Gå til innhold

Mobiltelefon på nattbordet om natta?

Anbefalte innlegg

Hahaha:)) Hos meg hadde det fort blitt lagt merke til om jeg gikk med mobilen og nøklene i BH'n! Høres igrunnen innmari praktisk ut for en som hater vesker! *enda mer misunnelig på de med store pupper* :P

Jeg aner en ny metodikk for å identifisere doleren på ditt kontor: Hvems pupper er dobbelt så store under kjolen på julebord :D

Fortsetter under...

• Svar 105
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

18

• Mrs D

15

• PieLill

15

• morsan

6

Mest aktive i denne tråden

Gjest det er farlig å leve, man kan dø av det

Skulle tro det var oss med mindre pupper som med fordel kunne fylle ut med lommebok i den ene og mobil i den andre? ;-) På en annen side: Hos dere med store utgjør kanskje ikke en mobil noe fra eller til? ;-)

Nei, pyttpytt, hva gjør vel en mobil eller pengebok fra eller til?

:-). Ingen som ser det likevel. Det hender at mannen min reagerer litt på å finne så mye rart der da, hehe.

Gjest Gjøkeniburet

Ingenting i livet er 100% sikkert. Heller ikke at puten din ikke smitter deg med en ny type pest. :-)

Mobiler stråler ikke om natten, og det er derfor meget langt nede på listen å bekymre seg over.

Med vennlig hilsen

Vi sier det sånn :-)

En fin stålefri aften ønskes til deg :-)

Nå er det vel noe flere komponenter i en mobiltelefon og en vekkerklokke. Når leste du sist om en vekkerklokke som eksploderte?

Bruker tidvis mobilen som vekkerklokke, men unngår det om jeg kan. Men så har vi ved selvsyn sett hvor raskt røykutviklingen går når moderne elektronikk går til lo-lo-land.

mvh

''Når leste du sist om en vekkerklokke som eksploderte?''

Sikkert masse mørketall der, gitt. :P

Spøk til side. Mitt poeng er at alt som bruker strøm er en potensiell brannfare. Liten fare sikkert, men faren finnes dog.

Nå er det vel noe flere komponenter i en mobiltelefon og en vekkerklokke. Når leste du sist om en vekkerklokke som eksploderte?

Bruker tidvis mobilen som vekkerklokke, men unngår det om jeg kan. Men så har vi ved selvsyn sett hvor raskt røykutviklingen går når moderne elektronikk går til lo-lo-land.

mvh

''Nå er det vel noe flere komponenter i en mobiltelefon og en vekkerklokke.''

Det er jo ikke antall komponenter som utgjør brannfaren. Det er de tingene som har strøm. Batterier, strøminntak/strømledning o.l.

''Nå er det vel noe flere komponenter i en mobiltelefon og en vekkerklokke.''

Det er jo ikke antall komponenter som utgjør brannfaren. Det er de tingene som har strøm. Batterier, strøminntak/strømledning o.l.

En vekkerklokke med vanlig AA batterier tar ikke så lett fyr som en mobiltelefon med oppladbart batteri og mye komplisert elektronikk. Du finner også flere stoffer som gir giftige avgasser ved brann i en mobiltelefon enn i en enkel vekkerklokke.

mvh

Annonse

Oi, hvordan magisk mobil har du som slår seg på da den skal vekke dere?

''Oi, hvordan magisk mobil har du som slår seg på da den skal vekke dere?''

Gjør ikke alle det da? Har i alle fall hatt både SE og Nokia som har slått seg på når alarmen er satt til å starte. Har vært det samme både for billige og dyrere modeller.

Nå har jeg faktisk aldri prøvd det på iPhone fordi jeg så og si aldri slår den av, så jeg kan ikke si sikkert at det går med den.

Men mobilen var ikke død...

:-)

Kan være ganske irriterende når man ikke hadde noen intensjoner om å bli vekket. Blir litt frustrert når det inntreffer fordi jeg vil at avslått skal være helt avslått...

mvh

''Kan være ganske irriterende når man ikke hadde noen intensjoner om å bli vekket. Blir litt frustrert når det inntreffer fordi jeg vil at avslått skal være helt avslått...''

