Gå til innhold

Slank for enhver pris?

Anbefalte innlegg

Gjest Trening er tingen

Hadde du kunnet slankeoperere deg vist du var overvektig? Min søster har gjort det og jeg var imot det pga at man vet ikke hva som kan skje og det er ingen vei tilbake. Hun har gått ned fra str 52 og til str 42 på 10 mnd. Men veien har vært tøff. Fikk magesår 3 mnd etter operasjon. For 1 mnd siden ble hun innlagt pga magesmerter og oppkast. Da hadde hun gallestein og uvi. Føler at hun er fortsatt veldig opptatt av vekta. Da hun lå på sykehuset sa hun at hun håpet hun hadde gått ned den tiden hun lå der pga lite mat. Jeg føler at dette har tatt over livet hennes. Hun kan aldri spise ute for da blir hun dårlig

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/373695-slank-for-enhver-pris/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest vurdert det selv

Jeg kjenner noen som er slankeoperert det har gått kjempebra. Hun kan spise normalt ute. Og har vært heldig og har ingen problemer. Og jeg har selv vurdert å gjøre det. Det går seg forhåpentligvis til etterhvert, slankingen varer jo ikke så lenge 1-2 år. Men det virker som om noen blir veldig fokusert på "hvor lite" de kan spise etterpå, og snakker omd et i flere år og det må jo være kjedelig.

Gjest Trening er tingen

Jeg kjenner noen som er slankeoperert det har gått kjempebra. Hun kan spise normalt ute. Og har vært heldig og har ingen problemer. Og jeg har selv vurdert å gjøre det. Det går seg forhåpentligvis til etterhvert, slankingen varer jo ikke så lenge 1-2 år. Men det virker som om noen blir veldig fokusert på "hvor lite" de kan spise etterpå, og snakker omd et i flere år og det må jo være kjedelig.

Det er det. Hører det daglig at hun blir mett av ett knekkebrød eller ei liten skål med suppe. Blir litt lei ja.

Gjest Vurdert det selv

Men er en str 52 sykelig overvekt? ca...30 kilo for mye? Jeg tror Grethe Roede ville fiksa det på et par år jeg. Og da synes jeg operasjon er suspekt jeg.

Du skal være rimelig motivert for å klare å gå ned og etterpå klare å holde vekta. Jeg synes vektoperasjon er helt ok dersom folk føler de har prøvd og prøvd og ikke får det til.

Annonse

Du skal være rimelig motivert for å klare å gå ned og etterpå klare å holde vekta. Jeg synes vektoperasjon er helt ok dersom folk føler de har prøvd og prøvd og ikke får det til.

Man må vel være rimelig motivert for å ikke leve på annet enn smuler og vitaminpiller resten av livet også..

Gjest Vurdert det selv

Man må vel være rimelig motivert for å ikke leve på annet enn smuler og vitaminpiller resten av livet også..

Det med vitaminpiller er ganske sterkt overdrevet. De som er sterkt overvektig havner gjerne tidlig i livet på andre medisiner med langt større bivirkninger. De får kanskje problemer med hjerte, blodtrykk og diabetes. Vektoperasjon tilbyr svært gode resultater på disse problemene. Mange blir frisk av diabetes2 for resten av livet. Dersom de ikke hadde tatt operasjon ville de enten å ha fortsatt på insul eller måtte ha startet på det.

Man kan spise sunn god mat på operasjonen. Etter ett og halvt år skal de fleste føle seg ganske så normal igjen, og må faktisk begynne å passe på så de ikke går opp i vekt igjen.

Det med vitaminpiller er ganske sterkt overdrevet. De som er sterkt overvektig havner gjerne tidlig i livet på andre medisiner med langt større bivirkninger. De får kanskje problemer med hjerte, blodtrykk og diabetes. Vektoperasjon tilbyr svært gode resultater på disse problemene. Mange blir frisk av diabetes2 for resten av livet. Dersom de ikke hadde tatt operasjon ville de enten å ha fortsatt på insul eller måtte ha startet på det.

Man kan spise sunn god mat på operasjonen. Etter ett og halvt år skal de fleste føle seg ganske så normal igjen, og må faktisk begynne å passe på så de ikke går opp i vekt igjen.

Jeg kjenner at jeg ikke orker noen lang diskusjon om dette. Vi får være enige i at vi er uenige. :0)

Men er en str 52 sykelig overvekt? ca...30 kilo for mye? Jeg tror Grethe Roede ville fiksa det på et par år jeg. Og da synes jeg operasjon er suspekt jeg.

30 kilo overvekt er ikke det samme om du er 160 høy og om du er 190 høy. :D

BMI på over 40 er skadelig overvekt. For å få slankeoperasjon må BMI være så høy. Det er ikke sånn at en får slankeoperasjon uansett når man er overvektig, det er en vurdering som må gjøres sammen med bl.a. fastlegen. Og det settes visse kriterier, blant annet høy BMI.

30 kilo overvekt er ikke det samme om du er 160 høy og om du er 190 høy. :D

BMI på over 40 er skadelig overvekt. For å få slankeoperasjon må BMI være så høy. Det er ikke sånn at en får slankeoperasjon uansett når man er overvektig, det er en vurdering som må gjøres sammen med bl.a. fastlegen. Og det settes visse kriterier, blant annet høy BMI.

Ok, men jeg trodde at BMI er et vanskelig mål fordi mange med mye muskelmasse også har høy BMI?

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...