Gå til innhold

Pedofil på idrettslaget

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forstår at du føler det sånn men synes det er utrolig trist at folk har et slikt bilde.

Jeg syns synd på deg som så veldig ønsker en tillitt og rolle så veldig, veldig, VELDIG få foreldre vil komme til å ønske å gi deg.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 108
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mammantil3

13

• Andeby

12

• Louis Cyphre

10

• mariaflyfly

6

Gjest propaganda
Skrevet

Men forskjellen er at en tidligere alkoholiker engang har vært alkoholiker og avhengig av alkohol. Mens en pedofil som aldri har begått overgrep aldri har levd ut sine tanker og det er ikke snakk om avhengighet i det hele tatt. Pedofile med empati, moral, evne til refleksjon, som vet at overgrep skader m.m., utgjør generelt ingen risiko. Det sier til og med en av verdens ledende forskere innen dette feltet.

Ser du er i gang igjen nå. Synes du skal droppe argumentasjonen om at pedofile er egnet til å jobbe med barn.

Skrevet

Men å være pedofil vil ikke nødvendigvis si at man slåss mot lyster. Å la være å gjøre noe, trenger ikke være vanskelig. Akkurat som det ikke er vanskelig for folk flest å ikke stjele, selv om de kunne tenkt seg den og den tingen. Pedofile har ikke lavere impulskontroll generelt enn andre.

Hvorfor skjer det så mange overgrep da?

Skrevet

Men forskjellen er at en tidligere alkoholiker engang har vært alkoholiker og avhengig av alkohol. Mens en pedofil som aldri har begått overgrep aldri har levd ut sine tanker og det er ikke snakk om avhengighet i det hele tatt. Pedofile med empati, moral, evne til refleksjon, som vet at overgrep skader m.m., utgjør generelt ingen risiko. Det sier til og med en av verdens ledende forskere innen dette feltet.

'' Pedofile med empati, moral, evne til refleksjon, som vet at overgrep skader m.m., utgjør generelt ingen risiko.''

Men fatter du virkelig ikke at ingen foreldre med vettet i behold tar sjansen på det?

Skrevet

Svarte på det samme til Elis31.

Det er en fordom jeg, og jeg antar 99,9% av alle andre foreldre med meg, er fullt villig til å leve med.

Jeg er uhyre mistenksom til din evinnelige argumentasjon på dette området. Jo mer du argumenterer, dess mer skeptisk er det grunn til å bli.

Skrevet

''Også basert på fordommer. De fleste pedofile utgjør ingen risiko. De som derimot utgjør en risiko bør ta forhåndsregler og ikke jobbe med barn.''

Det faktum at du har faatt hjertefoelte og gode forklaringer i forhold til dette temaet tidligere, uten aa ta til deg noen annens opplevelser eller oppfatninger, gjoer at jeg hadde gaatt igjennom ild heller enn aa la deg komme naer mine barn.

''Det faktum at du har faatt hjertefoelte og gode forklaringer i forhold til dette temaet tidligere, uten aa ta til deg noen annens opplevelser eller oppfatninger, gjoer at jeg hadde gaatt igjennom ild heller enn aa la deg komme naer mine barn.''

Kunne ikke sagt meg mer enig.

Skrevet

Jeg ville heller valgt politiet. Det kan føles svært belastende for ts å måtte gå til media, og i tillegg ville det kunne skape langvarig frykt for foreldre til andre barn i klubben. Det viktige er å bli kvitt overgriperen.

Men kan politiet gjøre noe, da, han har jo sonet ferdig en dom - og har da pr. definisjon gjort opp for seg. De kan vel dessverre ikke gjøre noe før han forgriper seg igjen.

Gjest Moderator
Skrevet

Pedofile har også foreldre.

Vennligst avslutt denne diskusjonen nå. Du har inngått en avtale med redaksjonen om å ikke skrive om pedofili på doktoronline, foreslår at du overholder denne.

Skrevet

Hvis man slåss med sine lyster er det alltid en sjanse for at man taper kampen. Er det verdt risikoen?

Som Andeby har faatt forklart flere ganger, saa handler det ikke kun om overgrepsfaren. skal hadde en utrolig saar og god forklaring paa hvorfor mennesker som forelsker seg i og lyster etter barn ikke skal vaere rundt de. Det handler om omgangsmaater, ikke kun det seksuelle overgrepet. Barn ser og forstaar, uten aa ha verktoeyene for aa takle.

Og Andeby, vennligst ikke svar paa denne meldingen. Jeg er ikke interessert i dine betraktninger rundt dette.

Skrevet

Foreldre kan også være pedofile, og deres barn kan være pedofile.

''Foreldre kan også være pedofile, og deres barn kan være pedofile.''

Nå ror du deg langt ut på svarte havet - kan du ikke bare innse at de aller, aller fleste foreldre ikke vil la pedofile omgås ungene sine? Det er rett og slett en alt for stor sjanse å ta! Selv om du hevder at du (og mange andre pedofil) aldri kommer til å begå overgrep mot barn så hjelper ikke det så lenge vi vet at du tenner på det dyrebareste vi har. Sånn er det bare.

