Gå til innhold

Søvnparalyse?

Anbefalte innlegg

Noen ganger etter at jeg har sovnet "våkner" jeg opp og klarer ikke å bevege meg. Jeg ser også skikkelser som gjerne går mot meg, og objekter i rommet kan være noe helt annet en de opprinnelig er.

Men det som er greia er at jeg prøver liksom å vri meg ut av det, prøver alt jeg kan for å få følelsen tilbake i kroppen, og følelsen av det er rett og slett ubehagelig. Blir liksom et enormt trykk i hode og ansiktet.

Dette skjedde spesielt ofte før, men i natt kom det tilbake. Det som jeg gjorde annerledes i natt fra de andre dagene, er at jeg sovnet på sofaen fra 24.00 til 3.00, våknet opp, og laget meg et kjempe stort måltid, og la meg til å sove igjen, og det var da jeg opplevde det. Har lest at å spise mye før en legger seg kan trigge mareritt, men er ikke sikker på om det stemmer?

Dama mi sier at jeg er veldig urolig når jeg sover, og i noen tilfeller har jeg faktisk slått henne! Ikke hardt da.

Noen som har peilig på hva dette kan være, eller har opplevd det samme? Jeg driver med bodybuilding, og bruker diverse kosttillskudd, så kanskje for høyt inntakt av diverse vitaminer/mineraler kan være problemet?

Hilsen Gutt 22 som er redd for å legge seg i natt xD

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/373000-s%C3%B8vnparalyse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest har selv vært plaget

Jeg var veldig plaget av det før, fikk det spesielt i stressede perioder,

hvis jeg la meg sulten (lavt blodsukker) og hvis jeg lå på rygg.

Så tipset mitt er å ligge på siden eller magen, ha det passe varmt i rommet, maks 20 grader (varme kan også gi søvnparalyse), spise et lett kveldsmåltid,

ha regelmessige vaner med tanke på søvn og mat.

Jeg er sjeldent plaget med det nå, men det er veldig skremmende når det pågår, selv om det bare varer noen sekunder.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/373000-s%C3%B8vnparalyse/#findComment-3265153
Del på andre sider

Jeg var veldig plaget av det før, fikk det spesielt i stressede perioder,

hvis jeg la meg sulten (lavt blodsukker) og hvis jeg lå på rygg.

Så tipset mitt er å ligge på siden eller magen, ha det passe varmt i rommet, maks 20 grader (varme kan også gi søvnparalyse), spise et lett kveldsmåltid,

ha regelmessige vaner med tanke på søvn og mat.

Jeg er sjeldent plaget med det nå, men det er veldig skremmende når det pågår, selv om det bare varer noen sekunder.

Ja har merket det selv, spesielt når jeg ligger på ryggen, med begge hendene under dyna. Lå faktisk på ryggen i går natt å da kom det. Skal prøve å huske å legge meg på siden fra nå av. Takk for tips

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/373000-s%C3%B8vnparalyse/#findComment-3265452
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...