Gå til innhold

Vasker du alt i oppvaskmaskin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke jerngryta og -stekepanna, men de bruker vi ikke så ofte.

Vi lever etter mottoet 'det som ikke kan vaskes i oppvaskmaskin er ikke verdt å ha' - for i praksis blir det ikke brukt da.

Samme når det gjelder vaskemaskin - heldigvis har den skånsomt ullprogram så ubehandlet ullundertøy og hjemmestrikket ull går helt fint.

''det som ikke kan vaskes i oppvaskmaskin er ikke verdt å ha''

Enig - har pakket vekk/kastet/sluttet å bruke en del saker som ikke er kompatible med oppvaskmaskin.

Skrevet

Ikke stekepannene og skjæreknivene (men spiseknivene går i maskina) og ikke sølvtøy. Jeg hadde en skål jeg trodde var glass, men som muligens var krystall - i alle fall lå den i to biter etter en tur i oppvaskmaskina. :o(

''ikke sølvtøy'' Sølvtøy kan du godt sende, men plasser dem slik at de ikke er i kontakt med stål. Før i tiden ble man anbefalt å ikke sende sølvkniver fordi de er limt mellom stål og blad, men dette har de gått helt bort fra nå har jeg sett.

Skrevet

''ikke sølvtøy'' Sølvtøy kan du godt sende, men plasser dem slik at de ikke er i kontakt med stål. Før i tiden ble man anbefalt å ikke sende sølvkniver fordi de er limt mellom stål og blad, men dette har de gått helt bort fra nå har jeg sett.

Vi har fint lite sølv så det er ikke akkurat noe stort problem. :o)

Gjest Hulderen
Skrevet

Nei, det blir vasket opp en del for hånd hver dag. Steikepanner, kjeler, krystallglass, kniver. I tillegg vasker jeg ofte store skåler for hånd, men det skyldes at de tar for stor plass, ikke at det er skadelig for dem å gå i oppvaskmaskin.

Skrevet

Det aller, aller meste går i maskina her også, med unntak av stekepanna, jerngryta og de skarpe knivene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...