Gå til innhold

Protester mot Breivik-diagnosen

Anbefalte innlegg

Gjest Nord og ned.

Det er så vidt man kan se to parter som nå driver kampanje/protesterer mot hans diagnose:

1. Breivik selv.

2. De venstreorienterte, representert ved ymse "forskere" og selvutnevnte eksperter på folk som Breivik, og som har innsett at de ikke lenger kan (mis)bruke ham til å stigmatisere alle som bedriver legal kamp mot vår tids verste og mest menneskefientlige ideologi: Islamismen.

Interresasant fenomen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/373085-protester-mot-breivik-diagnosen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nord og ned.

Nå synes jeg du er ensidig. Jeg tror en del av de fagfolkene som har uttalt seg gjør det ut fra en faglig interesse, ikke politisk.

Det har jeg liten tro på. Psykolog/psykiatermiljøet er også i all overveiende grad et venstreorientert miljø.

Men, det er klart at det bør være en viss indre uenighet i ethvert fagmiljø skal man gå fremover.

Vår egen kjøre ndd støtter for øvrig diagnosen, bare sånn apropos.

Det har jeg liten tro på. Psykolog/psykiatermiljøet er også i all overveiende grad et venstreorientert miljø.

Men, det er klart at det bør være en viss indre uenighet i ethvert fagmiljø skal man gå fremover.

Vår egen kjøre ndd støtter for øvrig diagnosen, bare sånn apropos.

''Psykolog/psykiatermiljøet er også i all overveiende grad et venstreorientert miljø.

''

Jeg tror du overdriver her også. Jeg har liten respekt for de fagfolkene som hardnakket påstår at de vet bedre enn de sakkyndige, men mener at faglige diskusjoner rundt denne vurderingen både er legitimt og interessant. Det var tankevekkende den informasjonen som fremkom om testingen av funksjonsnivå som ble omtalt i mediene i dag.

Nils Håvard Dahl, psykiater

''Psykolog/psykiatermiljøet er også i all overveiende grad et venstreorientert miljø.

''

Jeg tror du overdriver her også. Jeg har liten respekt for de fagfolkene som hardnakket påstår at de vet bedre enn de sakkyndige, men mener at faglige diskusjoner rundt denne vurderingen både er legitimt og interessant. Det var tankevekkende den informasjonen som fremkom om testingen av funksjonsnivå som ble omtalt i mediene i dag.

GAF-F skåren må ha vært en inkurie. Det er sikkert et siffer som mangler.

Gjest Nord og ned.

''

Ja enig. Debatt på høyt nivå er altid interessant. Når det gjelder kritikken som du nevner ble det vel påstått av en annen ekspert at han fikk så lav karakter p.g.a. gjentakelsesfare, og ikke pga. funksjonsnivå som kritikeren hevdet.

Finner desverree ikke linken i farten..

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...