Gå til innhold

Margarin / meierismør

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 59
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

6

• frosken

5

• ....AV

4

• Helmi

4

Mest aktive i denne tråden

Margarin er noe dritt. Har du sett på innholdslista? Smør består av melk og er tilsatt a- og d-vitaminer. Margarin er noe helt annet som er farget og smakssatt for å ligne på smør.

Det hjelper ikke så mye å fremheve smørets fortreffelighet når det overhodet ikke finnes smør i butikkene. Jeg sjekket tre butikker i dag, helt tomt for smør alle steder.

Annonse

Gjest Elextra

Dere får lage deres eget smør. Det er jo ikke så vanskelig.

"Dere"?

Her brukes minimalt med smør, egentlig bare til søndagsfrokost og en og annen biffsteking, så har fremdeles smør i kjøleskapet.

Men står det først smør i en oppskrift bør en bruke akkurat dét.

Annonse

"Dere"?

Her brukes minimalt med smør, egentlig bare til søndagsfrokost og en og annen biffsteking, så har fremdeles smør i kjøleskapet.

Men står det først smør i en oppskrift bør en bruke akkurat dét.

Dere i tråden som var interessert i smør.

Jeg bruker også margarin til alt jeg baker. Og skjønner ikke hva som er galt med det heller. Ser Lillemus svarer deg under, men skjønner ikke problemet. Var inne på margarin.no og leste også..

Jeg siterer Arne brimi:

"hvis du er i feks Frankrike og begynner å spørre hva type smør de bruker i matlaging, avslører du deg som amatør. Det er bare en type smør"

Oppskrift? :o)

Den er hemmelig;-) Har lovet å ikke viderebringe den; den er visstnok en familieoppskrift hos hun jeg fikk den av. Den skal ligge minst tre uker før den spises og i tillegg er den holdbar minst en måned til. Den inneholder _mye_ smør...

Haha, er ikke særlig interssert i smør, men det hender jeg er interssert i enhver ting som p.t. diskuteres på dol :-).

Er ikke så interessert i smør jeg heller:-)

Poenget var bare at hvis det er krise, er det ikke så alt for vanskelig å lage sitt eget smør.

Har forresten ikke merket noe til at det ikke fins smør, og har faktisk en pakke usaltet smør i kjøleskapet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...