Gå til innhold

HASTER gratis bilderedigeringsprogram Mac

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest hobbyfotograf

Dette er jo et enkelt og populært program. Her kan du også lage collage. http://picasa.google.com/mac/

Takk for tips, nå har jeg lastet ned dette, og lastet inn et par bilder - men jeg finner overhodet ikke ut hvordan man redigerer dem. Det ser ut som om bildene bare ligger i et fotoalbum som kan vises fram. Hvor finner jeg redigeringsverktøyet?

Gjest Gjøkeniburet

Takk for tips, nå har jeg lastet ned dette, og lastet inn et par bilder - men jeg finner overhodet ikke ut hvordan man redigerer dem. Det ser ut som om bildene bare ligger i et fotoalbum som kan vises fram. Hvor finner jeg redigeringsverktøyet?

Selv bruker jeg mest et program som heter Photoshop Elements. Dette har akkurat kommet i versjon 10.

Dette koster noen kroner, i motsetning til Picasa.

I Picasa kan du gjøre det mest elementære.

Dobbeltklikk på et bilde, så kommer redigeringsmulighetene.

Det er i dette som i alle fotoprogrammer : bare å trykke i vei for å gjøre seg kjent med prigrammet.

Selv bruker jeg mest et program som heter Photoshop Elements. Dette har akkurat kommet i versjon 10.

Dette koster noen kroner, i motsetning til Picasa.

I Picasa kan du gjøre det mest elementære.

Dobbeltklikk på et bilde, så kommer redigeringsmulighetene.

Det er i dette som i alle fotoprogrammer : bare å trykke i vei for å gjøre seg kjent med prigrammet.

Photoshop Elements er et veldig bra program. At folk som seriøst driver med fotografering ikke vil legge noen kroner i et godt bildebehandlingsprogram skjønner jeg bare ikke. (Nå tar jeg selvsagt for gitt, kanskje uberettiget, at en som kaller seg hobbyfotograf mener litt mer enn bare å knipse bilder). Dagens kameraer tar bilder som er beregnet å redigere i større eller mindre grad i ettertid.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...