Gå til innhold

:) Tok min første test på nettet


Madelenemie

Anbefalte innlegg

Hei!

Tenkte jeg skulle sjekke ut en sånn Internet test for asperger syndrom, har aldri gjort det før, men nå bare gjorde jeg det for å finne ut av saken selv, det gir jo bare en pekepinn stod det.

Men jeg ble meget overrasket over resultatet, jeg fikk 37 av totalt 37 på en skala, det betyr at jeg har asperger syndrom.

Dette er veldig rart, ja at jeg ikke fikk 30 eller 35, men maks skår, jeg skal nå be om å ta den testen på sykehuset en gang til, ja for dette kan jo tyde på at jeg ikke trenger lure mere på den saken der.

Min psykiater husket ikke hva jeg fikk på testen og da den ligger på det gamle sykehuset hun jobbet på får hun det ikke opp, men hun kunne bare si at hun var egentlig aldri i tvil og at det er undøvendig å tenke mer på det, da tok hun opp dette med skoleeksempel også videre, som jo var godt ment, men som jeg måtte smile av, for jeg vet om skoleelsempler, men de har kanskje ikke min psykiater sett. (eks Vidar Teisen)

Det forundrer meg jo, men når jeg nå ser testresultatet så blir jeg rett og slett stille. Jeg tror jeg går og legger meg.

Bella Dotte hva fikk du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Madelenemie

    23

  • nitty-gritty

    6

  • frosken

    2

  • Bella Dotte

    2

Link? :-)

Hei!

Den er bare på 16 spørsmål så ikke så omfattende som de på sykehuset, men den svarte jeg feil på da jeg på det tidspunktet mente jeg var en diplomatisk person, noe min mann spurte meg om jeg virkelig mente. det mente jeg da, men i etter tid ser jeg at jeg hadde min egen oppfatning av ordet diplomatisk, jeg fikk til tross for dette asperger diagnose, men tror de baserte den mye på heftet jeg skrev før jeg kom.

Ha en god natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ja her er den:

http://www.psykologitest.se/asperger.php

Den må gjøres fort, 5 min. Også får man en e-bok som takk

:)

Svaret falt visst ut?

Jeg fikk 30 poeng, og det betyr at jeg KAN ha Asperger...

Likte ikke helt kombinasjonen av spørsmål med "kan" og svaralternativene med "delvis" - jeg "tapte" et par poeng der, tror jeg. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svaret falt visst ut?

Jeg fikk 30 poeng, og det betyr at jeg KAN ha Asperger...

Likte ikke helt kombinasjonen av spørsmål med "kan" og svaralternativene med "delvis" - jeg "tapte" et par poeng der, tror jeg. :-)

Hei!

ja jeg skjønner.

jeg var sikker på at du ville få maks skår siden jeg fikk det, jeg har lyst til å si et stygt ord, søren, faktisk.

Dette er trist for meg, på den andre siden begynner jeg nå å skjønne både hvorfor min psykiater kaller meg et skoleeksempel, samt hvorfor jeg ble utpekt i gruppen som den som har vansker med øyekontakt. (men den gruppen slutter jeg nå i jeg gidder ikke sitte der og føle meg mer handikappet enn de andre)

Jeg skjønner ikke at du kom ut med bare 30, men det er jo heldig for deg. Jeg fikk faktisk testen på sykehuset en gang til kom jeg på i går natt, men da jeg så spørsmålene fikk jeg dårlig assosiasjoner og tenkte det kom til å se dårlig ut, så jeg orket ikke ta den likevel.

Jeg bestiller den maskinen over jul for jeg bør ha som mål å komme med ned på de testene.

Nå tenker jeg at kanskje min psykiater er såkalt streng med å sette diagnosen som hun en gang sa, men som jeg jo hadde problemer med å forstå siden hun satte den på meg.

Ja jeg kan tenke meg til resten, hvis du har sett filmen Adam så opplever faktisk min mann meg som sånn, det er leit, for jeg syns liksom ikke det selv.

