Gå til innhold

Margarin / meierismør

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 59
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

6

• frosken

5

• ....AV

4

• Helmi

4

Mest aktive i denne tråden

Nattugle du og?

;-)

Jeg har pakket inn pakker til adventskalenderen, Tok 1.-4 i går, har tatt 5.-16 i dag + 24. Utsetter resten til inntil videre....

Jeg sovna visst på sofaen i 21-tida og våkna nå. Venter i grunnen på at hjemmeeksamen skal publiseres på fronter i morra tidlig... :(

Jeg skjønner ikke krisemaksimeringen ved dette - bakegærne kjerringer om er livredd for å måtte bruke margaring i de sju slaga?

Er mange julekaker som smaker utrolig mye bedre når de lages med meierismør. Pepperkaker f.eks bli helt annerledes, både i sprøhet og smak.

Annonse

Smør har sikkert sin egen aroma. Men jeg har spist 'margarin-bakst' gjennom hele livet, og har aldri tenkt over at det skulle smake noe spesielt av Melange.

''Smør har sikkert sin egen aroma. Men jeg har spist 'margarin-bakst' gjennom hele livet, og har aldri tenkt over at det skulle smake noe spesielt av Melange.

''

Samme her.

Gjest margarin

Det går fint å bake med margarin også :-)

Smør smaker bedre, men det er ingen krise om du baker med margarin. Jeg kommer til å bake julekakene med margarin uten å blunke nå når det er smørmangel (kanskje uansett...)

Ikke nødvendigvis, brukte det i krumkaker, smakte ikke godt, altfor mye smørsmak.

Foretrekker margarin :)

Gjest Elextra

Ikke nødvendigvis, brukte det i krumkaker, smakte ikke godt, altfor mye smørsmak.

Foretrekker margarin :)

Enig i at noen kaker bør bakes med margarin fremfor smør. F.eks. i finere sjokoladkaker (Sacher etc.) passer ikke den salte smørsmaken (en kan antakelig bruke usaltet smør).

Men krumkaker får gjerne smake smør :P.

Gjest Elextra

Jeg skjønner ikke krisemaksimeringen ved dette - bakegærne kjerringer om er livredd for å måtte bruke margaring i de sju slaga?

''Jeg skjønner ikke krisemaksimeringen ved dette - bakegærne kjerringer om er livredd for å måtte bruke margaring i de sju slaga?''

Hehe, sånn tenker jeg og.

Annonse

Gjest melange er da ok det

Jeg siterer Arne brimi:

"hvis du er i feks Frankrike og begynner å spørre hva type smør de bruker i matlaging, avslører du deg som amatør. Det er bare en type smør"

Selvfølgelig er jeg amatør, og det gjelder vel de fleste.

Samme her, er fullstendig uberørt av dette. Er nok lavkarbogjengen som lider mest vil jeg tro, så nå har de seg selv å takke ;-)

Samme her, er fullstendig uberørt av dette. Er nok lavkarbogjengen som lider mest vil jeg tro, så nå har de seg selv å takke ;-)

Nei, jeg tror det er bakefolka som lider mest. og som skylder på lavkarbo. Man har visst siden i sommer at det ville bli for lite, hlrte jeg på radioen, så det er dårlig planlegging av Tine.

Nei, jeg tror det er bakefolka som lider mest. og som skylder på lavkarbo. Man har visst siden i sommer at det ville bli for lite, hlrte jeg på radioen, så det er dårlig planlegging av Tine.

Mulig det, vet egentlig for lite om det til å vite hva som har skjedd. Registrerer bare at vi har forbrukt 1000 tonn mer smør i år vs tidligere år og at det knyttes til lavkarbo og lavere fettinnhold i årets melk. Vet ikke helt hva Tine kunne gjort, men tenker vel at myndighetene kunne økt kvotene slik at bønder ikke heller ut brukbar melk i en slik situasjon :)

Mulig det, vet egentlig for lite om det til å vite hva som har skjedd. Registrerer bare at vi har forbrukt 1000 tonn mer smør i år vs tidligere år og at det knyttes til lavkarbo og lavere fettinnhold i årets melk. Vet ikke helt hva Tine kunne gjort, men tenker vel at myndighetene kunne økt kvotene slik at bønder ikke heller ut brukbar melk i en slik situasjon :)

Økt forbruk har nok noe m lavkarbo å gjøre. Det er ikke mange år siden vi leste i avisene om smørberg man ikke ble kvitt fordi alle skulle ha lettprodukter. Nå etr det plantefett som er synderen...

Men lavkarbo kan ikke skyldes for at hyllene i butikkene ikke fylles opp. Og jeg vtiler på at lavkarbofolka fortviler mest - verre med de bakegale.

Økt forbruk har nok noe m lavkarbo å gjøre. Det er ikke mange år siden vi leste i avisene om smørberg man ikke ble kvitt fordi alle skulle ha lettprodukter. Nå etr det plantefett som er synderen...

Men lavkarbo kan ikke skyldes for at hyllene i butikkene ikke fylles opp. Og jeg vtiler på at lavkarbofolka fortviler mest - verre med de bakegale.

Kan med andre ord slå fast noe jeg egentlig visste fra før: Jeg er ingen bakekjærring :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...