Gå til innhold

Synsprøve og evt briller- tenåring

Anbefalte innlegg

Junior har i lengre tid klaget over at han er sliten i øynene, en sjekk hos fastelgen viste at han ser dårligere på det ene øyet enn på det andre. Vi ble anbefalt å gå til en optiker.

Jeg regner med at vi må betale dette selv, men hvis han ser såpass dårlig at trenger briller, må vi betale det eller kan vi få støtte noe sted?

Fortsetter under...

Gjest Høstløv

Jeg tok min datter med til optikeren i juni, og optikeren mente at hun kunne få dekket utgifter til briller, men da måtte hun gå til øyelege først. Optikeren sendte henvisning til øyelegen. Ting tar tid, og hun fikk først time hos øyelege i slutten av oktober. Vi fikk da med oss noen papirer vi tok med til optikeren.

Hun valgte hvilke infatninger hun ville ha, og for oss ble egenandelen på 1700 kr. Det kommer litt an på hvor dyre infatninger man velger.

Det som jeg syntes var tragisk var at det var så lang ventetid for å komme til øyelege. Jeg spurte om det gikk an å kjøpe brillene først, og så evt få tilbakebetalt etter at vi hadde vært hos øyelege, men det gikk visst ikke an.

Gjest hos oss

Be fastlegen om en henvisning til øyelege. Ring deretter rundt til de ulike øyelegene og hør om de har en time, noen har fryktelig lange ventelister.

Noen digagnoser gir rett til støtte til barnebriller, men det er bare øyelegen, ikke optikeren som kan stille disse.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...