Gå til innhold

Diagnosen til ABB

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror også at de fleste personer som går med psykose mye oftere skader seg selv fremfor andre. Selmord og selvskading er også et stort samfunnsproblem og også grunn til at flere bør få behandling langt tidligere enn de gjør.

Hvis man skal tvangsmedisinere alle som har hørselshallusinasjoner og synsbedrag må vel de synske i Åndenes makt på TV NOrge også tvangsmedisineres. Og tenk på alle de som røyker hasj feks ? det er ganske mange, de er i risikosonen for å bli psykotisk, allikevell bryr ikke folk seg så mye om det.

Jeg tror at årsaken til Breiviks ugjerninger like mye dreier seg om psykopati og ikke har evne til å føle empati med andre. Det er de menneskene som er farlig for samfunnet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lurer egentlig på hvordan de nå skal løse det. Ila var jo i ferd med å bygge en egen spesialavdeling for å kunne ha ham der. Spørs om det er noe tryggere å ha ham på en sikkerhetsavdeling.

Jeg ble nysgjerrig på hva som foregår her på dol ift. dette.

Jeg vet at det finnes en sikkerhetsavd. på Dikemark som allerede rommer en del andre mordere. Hvis noen er kjent der så er det tre avdelinger med farlige, som det går kun menn med muskler og passer på. Med topp sikkerhet for omverden.

Jeg er veldig fornøyd med at ABB fikk denne diagnosen og at han ble karakterisert som utiregnelig, fordi det også gjør noe med budskapet han forsøker å formidle. Det blir en tilintetgjøring av hans "ideologi". Selv ser han på dette som et karakterdrap. Det også gjør meg fornøyd.

Jeg synes det virker riktig det de sakkyndige psykiatrene sier i sin rapport. Straff i denne sammenhengen virker ikke riktig.

Skrevet

Jeg ble nysgjerrig på hva som foregår her på dol ift. dette.

Jeg vet at det finnes en sikkerhetsavd. på Dikemark som allerede rommer en del andre mordere. Hvis noen er kjent der så er det tre avdelinger med farlige, som det går kun menn med muskler og passer på. Med topp sikkerhet for omverden.

Jeg er veldig fornøyd med at ABB fikk denne diagnosen og at han ble karakterisert som utiregnelig, fordi det også gjør noe med budskapet han forsøker å formidle. Det blir en tilintetgjøring av hans "ideologi". Selv ser han på dette som et karakterdrap. Det også gjør meg fornøyd.

Jeg synes det virker riktig det de sakkyndige psykiatrene sier i sin rapport. Straff i denne sammenhengen virker ikke riktig.

Hei, hyggelig å se deg her inne :-)

Den forferdelige tragedien blir mer forståelig når handlingene er basert på vedvarende vrangforestillinger. Jeg betviler ikke at sikkerhetsavdelingene klarer å ta vare på ham, tror ikke han ubevæpnet er noe farligere enn de andre pasientene de tar hånd om.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hei, hyggelig å se deg her inne :-)

Den forferdelige tragedien blir mer forståelig når handlingene er basert på vedvarende vrangforestillinger. Jeg betviler ikke at sikkerhetsavdelingene klarer å ta vare på ham, tror ikke han ubevæpnet er noe farligere enn de andre pasientene de tar hånd om.

Enig. Jeg ville ikke vært det minste redd for å ha han på avdelingen eller inne på kontoret.

• 6 måneder senere...
Bella Dotte
Skrevet

Enig. Jeg ville ikke vært det minste redd for å ha han på avdelingen eller inne på kontoret.

Jeg er så glad for at du sier det. Jeg tror heller ikke han er farlig i den forstand, bare i kombinasjon med skytevåpen og AP-medlemmer. Dessuten har han vel fått fram sitt poeng allerede.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...