Gå til innhold

Pedofil på idrettslaget

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skriver nesten aldri om dette, men når det kommer slike fordomsfulle utsagn så må jeg si fra. Og egentlig mener jeg webmaster her skal ta ansvaret med å slette de negative kommentarene. Ingen skal være nødt til å få nedsettende og fordomsfulle kommentarer etter seg her inne pga sin diagnose. Dette er en psykiatri-forum og pedofili er en av menge psykiatriske diagnoser. Derfor er det like naturlig at man kan skrive om dette, få hjelp og råd etc, på lik linje med alle diagnoser.

''Du har inngått en avtale med redaksjonen om å ikke skrive om pedofili på doktoronline, foreslår at du overholder denne.''

Videoannonse
Annonse
  • Svar 108
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mammantil3

13

• Andeby

12

• Louis Cyphre

10

• mariaflyfly

6

Skrevet

De fleste som forgriper seg er foreldre, søsken etc. De fleste som forgriper seg er ikke pedofile engang.

Det spiller ingen rolle hvem som gjør hva mest - nå snakker vi om pedofile, og hva slags fare de kan utgjøre for barn.

Skrevet

Det er ingen grunn til å bli skeptisk. Jeg er ikke et dårlig menneske.

Hvorfor er det så viktig for deg å kunne jobbe med barn?

Skrevet

Overgrepsdømte skal ikke jobbe med barn, men om en åpen pedofil vil jobbe med barn så kan man det.

En åpen pedofil ville ikke fått jobben.

Skrevet

Jeg jobber ikke med barn, men man har like rettigheter uansett legning, etnisitet, funksjonshemming, osv osv.

Det var ikke det jeg spurte om.

Skrevet

Så man skal holde barn unna barn dersom de ber om hjelp fordi de er pedofile? Skjønner dere ikke at slike holdninger er hovedgrunnen til at de fleste aldri sier noe eller ber om hjelp?

Men kan fint holde en 13-åring vekke fra prepubertale barn. En pedofil (barn eller ei) er neppe interessert i en 17-åring.

Det er ingen grunn til at en pedofil skal jobbe med barn (selv om han/hun ikke forgriper seg) - det er ikke rettferdig å utsette ungene for risikoen, og det er helt unødvendig uansett.

Gjest Moderator
Skrevet

Jeg skriver nesten aldri om dette, men når det kommer slike fordomsfulle utsagn så må jeg si fra. Og egentlig mener jeg webmaster her skal ta ansvaret med å slette de negative kommentarene. Ingen skal være nødt til å få nedsettende og fordomsfulle kommentarer etter seg her inne pga sin diagnose. Dette er en psykiatri-forum og pedofili er en av menge psykiatriske diagnoser. Derfor er det like naturlig at man kan skrive om dette, få hjelp og råd etc, på lik linje med alle diagnoser.

Dersom du ikke vil forholde deg til redaksjonens avgjørelse mht til dette, så vil vi foreslå at du finner deg en annen nettside enn doktoronline.no.

Gjest Moderator
Skrevet

Å holde 13-åringer unna yngre barn hvis de er pedofile kommer til å skape overgripere. Dette temaet krever ganske mye evne til refleksjon.

Det er som regel ingen risiko blant pedofile, men det er selvsagt unntak.

Siste advarsel.

Gjest Moderator
Skrevet

Så man kan bli uønsket på et psykiatri-forum pga sin psykiatriske diagnose? Er det det du sier?

''Så man kan bli uønsket på et psykiatri-forum pga sin psykiatriske diagnose? Er det det du sier?''

Nei, ikke pga diagnose, men pga sine handlinger.

Gjest Moderator
Skrevet

Handlinger som i hvordan man uttrykker seg her inne? Eller sikter du til pedofile handlinger? Hvis det er det sistnevnte så gjelder jo ikke det meg.

Selvfølgelig hva du skriver her inne.

Gjest Moderator
Skrevet

Okei. Og jeg vil ikke være vanskelig. Jeg har latt være å skrive om dette i lang lang tid. Men det er vanskelig å bare sitte å se på når det skrives fordomsfulle ting.

Kan vi bli enig om hva som er greit og hva som ikke er greit da? Skjønner at det jeg skrev i denne tråden ikke handler om å få råd og hjelp, og at det kan være støtende for mange. Ikke det som var min hensikt, men jeg ser den.

