ned.

''Som andre alt har sagt: Du har NULL forslag til løsning eller forbedring av dagens tragiske situasjon. Bare den vanlige ordflommen med tøv.''

Som Sør skriver i denne tråden:

''Vi trenger mye lengre straffer for voldtekt, og mye mer fokus på å oppklare sakene. Mer politi i gatene, og holdningsendringer i samfunnet generelt''

Jeg er (ikke overraskende) enig, og sikkert flere med meg. Kanskje du også ;)

Det meste av hans forslag er virkelighetsfjernt utopi. Det kan ikke finnes en politimann på hver avkrok i byen. Straffene er allerede strenge nok, hvis man tror det i seg selv avskrekkker særlig mye. Holdningsskapende arbeid for de belastede gruppene har han satt seg helt i mot bestandig, da han anser det som et brudd på menneskerettigheten å bli informert om kulturen i landet man har kommet til.

Så nei, det eneste som garantert har effekt er å slutte slippe overgriperne løs på gatene i første omgang. Det gjøres ved en total omlegging av asyl og innvandringspolitikkem.

''Man kan ikke iverksette tiltak mot noen fordi noen ANDRE med samme hudfarge, kjønn, legning osv har gjort noe galt''

Selv om det muligens ikke gjelder deg, så iverksetter foreldre, barehageassistenter, lærere og det øvrige samfunn en rekke tiltak for å lære et barn og oppføre seg etter samfunnets normer allerede når det blir født, lenge for han eller hun har gjort noe galt.

Endel innvandrermenn har aldri lært seg normal omgang med det andre kjønn, og må læres dette i voksen alder. I følge deg er altså dette et brudd på menneskerettighetene deres??

Mener du selv at du fortjener å tas på alvor?

''Endel innvandrermenn har aldri lært seg normal omgang med det andre kjønn, og må læres dette i voksen alder. I følge deg er altså dette et brudd på menneskerettighetene deres??''

Jeg skal møte deg på halvveien siden jeg er så tolerant og pragmatisk: En marginal gruppe "innvandrermenn" i Norge har et kvinnesyn som ikke samsvarer med "norske kulturelle verdier", f.eks arrangerte ekteskap, kjønnslemlestelse, kvinner kan ikke delta i arbeidslivet osv. Som sagt en marginal gruppe, men vi bør likevel etterstrebe at dette ikke skjer, og ta i bruk de virkemidlene det offentlige har for å forhindre at slike overgrep skjer.

Men det er fortsatt ingen automatikk i at disse ekstremkonservative syns det er OK å begå overfallsvoldtekter, ran, drap og mishandling. Du undervurderer nok de aller fleste religioner og kulturer om du tror dette er representativt. Jeg har til gode å møte en person som mener overfallsvoldtekt er en selvskreven rettighet som mann, ei heller en person som forsvarer dette. I så fall bør de få psykiatrisk behandling og dømmes til maksimumsstraff (om de har rettigheter i Norge).

Gjest Nord og ned.

''Endel innvandrermenn har aldri lært seg normal omgang med det andre kjønn, og må læres dette i voksen alder. I følge deg er altså dette et brudd på menneskerettighetene deres??''

Jeg skal møte deg på halvveien siden jeg er så tolerant og pragmatisk: En marginal gruppe "innvandrermenn" i Norge har et kvinnesyn som ikke samsvarer med "norske kulturelle verdier", f.eks arrangerte ekteskap, kjønnslemlestelse, kvinner kan ikke delta i arbeidslivet osv. Som sagt en marginal gruppe, men vi bør likevel etterstrebe at dette ikke skjer, og ta i bruk de virkemidlene det offentlige har for å forhindre at slike overgrep skjer.

Men det er fortsatt ingen automatikk i at disse ekstremkonservative syns det er OK å begå overfallsvoldtekter, ran, drap og mishandling. Du undervurderer nok de aller fleste religioner og kulturer om du tror dette er representativt. Jeg har til gode å møte en person som mener overfallsvoldtekt er en selvskreven rettighet som mann, ei heller en person som forsvarer dette. I så fall bør de få psykiatrisk behandling og dømmes til maksimumsstraff (om de har rettigheter i Norge).

Skummet fort igjennom og fikk med at hovedpoenget ditt bare er det sedvanlige eldgamle mosegrodde om at flertallet ikke voldtar.

Det er det selvsagt heller ingen som noen gang har påstått, (skulle da jaggu bare mangle), så jeg vet ike om det er meg eller deg selv du egentlig diskuterer med.

Du skriver også noe om flertallet heller ikke har et forskrudd kvinnesyn. Dette er jeg dog dypt uenig i når det gjelder utvalgte land/kulturer les. de som som tas for gruppe og overfallsvoldtekter i Norge.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...