Skrevet

Men kan politiet gjøre noe, da, han har jo sonet ferdig en dom - og har da pr. definisjon gjort opp for seg. De kan vel dessverre ikke gjøre noe før han forgriper seg igjen.

Stikkordet er press, avisa kan jo heller ikke gjøre annet enn å presse fram en sak som egentlig ikke er juridisk hjemlet? Dersom politiet settes i cc til styret regner jeg med at saken får samme viktighet som den ville fått om den ble smurt over hele førstesiden. Det ville imidlertid vært en mer diskret måte å håndtere det på slik jeg ser det. Dessuten kan politiet bidra med råd om håndtering og formuleringer. Det har jeg selv erfart engang jeg ble utsatt for svindelforsøk.

Skrevet

Stikkordet er press, avisa kan jo heller ikke gjøre annet enn å presse fram en sak som egentlig ikke er juridisk hjemlet? Dersom politiet settes i cc til styret regner jeg med at saken får samme viktighet som den ville fått om den ble smurt over hele førstesiden. Det ville imidlertid vært en mer diskret måte å håndtere det på slik jeg ser det. Dessuten kan politiet bidra med råd om håndtering og formuleringer. Det har jeg selv erfart engang jeg ble utsatt for svindelforsøk.

Jeg tenkte vel mer på at det er superviktig at foreldre vet at denne personen er pedofil, slik at de har et valg mht sine egne barn. Politiet vil neppe røre saken så lenge han ikke forgriper seg, og foreldrene får ikke vite noe.

Jeg vet slett ikke hva man bør gjøre jeg, altså, men jeg vet at om det hadde vært en pedofil i mine barns miljø ville jeg ha visst det. Om styret er så tafatte at de ikke gjør noe som helst, ville jeg foretrukket å få vite det gjennom media framfor å ikke vite.

Skrevet

Jeg tenkte vel mer på at det er superviktig at foreldre vet at denne personen er pedofil, slik at de har et valg mht sine egne barn. Politiet vil neppe røre saken så lenge han ikke forgriper seg, og foreldrene får ikke vite noe.

Jeg vet slett ikke hva man bør gjøre jeg, altså, men jeg vet at om det hadde vært en pedofil i mine barns miljø ville jeg ha visst det. Om styret er så tafatte at de ikke gjør noe som helst, ville jeg foretrukket å få vite det gjennom media framfor å ikke vite.

Jeg mener at det bør være nok at ledelse vet at mannen er pedofil, deres ansvar er da å sørge for at mannen ikke kommer i posisjon til å oppnå nærhet og tillitt til barn unge. Jeg har lite til overs for evig straff gjennom offentlig gapestokk, og derav mitt råd.

Skrevet

Så om du hadde en 13 år gammel pedofil i familien så ville vedkommende få møtt andre barn?

Dersom jeg hadde visst at dette barnet var pedofilt ville jeg ikke latt det være alene med mine barn, nei. Jeg hadde forventet at foreldrene holdt strengt oppsyn med barnet i forhold til yngre barn og hadde også sørget for at mine barn ikke var alene med dette barnet.

Skrevet

Fordommene mot pedofile er nemlig altfor mange.

''Fordommene mot pedofile er nemlig altfor mange.''

Det er mange fordommer jeg misliker sterkt, og mange av mine egne har jeg selv jobbet med. Men akkurat "fordommen" mot pedofile har jeg INGEN problemer med å stå inne for.

Skrevet

Det er veldig fordomsfullt sagt. Om man egner seg til å jobbe med barn har ingenting med legning å gjøre. Det handler om hvordan man er som menneske, og hvilke faglige kvalifikasjoner man har.

Du kan argumentere til du blir blå i trynet - pedofile skal IKKE jobbe med barn!

Skrevet

Men jeg går i behandling og har hatt en bra utvikling. Jeg kommer aldri til å leve ut tankene.

''Jeg kommer aldri til å leve ut tankene''

Det har ikke du, eller noen andre noen garanti mot, og den sjansen er ikke jeg som mor villig til å ta.

Skrevet

Jeg skriver nesten aldri om dette, men når det kommer slike fordomsfulle utsagn så må jeg si fra. Og egentlig mener jeg webmaster her skal ta ansvaret med å slette de negative kommentarene. Ingen skal være nødt til å få nedsettende og fordomsfulle kommentarer etter seg her inne pga sin diagnose. Dette er en psykiatri-forum og pedofili er en av menge psykiatriske diagnoser. Derfor er det like naturlig at man kan skrive om dette, få hjelp og råd etc, på lik linje med alle diagnoser.

Når du mener at pedofile skal få lov til å jobbe med barn får du tåle å bli motsagt.

Skrevet

Slike holdninger som dette er med på å gjøre forebygging svært vanskelig.

Tull - det er jo nettopp forebygging å holde pedofile unna barn.

Skrevet

Det velger pedofile godt selv om de vil gjøre eller ikke.

''Det velger pedofile godt selv om de vil gjøre eller ikke.''

Ja, dessverre så gjør de det, alle den tid de ikke har noen dommer på seg som kan vises på en vandelsattest. Men KJENTE pedofile skal IKKE jobbe med barn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...