Gå til innhold

Anbefaling av alkohol

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg liker også baylies - helst i en kopp glovarm kaffe :-) Liker også tyrkisk pepper.

Andre drinker jeg liker (som er helt forskjellige fra de over) er Gin&Tonic, Margarita, Campari&appelsinjuice.

Eller så liker jeg litt kraftig rødvin, eller halvmørkt øl - gjerne juleøl i disse dager :-)

Gjest Shilapila

Drambuie og Cointreau er franske likører. De er sterke og søte så de er ikke til å drikke mye av. Jeg er glad i de likørene, men ikke særlig glad i Baileys. Ellers kan du lage drinker av rom eller vodka f.eks. Da bruker du andre ingredienser som juice, brus, frukt, oliven etc. Martini er god som en drink. Den er ikke sterk. Campari er en slik også, men mange liker ikke campari.

Gjest Elextra

Jeg er veldig glad i både øl, vin og cocktails, men liker ikke tyrkershots og Baileys, så jeg er kanskje ikke rette til å gi deg råd :-). Men antar du ikke er så glad i selve alkholsmaken.

Jeg vil anta du vil like søte drinker/cocktails som f.eks. strawberry daiquiri. Men de er jo litt styr å lage eller du må til en skikkelig bar.

Vodka og Sprite er jo også en drink der en ikke kjenner alkoholsmaken noe særlig.

Annonse

Gjest Elextra

Sjelden jeg drikker, men et glass øl sammen med et glass baileys er det jeg drikker når jeg først skal drikke noe.

''men et glass øl sammen med et glass baileys ''

Øl og Baileys sammen? *puke* Nei, er ikke særlig glad i Baileys, men kan ikke tenke meg det sammen med annet enn kaffe, tror jeg.

Gjest Shilapila

''men et glass øl sammen med et glass baileys ''

Øl og Baileys sammen? *puke* Nei, er ikke særlig glad i Baileys, men kan ikke tenke meg det sammen med annet enn kaffe, tror jeg.

Det er ikke noe i veien for å drikke en øl først og en baileys etterpå.

Gjest Shilapila

For min del kan du gjerne helle dem i samme glasset, men "nåde" uttalte seg vel om å drikke dem sammen/samtidig.

Ok jeg er enig i at det ville ikke jeg heller gjort, men er også enig i at hvis noen blander det i samme glass så gjør ikke det meg noe;-)

Gjest Elextra

Ok jeg er enig i at det ville ikke jeg heller gjort, men er også enig i at hvis noen blander det i samme glass så gjør ikke det meg noe;-)

Var det ikke en drrink man kalte apehjerne som var så populær blant ungdom for noen år siden? Var en blanding av baileys og diverse annet som ikke blandet seg så godt, slik at det virkelig så guffent ut *grøss*.

Annonse

Jeg er veldig glad i både øl, vin og cocktails, men liker ikke tyrkershots og Baileys, så jeg er kanskje ikke rette til å gi deg råd :-). Men antar du ikke er så glad i selve alkholsmaken.

Jeg vil anta du vil like søte drinker/cocktails som f.eks. strawberry daiquiri. Men de er jo litt styr å lage eller du må til en skikkelig bar.

Vodka og Sprite er jo også en drink der en ikke kjenner alkoholsmaken noe særlig.

Er strawberry daiquiri det vi lager i hurtigmikser/blender, hvor vi blander jordbær med vodka og melis tror jeg det var? Den er kjempegod, men faren er at vi kan drikke for mye, for vi kjenner ikke at den er sterk.

Gjest Litt forskjellig

Tja...

Siden du liker tyrker, tenker jeg at du kanskje også ville like andre typer "bitter." Jäger eller Balder.

Souther'n Comfort er en god Whisky-likør. Smaker ikke vldig whisky, http://www.vinmonopolet.no/vareutvalg/brennevin/usa/southern-comfort/sku-1212001

Cointreu kan man lage flere gode drinker på, eller nyte alene - sjekk på barkart.no

Finnes jo også et hav av både god vin og got øl. Det meste øl fra Nørebro Bryghus synes jeg er godt.

Gjest Purple sky

Det virker som du liker søte drikker, og det er mye god likør på markedet annet enn Baileys - du må nesten prøve deg frem. Om du skal nippe til noe en hel kveld, kan du prøve cider (f.eks har "Grevens" mange smaker) eller en hvitvin a la Riesling. Portvin assosieres kanskje med gamle damer, men en hvit Sandeman er ikke å forakte (dog ikke gjennom en kveld; ett glass er nok, fortrinnsvis ved siden av kaffe). Ellers kan man mikse drinker som flere foreslår, kun fantasien setter begrensninger ;)

Gjest Elextra

Er strawberry daiquiri det vi lager i hurtigmikser/blender, hvor vi blander jordbær med vodka og melis tror jeg det var? Den er kjempegod, men faren er at vi kan drikke for mye, for vi kjenner ikke at den er sterk.

''Er strawberry daiquiri det vi lager i hurtigmikser/blender, hvor vi blander jordbær med vodka og melis tror jeg det var? ''

Vanligvis lages strawberry daiquiri av rom, jordbær, lime og sukker, men finnes muligens variasjoner.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...