Kanskje jeg må begynne med SSRI for jeg kjenner nå at tristheten er kvelende, jeg vet ikke om sånne medisiner hjelper på depresjon knyttet til autisme man ikke vil ha, jeg får snakke med min psykiater om det på mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

ja jeg skjønner.

jeg var sikker på at du ville få maks skår siden jeg fikk det, jeg har lyst til å si et stygt ord, søren, faktisk.

Dette er trist for meg, på den andre siden begynner jeg nå å skjønne både hvorfor min psykiater kaller meg et skoleeksempel, samt hvorfor jeg ble utpekt i gruppen som den som har vansker med øyekontakt. (men den gruppen slutter jeg nå i jeg gidder ikke sitte der og føle meg mer handikappet enn de andre)

Jeg skjønner ikke at du kom ut med bare 30, men det er jo heldig for deg. Jeg fikk faktisk testen på sykehuset en gang til kom jeg på i går natt, men da jeg så spørsmålene fikk jeg dårlig assosiasjoner og tenkte det kom til å se dårlig ut, så jeg orket ikke ta den likevel.

Jeg bestiller den maskinen over jul for jeg bør ha som mål å komme med ned på de testene.

Nå tenker jeg at kanskje min psykiater er såkalt streng med å sette diagnosen som hun en gang sa, men som jeg jo hadde problemer med å forstå siden hun satte den på meg.

Ja jeg kan tenke meg til resten, hvis du har sett filmen Adam så opplever faktisk min mann meg som sånn, det er leit, for jeg syns liksom ikke det selv.

Kanskje jeg må begynne med SSRI for jeg kjenner nå at tristheten er kvelende, jeg vet ikke om sånne medisiner hjelper på depresjon knyttet til autisme man ikke vil ha, jeg får snakke med min psykiater om det på mandag.

Jeg vet ikke om det har noen betydning for deg, men jeg tok også testen og fikk 0 poeng.

Hadde det ikke vært godt for deg å akseptere diagnosen og konsentrere deg om andre sider ved livet? Du er jo akkurat den du er, samme hva slags merkelapp du har fått av din psykiater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om det har noen betydning for deg, men jeg tok også testen og fikk 0 poeng.

Hadde det ikke vært godt for deg å akseptere diagnosen og konsentrere deg om andre sider ved livet? Du er jo akkurat den du er, samme hva slags merkelapp du har fått av din psykiater.

''Jeg vet ikke om det har noen betydning for deg, men jeg tok også testen og fikk 0 poeng.''

Jeg fikk 16 poeng. Det tyder visst på tendenser til asperger ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg vet ikke om det har noen betydning for deg, men jeg tok også testen og fikk 0 poeng.''

Jeg fikk 16 poeng. Det tyder visst på tendenser til asperger ^^

''Jeg fikk 16 poeng. Det tyder visst på tendenser til asperger ^^''

Tror kanskje slike "visse tendenser" kan gjøre folk mere effektive i hverdagen. Færre ting å bli oppslukt av ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg fikk 16 poeng. Det tyder visst på tendenser til asperger ^^''

Tror kanskje slike "visse tendenser" kan gjøre folk mere effektive i hverdagen. Færre ting å bli oppslukt av ;-)

''Tror kanskje slike "visse tendenser" kan gjøre folk mere effektive i hverdagen. Færre ting å bli oppslukt av ;-)''

Haha, der sier du noe. Problemet er at det hender jeg blir veldig oppslukt av noe annet enn studier, som for eksempel Sims... *kremt* ...og da blir ingenting gjort på noen dager ^^

Jeg skårer godt på empati og lesing av kroppsspråk (har testet), så det vil forhåpentligvis ikke hindre meg innenfor studiefeltet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om det har noen betydning for deg, men jeg tok også testen og fikk 0 poeng.

Hadde det ikke vært godt for deg å akseptere diagnosen og konsentrere deg om andre sider ved livet? Du er jo akkurat den du er, samme hva slags merkelapp du har fått av din psykiater.

Hei!

det gjør det ikke bedre, men er med på å vekke min egen kritiske sans og vurderingsevne, etter som jeg forstår og aksepterer gradvis mer og mer.

