Gå til innhold

Gravid + høyt BT

Anbefalte innlegg

Gjest fødeklar

Jeg er nå 2 dager over termindatoen, og jeg har hatt høyt blodtrykk i hvertfall i en uke nå.

Blodtrykket mitt har lagt på ca 122/65 hele veien i svangerskapet. Sist det ble målt (for 2 dager siden), lå det på 132/96!

Jeg skal til jordmor igjen på mandag om det ikke har skjedd noe, tror dere da at det er en mulighet for at fødselen blir satt i gang om blodtrykket er like høyt?

Jeg tror ikke blodtrykket akkurat synker når man går rundt med denne spenningen i kroppen - og i tillegg bekymrer seg litt for det stigende blodtrykket.

Noen som kan dele noen erfaringer?

Takk takk :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/373077-gravid-h%C3%B8yt-bt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest fødeklar

Det en må passe seg for er jo svangerskapsforgiftning, et av symptomene er vel høyt blodtrykk? Men det kan man jo få av andre grunner og...

ring på føden og hør du :-)

Ja, jeg vet at det er det jeg må passe på...derfor lurer jeg litt på hvor lenge de lar meg gå med så høyt blodtrykk før de setter det i gang?

Jeg er jo over termin så jeg ser ikke vitsen med at man skal gå med høyt blodtrykk og "vente på å utvikle svangerskapsforgiftning" før de gjør noe liksom.

Var hos jordmor for 2 dager siden og skal igjen på mandag - bare lurer på om noen vet hvor lenge de lar en gå med høyt blodtrykk?

Jeg har ikke noen andre symptomer på svangerskapsforgiftning...gjett om jeg kjenner etter ;-)

Takk for svar :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/373077-gravid-h%C3%B8yt-bt/#findComment-3265780
Del på andre sider

Gjest lykke til

Ja, jeg vet at det er det jeg må passe på...derfor lurer jeg litt på hvor lenge de lar meg gå med så høyt blodtrykk før de setter det i gang?

Jeg er jo over termin så jeg ser ikke vitsen med at man skal gå med høyt blodtrykk og "vente på å utvikle svangerskapsforgiftning" før de gjør noe liksom.

Var hos jordmor for 2 dager siden og skal igjen på mandag - bare lurer på om noen vet hvor lenge de lar en gå med høyt blodtrykk?

Jeg har ikke noen andre symptomer på svangerskapsforgiftning...gjett om jeg kjenner etter ;-)

Takk for svar :-)

Jeg synes du skal ringe føden for sikkerhetsskyld og høre om det er greit at du går med dette til du har time.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/373077-gravid-h%C3%B8yt-bt/#findComment-3265837
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...