Gå til innhold

Smørmangel?

Anbefalte innlegg

Gjest Proffessoren
Skrevet

Hva er lavkarbo dietten? Trodde meierismør var "rent fett"?

Er ikke sukker,salt og fett farlig lenger?

Er de bare karbohydratene som er fienden nå?

Dette kan jeg ingenting om.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjekk de offisielle kostholdsrådene, så ser du hva som er OK og hva som ikke er det.

Med vennlig hilsen

Gjest Allsidig kosthold det beste
Skrevet

Store problemer i verden, mangel på smør he he.

Lavkarbodiett er bare noe midlertidig motehysteri og tull. Kommer nok snart noe nytt:-)

Vi trenger litt av hvert. Litt sukker, litt salt ,litt sunt fett osv osv.

Skrevet

''Hva er lavkarbo dietten? Trodde meierismør var "rent fett"?''

Lavkarbo går ut på å spise så lite raske karbohydrater som mulig, det er mange retninger under begrepet "lavkarbo", noen holder seg til 15-20 g karbohydrater om dagen, andre spiser noe mer, den offisielle grensen for å kalle det et lavkarbo-kosthold er 150 g/døgn.

''Er ikke sukker,salt og fett farlig lenger?''

Vi trenger ikke sukker, kroppen lager det lille den trenger av glukose av den maten vi spiser selv om det ikke er sukker i den. Salt trenger vi noe av, men de fleste av oss får i oss mer enn nok. Fett er ikke så farlig som man før har trodd og kroppen trenger fett for å fungere og for å sette fettforbrenningen i gang.

''Er de bare karbohydratene som er fienden nå?''

Mange livsstilsykdommer kommer av for høyt inntak av raske karbohydrater som sukker, fint mel og pasta og ris ja. Alt med måte. :o)

Gjest Professor Drøvel
Skrevet

Sjekk de offisielle kostholdsrådene, så ser du hva som er OK og hva som ikke er det.

Med vennlig hilsen

Jeg forsøker å spise minst mulig og røre meg mest mulig.Det er nesten vondt å være stappmett! Skal spise meg god og mett i jula,for i januar,er det "striskjorte og havrebrød" Skal ikke spise noe kaker,bare kilovis med mandariner og litt marsipan.

Gjest Professor Drøvel
Skrevet

Med vennlig hilsen

Jeg forsøker å spise minst mulig og røre meg mest mulig.Det er nesten vondt å være stappmett! Skal spise meg god og mett i jula,for i januar,er det "striskjorte og havrelefse" Skal ikke spise noe kaker,bare kilovis med mandariner og litt marsipan.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...