Skjønner ikke hva du svarer for å få 0, det er trist, men jeg er så angrepet av dette at jeg egentlig aldri burde kjempe mot eller kjempe for min rett til utdanning og jobb, jeg burde bare få være i fred og medisineres ned i en tilstand det jeg slapp å tenke på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om det har noen betydning for deg, men jeg tok også testen og fikk 0 poeng.

Hadde det ikke vært godt for deg å akseptere diagnosen og konsentrere deg om andre sider ved livet? Du er jo akkurat den du er, samme hva slags merkelapp du har fått av din psykiater.

Hei!

Jeg aksepterer egentlig at jeg har asperger, men nå er det graden jeg er opphengt i, jeg vil ikke være noe skoleeksempel.

Hvis jeg nå ender opp med ingen utdanning, ingen jobb, så skal jeg skrive en bok, og den skal jeg sende til alle på dol som har hjulpet meg gjennom mye, gjennom tvil og tanker og håpløshet og uro og dumhet og korttenkthet og overlegenheten min :)

Jeg vil du skal huske at det du skriver husker jeg.

Men i dag og nå er jeg lei meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

det gjør det ikke bedre, men er med på å vekke min egen kritiske sans og vurderingsevne, etter som jeg forstår og aksepterer gradvis mer og mer.

Skjønner ikke hva du svarer for å få 0, det er trist, men jeg er så angrepet av dette at jeg egentlig aldri burde kjempe mot eller kjempe for min rett til utdanning og jobb, jeg burde bare få være i fred og medisineres ned i en tilstand det jeg slapp å tenke på dette.

Husk at diagnose ikke er ment å tilfredstille ditt ønske om å være sånn eller sånn, men er en rettesnor for behandlingsapparatet i forhold til hvordan ditt tilfelle best kan medisineres og behandles :)

Fikk forøvrig 5 og skjønner at det er mitt ja-svar på hvorvidt noen i familien (mitt søskenbarns ene datter) har asberger eller autisme, og at jeg syns det "iblandt" er vrient å holde kosentrasjonen oppe på tema jeg ikke er interessert i som gjorde utslaget ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husk at diagnose ikke er ment å tilfredstille ditt ønske om å være sånn eller sånn, men er en rettesnor for behandlingsapparatet i forhold til hvordan ditt tilfelle best kan medisineres og behandles :)

Fikk forøvrig 5 og skjønner at det er mitt ja-svar på hvorvidt noen i familien (mitt søskenbarns ene datter) har asberger eller autisme, og at jeg syns det "iblandt" er vrient å holde kosentrasjonen oppe på tema jeg ikke er interessert i som gjorde utslaget ;)

Hei!

det første er greit og forståelig og det skal jeg nå tenke litt på i kveld.

det andre er forferdelig, du fikk 5, Elextra 0!!, Bella Dotte med asperger fikk 30 og jeg fikk 37!!!! Håper du skjønner at jeg vil bort, langt bort,

Jeg er OPPRØRT!!! skjønner du det!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

det første er greit og forståelig og det skal jeg nå tenke litt på i kveld.

det andre er forferdelig, du fikk 5, Elextra 0!!, Bella Dotte med asperger fikk 30 og jeg fikk 37!!!! Håper du skjønner at jeg vil bort, langt bort,

Jeg er OPPRØRT!!! skjønner du det!!!!

Etter som jeg kan forstå (igjen: jeg har ingen kunnskap om temaet, annet enn hva jeg har lært av deg her inne) så betyr din 37 score at du helt sikkert har diagnosen. Men andre evner/kvaliteter du har (f.eks. din intelligens) kan jo gjøre at du fungerer bedre enn en som scorer noe lavere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

det første er greit og forståelig og det skal jeg nå tenke litt på i kveld.

det andre er forferdelig, du fikk 5, Elextra 0!!, Bella Dotte med asperger fikk 30 og jeg fikk 37!!!! Håper du skjønner at jeg vil bort, langt bort,

Jeg er OPPRØRT!!! skjønner du det!!!!

