Gå til innhold

Du snakker om å ikke eie skam.

Gjest Kvalmende å sko seg på ofrene

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er ikke sikker på at det handler så mye om penger.

Iblant får jeg inntrykk av at det kan handle om tillært katastrofetenkning og krisemaksimering. Finnes rikelig med læremestre i media.

Men jeg vet selvsagt ikke om det er det som ligger bak her. At media hiver seg kritikkløst på, er synd.

Kanskje media som skor seg aller mest på variasjoner over "Jeg så ABB. Skrekk og gru og stakkars meg!"

mvh

Annonse

Gjest Mamma'n til stakkaren

Jeg er ikke sikker på at det handler så mye om penger.

Iblant får jeg inntrykk av at det kan handle om tillært katastrofetenkning og krisemaksimering. Finnes rikelig med læremestre i media.

Men jeg vet selvsagt ikke om det er det som ligger bak her. At media hiver seg kritikkløst på, er synd.

Kanskje media som skor seg aller mest på variasjoner over "Jeg så ABB. Skrekk og gru og stakkars meg!"

mvh

''Jeg så ABB. Skrekk og gru og stakkars meg''

Ja, stakkars deg som må gruble over dette! Min overlevende etter Utøya så ABB, h*n er relativt uskadd og fungerer rimelig greit, men spar oss for slike uttalelser.

''Jeg så ABB. Skrekk og gru og stakkars meg''

Ja, stakkars deg som må gruble over dette! Min overlevende etter Utøya så ABB, h*n er relativt uskadd og fungerer rimelig greit, men spar oss for slike uttalelser.

Jeg snakker selvsagt ikke om de som ble utsatt for ABBs forferdelige handlinger.

Men de som lager en voldsom sak av å ha sett ham i forbifarten eller annen overfladisk og ubetydelig 'kontakt'. Som kan være ubehagelig å tenke på, men som i det store og hele er en ikkesak.

Denne tråden handler, slik jeg oppfatter det, om de som vil surfe på vi-er-alle-offer-bølgen. Ikke om de som er reelt skadelidende.

mvh

Annonse

Skjønner ikke helt hva som er skammelig her.

Selvfølgelig har andre hatt det verre, men de det gjelder følte det tydeligvis traumatisk. Men enig i at krisemaksimering er et mer passende ord.

Slik offentlig krisemaksimering og klaging over at man ikke får bistandsadvokat, gir en ganske vemmelig smak i munnen.

Og du verden om det hadde kommet fra en FrP-ordfører.

mvh

Jeg snakker selvsagt ikke om de som ble utsatt for ABBs forferdelige handlinger.

Men de som lager en voldsom sak av å ha sett ham i forbifarten eller annen overfladisk og ubetydelig 'kontakt'. Som kan være ubehagelig å tenke på, men som i det store og hele er en ikkesak.

Denne tråden handler, slik jeg oppfatter det, om de som vil surfe på vi-er-alle-offer-bølgen. Ikke om de som er reelt skadelidende.

mvh

OK, da beklager jeg! Leste ikke tåden nøye nok og er sliten av å måtte forholde meg til saken og forsvare mitt barn som var så heldig å overleve.

OK, da beklager jeg! Leste ikke tåden nøye nok og er sliten av å måtte forholde meg til saken og forsvare mitt barn som var så heldig å overleve.

Det er jeg som bør beklage. Kunne skrevet ting tydeligere.

Min dypeste medfølelse. Ønsker dere alle alt godt i det tunge arbeidet med å stable livet sammen igjen.

mvh

Det er jeg som bør beklage. Kunne skrevet ting tydeligere.

Min dypeste medfølelse. Ønsker dere alle alt godt i det tunge arbeidet med å stable livet sammen igjen.

mvh

Tusen takk :)

Men du trenger ikke å beklage noe; så i etterkant at jeg løsrev uttalelsen din fra sammenhengen...

Hårsår hilsen fra

Gjest Nickløsheletida

Jeg blir også skikkelig kvalm av sånt. Jeg burde vel ha hatt bistandsadvokat jeg også da, siden ABB sprengte i stykker vinduet mitt. Jeg hadde ferie altså, men jeg kunne jo ha vært der og det har gitt meg alvorlige traumer å tenke på. Eller nei ;-)

Slik offentlig krisemaksimering og klaging over at man ikke får bistandsadvokat, gir en ganske vemmelig smak i munnen.

Og du verden om det hadde kommet fra en FrP-ordfører.

mvh

''Og du verden om det hadde kommet fra en FrP-ordfører.''

Ja, det har du nok rett i! Tålegrensen er lav for FrP'ere, særlig etter de siste månedenes eskapader og tåpelige uttalelser.

Jeg blir også skikkelig kvalm av sånt. Jeg burde vel ha hatt bistandsadvokat jeg også da, siden ABB sprengte i stykker vinduet mitt. Jeg hadde ferie altså, men jeg kunne jo ha vært der og det har gitt meg alvorlige traumer å tenke på. Eller nei ;-)

''Jeg hadde ferie altså, men jeg kunne jo ha vært der og det har gitt meg alvorlige traumer å tenke på. Eller nei ;-)''

Dette er jo en altfor alvorlig sak å fleipe med, men hadde det ikke vært det, så ville jeg vært fristet til å si at du kunne påberope deg at episoden hadde gitt deg konsentrasjonsvansker som så førte til et alvorlig beinbrudd...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...