Gå til innhold

Sen skolebuss - hvem skal ha klagen

Anbefalte innlegg

Gjest ute i vær og vind

Barna mine kommer for sent til skolen nærmest daglig fordi skolebussen er for sen. Hvem klager man til - rektor, FAU eller skoleeier?

Dette er ikke en vanlig rutebuss, den er satt opp kun for å kjøre skolebarn. Jeg er i grunnen ganske lei av at barna mine daglig går glipp av 5-20 minutter av første undervisningstime og føler at jeg har rett til å forlange at bussen er presis?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/372902-sen-skolebuss-hvem-skal-ha-klagen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gi beskjed til rektor, men ta også en telefon til kommunen. Det hjelper også med en telefon direkte til busselskapet.

Sammen med kontaktlærer lager du en oversikt over hvor ofte det skjer, slik at dere har dokumentasjon. Egentlig burde også kontaktlærer ta det opp med rektor.

Gå gjerne sammen med andre foreldre som opplever det samme,

Kommunen betaler dyrt for denne skyssen og burde være interessert i å ta det opp med selskapet, siden de ikke får detn tjenesten de har levert for.

Er det noen trøst, så er dette et stort problem mange steder.

Det er fyklet som har administrert skoleskyssen i årevis nå, trolig fordi skyss til grunnskole og videregående skole da lettere kunne samordnes. Det var trolig enklere da hver kommune hadde ansvaret, for da var saksbehandler på det kommunale skolekontoret lokalkjend. De visste hvor lange alle veistrekninger var, og standarden på veier. En person i fylket (som regel en storby) tror vel at en mil ute i distriktet går unna på noen få minutter, selv om veiene er dårlige, og bussen har mange stopp.

Jeg kjenner eller kjendte en del til dette, for jeg hadde (i samarbeid med det lokale buss-selskap) ansvaret for skuleskyssen noen få år.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...