Jeg skjønner at du skulle ønske at du hadde 5 eller 0, men samtidig kan det være til hjelp å vite at score henger sammen med ens problem/utfordring på det området. Elextra og jeg har ingen utfordringer her, men uten sammenligning forøvrig: jeg fikk foreksempel toppscore på laktosetest en venninne møtte veggen for noen år siden og fikk toppscore på depresjonstest. På bakgrunn av disse testene fikk vi begge råd og behandling som hjelper mht det som plager eller hemmer oss. Det er slik du kan se på din score også - den hjelper apparatet rundt deg til å finne hjelp og behandling tilpasset dine plager og utfordringer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter som jeg kan forstå (igjen: jeg har ingen kunnskap om temaet, annet enn hva jeg har lært av deg her inne) så betyr din 37 score at du helt sikkert har diagnosen. Men andre evner/kvaliteter du har (f.eks. din intelligens) kan jo gjøre at du fungerer bedre enn en som scorer noe lavere?

Hei!

Ja det er rart, men jeg klarer feks rubiks kube uten noen oppsrkift, men jeg bruker lenger tid enn andre på å forstå hva andre sier, det er ganske rart? Lurer på om dette skyldes forsinket prosisering?

mens rubiks kube har jeg i meg, det er mitt liv og det første jeg forstod, det har mønster og en fremdrift jeg forstår, mye enklere enn mennesker, håper du forstår.

Jeg beklager tidligere innlegg der jeg har virket overlegen, jeg ser det nå og beklager det, det var et forsvar jeg grep til fordi jeg var redd for å vise min utilstrekkelighet. Men jeg har lært av det, det har gjort meg både mer ydmyk for min egen begrensing, men også for min stilthet som jeg til tider var blind for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at du skulle ønske at du hadde 5 eller 0, men samtidig kan det være til hjelp å vite at score henger sammen med ens problem/utfordring på det området. Elextra og jeg har ingen utfordringer her, men uten sammenligning forøvrig: jeg fikk foreksempel toppscore på laktosetest en venninne møtte veggen for noen år siden og fikk toppscore på depresjonstest. På bakgrunn av disse testene fikk vi begge råd og behandling som hjelper mht det som plager eller hemmer oss. Det er slik du kan se på din score også - den hjelper apparatet rundt deg til å finne hjelp og behandling tilpasset dine plager og utfordringer :)

Hei!

Kjære Gud om du viste hvilken trøst det er i dine og andres ord, tusen takk.

Om dere ikke gjør noe annet enn å hjelpe meg så håper jeg at den hjelpen dere gir meg, gjør meg ydmyk nok til å tåle de ting jeg møter også av uforstand i hverdagen.

Takk for den oppmuntring dere gir meg.

mange mange takk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Kjære Gud om du viste hvilken trøst det er i dine og andres ord, tusen takk.

Om dere ikke gjør noe annet enn å hjelpe meg så håper jeg at den hjelpen dere gir meg, gjør meg ydmyk nok til å tåle de ting jeg møter også av uforstand i hverdagen.

Takk for den oppmuntring dere gir meg.

mange mange takk!!

Husk at du gir oss masse også madelenemie. Jeg har lærtveldig mye om hvordan det er å ha asbergen gjennom å lese dine innlegg. Du skriver svært presist og godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at du gir oss masse også madelenemie. Jeg har lærtveldig mye om hvordan det er å ha asbergen gjennom å lese dine innlegg. Du skriver svært presist og godt :)

Hei!

Takk for det :)

Min psykiater syns mine brev til henne gjennom år bør utgis for andre del.

Men det rare er at autismeforeningens blad ikke vil trykke noe av det jeg skriver, men de trykker andres, så jeg lurer på om jeg er hardere angrepet av autisme og dermed skriver mer usminket, hensynsløst og mindre til fordel for andre, det man kaller rett fra levra.

Jeg har rettet en del kritiske innlegg både hva angår diagnostisering og andre ting for mer å skape en nødvendig debatt om "alle som vil og syns de har asperger bør få diagnosen eller om det bør være mer nøyaktige rettningslinjer for diagnostisering".

men de syns tydeligvis ikke jeg skriver bra, slik dere og min psykiater og en del andre syns. De syns kanskje jeg har for mye av noe... jeg er i vertfall lite politisk korrekt, men det leste jeg hos en bok av Gildberg var vanlig ved asperger syndrom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...