Da må du slå av alarmen FØR du slår av mobilen vett'u ...

''Når leste du sist om en vekkerklokke som eksploderte?''

Sikkert masse mørketall der, gitt. :P

Spøk til side. Mitt poeng er at alt som bruker strøm er en potensiell brannfare. Liten fare sikkert, men faren finnes dog.

Jeg forsøker og innrette meg slik at jeg plasserer potensielt brannfarlige ting slik at røykvarsleren skriker før jeg er bevisstløs.

Mobiltelefoner er mer brannfarlige enn f.eks. enkle vekkerklokker. Avansert elektronikk inneholder også flere matrialer som kan avgi livsfarlige avgasser ved brann(tilløp). Derfor synes jeg det er greit å ha slike ting et stykke unna pustehullet når jeg sover.

Faren er liten. Men er man uheldig, kan plasseringen av f.eks. mobiltelefonen være et spørsmål om liv og død.

Ganske enkelt å legge den litt unna.

mvh

En vekkerklokke med vanlig AA batterier tar ikke så lett fyr som en mobiltelefon med oppladbart batteri og mye komplisert elektronikk. Du finner også flere stoffer som gir giftige avgasser ved brann i en mobiltelefon enn i en enkel vekkerklokke.

mvh

''En vekkerklokke med vanlig AA batterier tar ikke så lett fyr som en mobiltelefon med oppladbart batteri og mye komplisert elektronikk.''

Jeg har med selvsyn sett to batterier som lå borti hverandre ta fyr, så det der tror jeg det jeg vil om. Trodde liketil det var to tomme batterier, for enheten de hadde vært i måtte ha nye batterier for å virke igjen.

''Du finner også flere stoffer som gir giftige avgasser ved brann i en mobiltelefon enn i en enkel vekkerklokke.''

Det er mulig. Men en vekkeklokke er laget av plast, og plast som brenner kan være svært giftig.

Men ... det er neimen ikke ofte en mobil begynner å brenne. Husker for en del år siden da de lagde masse ståhei i media etter å ha hørt om at en Nokia hadde tatt fyr mens den lå på bordet. Og nå nylig var det en iPhone som tok fyr på et fly. Med tanke på hvor mange mobiler som finnes i verden vet jeg ikke en gang om sjansen kan regnes i promille. :)

Jeg forsøker og innrette meg slik at jeg plasserer potensielt brannfarlige ting slik at røykvarsleren skriker før jeg er bevisstløs.

Mobiltelefoner er mer brannfarlige enn f.eks. enkle vekkerklokker. Avansert elektronikk inneholder også flere matrialer som kan avgi livsfarlige avgasser ved brann(tilløp). Derfor synes jeg det er greit å ha slike ting et stykke unna pustehullet når jeg sover.

Faren er liten. Men er man uheldig, kan plasseringen av f.eks. mobiltelefonen være et spørsmål om liv og død.

Ganske enkelt å legge den litt unna.

mvh

''Mobiltelefoner er mer brannfarlige enn f.eks. enkle vekkerklokker.''

Jeg tror du lurer deg selv når du tror det! ;) Jfr det jeg sier om plast som brenner.

''Avansert elektronikk inneholder også flere matrialer som kan avgi livsfarlige avgasser ved brann(tilløp). Derfor synes jeg det er greit å ha slike ting et stykke unna pustehullet når jeg sover.''

Hvor mange har du lest om som har DØDD fordi en mobil har tatt fyr?

''Faren er liten. Men er man uheldig, kan plasseringen av f.eks. mobiltelefonen være et spørsmål om liv og død.''

Er du uheldig kan du brekke tommelen i rævhullet, pleide min ekssvigermor å si.

Gjør ikke alle det da? Har i alle fall hatt både SE og Nokia som har slått seg på når alarmen er satt til å starte. Har vært det samme både for billige og dyrere modeller.

Nå har jeg faktisk aldri prøvd det på iPhone fordi jeg så og si aldri slår den av, så jeg kan ikke si sikkert at det går med den.

Hmmm, visste ikke at det gikk an jeg :)

''Kan være ganske irriterende når man ikke hadde noen intensjoner om å bli vekket. Blir litt frustrert når det inntreffer fordi jeg vil at avslått skal være helt avslått...''