Hva hvis jeg vil spørre NHD om råd, hva hvis jeg vil skrive om erfaringer fra behandlingen og om at det faktisk går an å få hjelp for dette? Kommer ikke til å skrive noe særlig om dette uansett, fordi det er for vanskelig. Men vil gjerne vite hva dere synes er greit. Jeg synes nulltoleranse for at det i hele tatt nevnes er uheldig med tanke på at jeg ønsker hjelp, råd og støtte i blant, og kanskje har noen spørsmål om behandling etc.

Vi godtar overhodet ikke at du skriver om pedofili. Du har forlengst brukt om din kvote på dette temaet.

Dette er min siste kommentar til deg om dette. Hvis du velger å ikke forholde deg til våre retningslinjer, vil du bli utestengt for en lengre periode.

Skrevet

Står det i retningslinjene at pedofile ikke kan be om hjelp og råd i forumet?

Hvis jeg var deg, ville jeg ikke ha diskutert dette mer... La det bli med det, gå videre og respekter webmasters avgjørelse.

Skrevet

Er dette forumet privateid, eller drives det på noen måte gjennom offentlig helsetjeneste? Jeg tenker med tanke på anmeldelse av forumet f.eks.

Guri, nå er du skikkelig offer.

Skrevet

Mente ikke al det jeg sa der, ble bare irritert. Men synes dette er svært smertefullt.

Det er vanskelig å si hva som er din agenda.

Skrevet

Egentlig bare et ønske om å bli sett på som et vanlig menneske. Selvhat siden ungdomsskolen sitter godt i og dypt.

Manipulerende, men sånn er livet.

Skrevet

Beklager at jeg skrev det jeg skrev om de greiene der. Vil ikke at det skal bli uvennskap her.

Det er ikke "de greiene" som folk reagerer på her, det er dine gjentatte forsikringer om at DU ikke er slik, DU ville aldri, DU har full kontroll, DU har selvkontroll nok til å aldri gjøre slik og slik.

Det du ikke VIL forstå, er at ingen foreldre med vettet i behold ville overlatt ungene sine til en pedofil, UANSETT hvor mange slike forsikringer du kommer med.

Det jeg reagerer aller mest på, og som provoserer meg noe helt vannvittig, er din holdning om at ingen barn legger merke til at man "bare" faller litt for dem og "bare" kikker litt. Dette har du skrevet om her inne før. INGEN - og jeg gjentar - I-N-G-E-N barn skal måtte håndtere en siklende gris i kulissene. Aldri!

Om du så ser på deg sjøl som et offer som ikke får jobbe med barn, og om du synes vi møter deg med fordommer - ja, så er det noe jeg som forelder gir fullstendig faen i. For det er ikke du som er et offer her, det er i så fall de små barna som må oppleve å bli "kikket litt på".

Og det er din evinnelige evne til å ikke VILLE se vårt perspektiv i denne saken som gjør meg aller mest sikker på at jeg aldri i livet ville overlatt mine barn til deg. Det gjør meg i grunnen eitrende forbanna!

Skrevet

Jeg prøver å se det fra deres perspektiv nå. Men har blitt bedt om ikke skrive mer om det.

Fint. Fortsett med det.

Skrevet

''Hvordan hadde dere likt at en pedofil knipser bilder av datteren deres?''

Jeg har opplevd noe liknende med sønnen min; han ble ikke misbrukt (håper& tror jeg),men dukket opp på bilder i forbindelse med tiltale av en pedofilisiktet. Det var bilder fra fotballtrening, svømmehall og gange til og fra skolen.

Og ja, jeg vitnet og håpet at tiltalte "brenner i helvete"...

Skrevet

Beklager, det er min bestemte mening at pedofile ikke bør jobbe med barn eller unge. Det er enormt mange oppgaver en kan ta på seg, så det betyr definitivt ikke at en med pedofil legning trenger å gå uvirksom. Vedkommende bør imidlertid ikke velge en posisjon som innebærer å kunne opparbeide nærhet og tillitsforhold til barn og unge.

Vel talt!

Skrevet

Og jeg har nok uttalt meg litt i affekt fordi jeg blir så opprørt. Jeg er ikke så blåst som jeg kanskje virker her.

Det tror jeg akkurat hva jeg vil om.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...