Gå til innhold

Spiser du griselabber?

Anbefalte innlegg

åh...du kunne ikke være så snill å fortelle din oppskrift! med tilbehør ? takknemlig

Joda!

Jeg tok hodene opp av frysen da jeg kom hjem fra jobb. Snart skal vi legge dem i bløt. Bytter vann i morgen tidlig.

3 timer før gjestene kommer, legger jeg dem i gryta, med skinnsiden opp. Der skal de putre og kose seg i ca 3 timer.

Et par timer før gjestene kommer lager vi kålrabistappe. kutter kålrabi i terninger, og koker dette til det blir mørt (dette tar laaaang tid. Når de er kokt, moser jeg dem, og sper med litt smør, fløte, salt og pepper. mulifg jeg lager meljevning og? Det må jeg sjekke..... tror egentlig ikke det.

En time før gjesten kommer, setter vi på potetene.

Rødkål kjøper vi bare ferdige pakker - sånne i folie, som bare varmes i mikroen.

Ikke vanskelig, men det tar tid, og krever store gryter

Av drikke synes vi øl passer best - og de som liker akevitt, synes det passer fint inntil :-)

Fortsetter under...

Gjest matglede

Joda!

Jeg tok hodene opp av frysen da jeg kom hjem fra jobb. Snart skal vi legge dem i bløt. Bytter vann i morgen tidlig.

3 timer før gjestene kommer, legger jeg dem i gryta, med skinnsiden opp. Der skal de putre og kose seg i ca 3 timer.

Et par timer før gjestene kommer lager vi kålrabistappe. kutter kålrabi i terninger, og koker dette til det blir mørt (dette tar laaaang tid. Når de er kokt, moser jeg dem, og sper med litt smør, fløte, salt og pepper. mulifg jeg lager meljevning og? Det må jeg sjekke..... tror egentlig ikke det.

En time før gjesten kommer, setter vi på potetene.

Rødkål kjøper vi bare ferdige pakker - sånne i folie, som bare varmes i mikroen.

Ikke vanskelig, men det tar tid, og krever store gryter

Av drikke synes vi øl passer best - og de som liker akevitt, synes det passer fint inntil :-)

tusen takk..har notert det hele.er nesten som å lage pinnekjøtt!Spiser dere øyene også? akkurat det! vet jeg ikke om jeg klarer! du sa: 3 timer? mange hoder ligger i kjelen din? uff nå ble det nesten groteske spørsmål her, men må til! he-he

tusen takk..har notert det hele.er nesten som å lage pinnekjøtt!Spiser dere øyene også? akkurat det! vet jeg ikke om jeg klarer! du sa: 3 timer? mange hoder ligger i kjelen din? uff nå ble det nesten groteske spørsmål her, men må til! he-he

Ja, vi spiser øyet og. Deler det i to, og pirker ut det sorte/irisen. Det er kjempegodt :-) Og tunga er godt!!

Har ei gryte med 7 halve hoder i og ei med 5 halve hoder i , ei gryte med 6-7 kilo kålrot i, og ei gryte med poteter!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...