Gjest Nickløsheletida Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 ''Jeg hadde ferie altså, men jeg kunne jo ha vært der og det har gitt meg alvorlige traumer å tenke på. Eller nei ;-)'' Dette er jo en altfor alvorlig sak å fleipe med, men hadde det ikke vært det, så ville jeg vært fristet til å si at du kunne påberope deg at episoden hadde gitt deg konsentrasjonsvansker som så førte til et alvorlig beinbrudd... He he, ja huff a meg, hvis jeg bare hadde vært kynisk nok ;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/372916-du-snakker-om-%C3%A5-ikke-eie-skam/page/2/#findComment-3264341 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 Tusen takk Men du trenger ikke å beklage noe; så i etterkant at jeg løsrev uttalelsen din fra sammenhengen... Hårsår hilsen fra ''Men du trenger ikke å beklage noe; så i etterkant at jeg løsrev uttalelsen din fra sammenhengen... Hårsår hilsen '' Jeg tror grunnen til at en del av oss reagerer på sterkt på avis-oppslag som dette, er at vi nettopp har de ungdommene som ble utsatt for handlinger eller trusler fra Breivik i tankene. Et av mine yndlingssitater er fra filmen Mitt liv som hund og er kort og godt som følger: "Man måste jamnføra". Jeg synes ordtaket så godt oppsummerer hvor meningsløst det blir dersom folk blir så selvopptatte at de blir perspektivløse. Jeg hadde vært uhyre flau over å stå frem i avisen og fremholde min nød som følge av det denne mannen opplevde - sammenlignet med den ufattelige tragedien som utspilte seg på Utøya, både for de som ble fysisk skadet og de som ble utsatt for det traumet det må ha vært å være tilstede. Jeg har tillatt meg å fleipe litt i denne tråden, og håper ikke du eller andre direkte berørte tar det ille opp. Det er nemlig ikke ment for å minimere de vanskene jeg antar mange har i etterkant av Utøya; det er snarere det motsatte som gjør det fristende å harsellere med de som litt for lett påstår seg traumatisert. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/372916-du-snakker-om-%C3%A5-ikke-eie-skam/page/2/#findComment-3264347 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 Skjønner ikke helt hva som er skammelig her. Selvfølgelig har andre hatt det verre, men de det gjelder følte det tydeligvis traumatisk. Men enig i at krisemaksimering er et mer passende ord. ''Skjønner ikke helt hva som er skammelig her. '' Jeg synes på sett og vis det er noe skammelig over en slik perspektivløshet som denne voksne mannen gir uttrykk for. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/372916-du-snakker-om-%C3%A5-ikke-eie-skam/page/2/#findComment-3264348 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 ''Men du trenger ikke å beklage noe; så i etterkant at jeg løsrev uttalelsen din fra sammenhengen... Hårsår hilsen '' Jeg tror grunnen til at en del av oss reagerer på sterkt på avis-oppslag som dette, er at vi nettopp har de ungdommene som ble utsatt for handlinger eller trusler fra Breivik i tankene. Et av mine yndlingssitater er fra filmen Mitt liv som hund og er kort og godt som følger: "Man måste jamnføra". Jeg synes ordtaket så godt oppsummerer hvor meningsløst det blir dersom folk blir så selvopptatte at de blir perspektivløse. Jeg hadde vært uhyre flau over å stå frem i avisen og fremholde min nød som følge av det denne mannen opplevde - sammenlignet med den ufattelige tragedien som utspilte seg på Utøya, både for de som ble fysisk skadet og de som ble utsatt for det traumet det må ha vært å være tilstede. Jeg har tillatt meg å fleipe litt i denne tråden, og håper ikke du eller andre direkte berørte tar det ille opp. Det er nemlig ikke ment for å minimere de vanskene jeg antar mange har i etterkant av Utøya; det er snarere det motsatte som gjør det fristende å harsellere med de som litt for lett påstår seg traumatisert. Det er omtrent slik jeg har tenkt. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/372916-du-snakker-om-%C3%A5-ikke-eie-skam/page/2/#findComment-3264355 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mamma'n til stakkaren Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 ''Men du trenger ikke å beklage noe; så i etterkant at jeg løsrev uttalelsen din fra sammenhengen... Hårsår hilsen '' Jeg tror grunnen til at en del av oss reagerer på sterkt på avis-oppslag som dette, er at vi nettopp har de ungdommene som ble utsatt for handlinger eller trusler fra Breivik i tankene. Et av mine yndlingssitater er fra filmen Mitt liv som hund og er kort og godt som følger: "Man måste jamnføra". Jeg synes ordtaket så godt oppsummerer hvor meningsløst det blir dersom folk blir så selvopptatte at de blir perspektivløse. Jeg hadde vært uhyre flau over å stå frem i avisen og fremholde min nød som følge av det denne mannen opplevde - sammenlignet med den ufattelige tragedien som utspilte seg på Utøya, både for de som ble fysisk skadet og de som ble utsatt for det traumet det må ha vært å være tilstede. Jeg har tillatt meg å fleipe litt i denne tråden, og håper ikke du eller andre direkte berørte tar det ille opp. Det er nemlig ikke ment for å minimere de vanskene jeg antar mange har i etterkant av Utøya; det er snarere det motsatte som gjør det fristende å harsellere med de som litt for lett påstår seg traumatisert. Nei for all del, ikke føl på det! Jeg er nok bare preget av at _noe-, ikke mye mistillit har rammet mitt barn i ettertid. Mitt barn uttaler dessuten jevnlig at "hvorfor døde han, hun, han, hun osv, og ikke jeg?" Selv fikk jeg en sms fra h*n 22.07 som lød "skyting, ring p, lever enda", hvorpå jeg svarte " Ring meg når du er edru"... Litt senere skjønte jeg at det var blodig alvor, men skyldfølelsen sitter der fortsatt. Vel, oss om det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/372916-du-snakker-om-%C3%A5-ikke-eie-skam/page/2/#findComment-3264357 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 Nei for all del, ikke føl på det! Jeg er nok bare preget av at _noe-, ikke mye mistillit har rammet mitt barn i ettertid. Mitt barn uttaler dessuten jevnlig at "hvorfor døde han, hun, han, hun osv, og ikke jeg?" Selv fikk jeg en sms fra h*n 22.07 som lød "skyting, ring p, lever enda", hvorpå jeg svarte " Ring meg når du er edru"... Litt senere skjønte jeg at det var blodig alvor, men skyldfølelsen sitter der fortsatt. Vel, oss om det. Jeg håper det går bra med din ungdom nå i etterkant. Merker at jeg blir uvel når jeg tenker på hva ungdommene ble utsatt for :-( 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/372916-du-snakker-om-%C3%A5-ikke-eie-skam/page/2/#findComment-3264359 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mamma'n til stakkaren Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 Det er omtrent slik jeg har tenkt. mvh Jepp, skjønner det nå 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/372916-du-snakker-om-%C3%A5-ikke-eie-skam/page/2/#findComment-3264360 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.