Gå til innhold

Refleks

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det med barn og refleks??? Min datter på mellomtrinnet synes det er sååå pinlig å bruke refleks, og hver morgen er en kamp. Heldigvis har hun litt refleks sydd inn i jakken og på skolesekken.

I morges skulle lillebroren bli med å gå til skolen sammen med henne, det gjør han vanligvis aldri da han er på SFO.

Han fikk på seg refleksvest og da begynte ramaskiket.

Ikke fra ham, men fra storesøstra som syntes det var såååå pinlig at han skulle bruke refleksvest... Som hun selv sa; det blir så flaut for meg..

Blir helt matt jeg..

Skrevet

Kjøp noen tøffe reflekser som kan syes eller limes på jakke og sekk og dekorer i vei! Spør henne om hun synes det er tøffere å bli påkjørt i mørket.

Skrevet

Kjøp noen tøffe reflekser som kan syes eller limes på jakke og sekk og dekorer i vei! Spør henne om hun synes det er tøffere å bli påkjørt i mørket.

Har forsøkt å finne kule reflekser, det finnes jo mange, men nei, refleks er visst ukult....

Men som sakt, dette gir jeg meg jo ikke på.

Ble bare så utrolig frustrert når det viser seg å være pinlig hva lillebroren bruker også :/

Skrevet

''Spør henne om hun synes det er tøffere å bli påkjørt i mørket.''

Og svaret du får da er at det er det. Jeg har forsøkt.

Skrevet

Regner med at du alltid bruker refleks selv?

Hovedgrunnen til at barn synes dette er flaut er at voksne nesten aldri bruker refleks selv.

Skrevet

Jeg har kjøpt klistremerker og klistra rett på jakka uten å informere junior. De sitter godt, og jeg har plassert dem diskret - men ikke så diskret at bilene ikke ser dem ;) Da han var yngre sydde jeg refleksbånd på vinterklærne hans.

Lillesøster er heldigvis en stor fan av refleksvester, for hun går i bhg enda, og vi har fått henne til å tro at sånt bruker alle skoleungene. Ja, ja. Vi får vel den i trynet en dag, men enn så lenge er hun godt synlig.

Skrevet

Når det er slik, får man bare ty til list :-) Klistre kule reflekslapper på sekken og jakkeryggen/armene f.eks.

Her er noen: http://seeme.no/seeme/default.asp

Her er det enn så lenge helt greit med refleks. (8 og 11 år).

Skolen har konkurranser hvor den klassen hvor flest har hatt refleksvest på i løpet av gitte perioder får premie. Det har kanskje hatt innvirkning. De tar i allefall på seg refleksvesten om morgenen uten at jeg trenger å pushe.

Skrevet

Hvor gammel er hun?

Både min åtteåring og min tiåring synes det er kult med slike refleksfigurer som henges på sekken. De bør selvfølgelig også ha reflekser som synes forfra, men dette er da i hvertfall noe :-).

Skrevet

Hovedgrunnen til at barn synes dette er flaut er at voksne nesten aldri bruker refleks selv.

Selvfølgelig bruker jeg refleks.

:)

Gjest refleksgarn
Skrevet

Kan kjøpe refleksgarn og strikke i luenn. Eller brodere på den luen hun har.

www.maudsgarn.no sender til hele landet.

Skrevet

Kan kjøpe refleksgarn og strikke i luenn. Eller brodere på den luen hun har.

www.maudsgarn.no sender til hele landet.

Oi - stilig :-)

Det skal jeg jammen kjøpe. Tiåringen elsker å strikke - så da kan hun strikke seg ei lue til, med refleksgarn i :-)

Skrevet

Det stemmer ikke når det gjelder så store barn som det er snakk om her. Mange av dem er ferdige med å ville være som foreldrene - det er de jevnaldrende som teller.

Skrevet

Det stemmer ikke når det gjelder så store barn som det er snakk om her. Mange av dem er ferdige med å ville være som foreldrene - det er de jevnaldrende som teller.

Absolutt - det er jo snarere tvert imot - det de voksne gjør er jo i hvert fall teit. Det kulminerer i de sene tenår - før de igjen nærmer seg fornuften igjen ;-)

Skrevet

Jeg er så utrolig glad for at ungene mine ikke har tenkt på at det er flaut enda! (De er 6, snart 11 og snart 12.) Men jeg venter på det...

Skrevet

Selvfølgelig bruker jeg refleks.

:)

Jeg kjører scooter til togstasjonen hver morgen og er svært glad i refleksvesten min. Tror jeg synes MYE bedre med den på, og vet av erfaring at det er JEG som slår meg om ulykken er ute uansett om feilen er min eller ikke. Mannen min jobber med refleks og har smeltet reflekser med kule motiver direkte inn i jakkene til både store og små i vår familie :-) 6. klassingen har gekkoer kravlende over ryggen, dessuten er refleks under skoene (sko med bittelitt hæl) utrolig effektivt, hvor dumt det enn må virke. Da synes det heller ikke for evt venner.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...