Da må du slå av alarmen FØR du slår av mobilen vett'u ...

Jeg vet det nå...

Irriterer meg fortsatt at av ikke betyr helt av.

mvh

Annonse

''En vekkerklokke med vanlig AA batterier tar ikke så lett fyr som en mobiltelefon med oppladbart batteri og mye komplisert elektronikk.''

Jeg har med selvsyn sett to batterier som lå borti hverandre ta fyr, så det der tror jeg det jeg vil om. Trodde liketil det var to tomme batterier, for enheten de hadde vært i måtte ha nye batterier for å virke igjen.

''Du finner også flere stoffer som gir giftige avgasser ved brann i en mobiltelefon enn i en enkel vekkerklokke.''

Det er mulig. Men en vekkeklokke er laget av plast, og plast som brenner kan være svært giftig.

Men ... det er neimen ikke ofte en mobil begynner å brenne. Husker for en del år siden da de lagde masse ståhei i media etter å ha hørt om at en Nokia hadde tatt fyr mens den lå på bordet. Og nå nylig var det en iPhone som tok fyr på et fly. Med tanke på hvor mange mobiler som finnes i verden vet jeg ikke en gang om sjansen kan regnes i promille. :)

Sjansen er heldigvis forsvinnende liten, men større enn brannvesnet er glad i.

Jeg har bevitnet branntilløp i både vanlige AA-batterier og avansert elektronikk, og jeg er ikke i tvil om hva jeg har minst lyst til å puste inn når jeg sover.

Så har jeg mulighet oppbevarer jeg ikke avansert elektronikk rett foran trynet når jeg sover.

mvh

candyqueen_83

Jeg tror du lurer deg selv når du tror det! ;) Jfr det jeg sier om plast som brenner.

''Avansert elektronikk inneholder også flere matrialer som kan avgi livsfarlige avgasser ved brann(tilløp). Derfor synes jeg det er greit å ha slike ting et stykke unna pustehullet når jeg sover.''

''Faren er liten. Men er man uheldig, kan plasseringen av f.eks. mobiltelefonen være et spørsmål om liv og død.''

''Er du uheldig kan du brekke tommelen i rævhullet, pleide min ekssvigermor å si.''

Haha! Den skal jeg huske! ;O)

Nå er det veldig enkelt å legge mobiltelefonen et stykke unna skallen når jeg sover. Jeg får ikke overforsiktighetsspader av det heller. Så da fortsetter jeg med det.

Så kan du forsette å kose med mobilen din mens du sover.

;-)

Avgassene man får i seg ved brann(tilløp) i avansert elektronisk utstyr, er farligere enn det man f.eks. finner i en vekkerklokke. Viktigere er at faren for overoppheting av f.eks. elektriske isolasjonsmaterialer er større enn at kassen til et urverk.

Så selv om faren er forsvinnende liten, er det så enkelt å gjøre noe med at jeg synes det er vel verdt å gjøre det.

Ikke alle branntilløp i moderne elektronikk havner i avisen.

mvh

Gjest Elextra

Nå er det veldig enkelt å legge mobiltelefonen et stykke unna skallen når jeg sover. Jeg får ikke overforsiktighetsspader av det heller. Så da fortsetter jeg med det.

Så kan du forsette å kose med mobilen din mens du sover.

;-)

Avgassene man får i seg ved brann(tilløp) i avansert elektronisk utstyr, er farligere enn det man f.eks. finner i en vekkerklokke. Viktigere er at faren for overoppheting av f.eks. elektriske isolasjonsmaterialer er større enn at kassen til et urverk.

Så selv om faren er forsvinnende liten, er det så enkelt å gjøre noe med at jeg synes det er vel verdt å gjøre det.

Ikke alle branntilløp i moderne elektronikk havner i avisen.

mvh

Vekkerklokker består i dag gjerne av mer elektronikk enn av tradisjonelt urverk.

Jeg fant det ut for en stund siden - at alarmer kom selv om den var slått av - det var en overraskelse. Jeg slår den sjelden av, derfor har jeg ikke oppdaget det.

En ting er om man blir vekket nå man ikke vil - noe _mye_ verre er om den bråker under en begravelse, f.eks.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...