Gå til innhold

Røyker du?

Anbefalte innlegg

Men det er jo det som er det fine med vitenskapen. Man rapporterer inn slike ting, undersøker dem ordentlig, og får et svar på om det er tilfeldigheter eller noe farlig i medisinene, osv.

Med vennlig hilsen

Jeg har i hvert fall aldri fått svar på "min historie", og hva som kunne være årsaken. Det eneste som i hvert fall aldri ble nevnt var "røyking" :-)

Fortsetter under...

• Svar 289
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• PieLill

39

• Colette

38

• Sør

35

• morsan

13

Mest aktive i denne tråden

Jeg har i hvert fall aldri fått svar på "min historie", og hva som kunne være årsaken. Det eneste som i hvert fall aldri ble nevnt var "røyking" :-)

Det er veldig mange carcionogener i røyk, som går andre steder enn lungene.

Men ja, veldig mange ganger vet man ikke hva de skyldes. Det betyr ikke at de tingene man vet forårsaker kreft blir mindre farlig.

Med vennlig hilsen

Gjest Nickløsheletida

Nei, det har jeg aldri gjort. I tillegg til alle helseargumenter har jeg andre ting å bruke så mye penger på.

Men jeg tåler røyk - reagerer kanskje litt i øynene hvis det blir veldig tett. Svigerfamilien min (bortsett fra han jeg er gift med) består stort sett av røykere, noen av dem i en slik grad at de ville bli dødelig fornærmet og aldri mer komme til oss hvis de ikke fikk røyke inne. Men de tråkker ikke ned dørene her heller, altså.

''Svigerfamilien min (bortsett fra han jeg er gift med) består stort sett av røykere, noen av dem i en slik grad at de ville bli dødelig fornærmet og aldri mer komme til oss hvis de ikke fikk røyke inne. Men de tråkker ikke ned dørene her heller, altså''

Trodde røyking innendørs tilhørte gamle dager. Kjenner ingen som røyker inne lenger.

Det er veldig mange carcionogener i røyk, som går andre steder enn lungene.

Men ja, veldig mange ganger vet man ikke hva de skyldes. Det betyr ikke at de tingene man vet forårsaker kreft blir mindre farlig.

Med vennlig hilsen

Ok:-) Takk for dagens opplæring :-)

''Svigerfamilien min (bortsett fra han jeg er gift med) består stort sett av røykere, noen av dem i en slik grad at de ville bli dødelig fornærmet og aldri mer komme til oss hvis de ikke fikk røyke inne. Men de tråkker ikke ned dørene her heller, altså''

Trodde røyking innendørs tilhørte gamle dager. Kjenner ingen som røyker inne lenger.

Jeg bor alene, og ikke søren om jeg står ute og røyker:-) Kan ikke tenke meg en dårligere kombinasjon av nytelse og avstraffing i samme moment.

Gjest Nickløsheletida

Jeg bor alene, og ikke søren om jeg står ute og røyker:-) Kan ikke tenke meg en dårligere kombinasjon av nytelse og avstraffing i samme moment.

'' Kan ikke tenke meg en dårligere kombinasjon av nytelse og avstraffing i samme moment''

Men straffen får du når du skal vaske rundt huset ditt ;-) Setter seg i vegger, tak, gardiner og alle møbler. Men kos deg du altså. Skal ikke komme med noen moraliserende pekefinger jeg:)

Annonse

'' Kan ikke tenke meg en dårligere kombinasjon av nytelse og avstraffing i samme moment''

Men straffen får du når du skal vaske rundt huset ditt ;-) Setter seg i vegger, tak, gardiner og alle møbler. Men kos deg du altså. Skal ikke komme med noen moraliserende pekefinger jeg:)

Just presis - sånn er det :-) Men den jobben tar jeg selv, og plager ingen andre med:-)

Jeg kjenner også ei dame som stumpet røyken da hun var over 70. Etter dette hadde hun helseplager av forskjellig art, som bl.a. smerter i beina. Og hun døde etter et par år. Tror kanskje ikke det er så lurt og slutte og røyke i så "voksen" alder.

Men ikke vet jeg :-(

Tror kanskje det er mer tilfeldig? Men aner ikke om det har vært forska på... Kan jo tenke meg at det er en stor omveltning for kroppen å plutselig slutte med noe som gir abstinenser osv.

Min ekssvigermor ble krakilsk da hun slutta å røyke, så for å beholde mannen sin så valgte hun å begynne på igjen :P

Tror kanskje det er mer tilfeldig? Men aner ikke om det har vært forska på... Kan jo tenke meg at det er en stor omveltning for kroppen å plutselig slutte med noe som gir abstinenser osv.

Min ekssvigermor ble krakilsk da hun slutta å røyke, så for å beholde mannen sin så valgte hun å begynne på igjen :P

Min tante fikk angina, og fikk beskjed om og slutte og røyke. Men hun ble så dårlig av det at legen ba henne begynne og røyke igjen.

Men uansett - dere som ikke røyker har gjort et klokt valg. Røyking er bare dumt og holde på med.

Min tante fikk angina, og fikk beskjed om og slutte og røyke. Men hun ble så dårlig av det at legen ba henne begynne og røyke igjen.

Men uansett - dere som ikke røyker har gjort et klokt valg. Røyking er bare dumt og holde på med.

Dumt og dyrt og vanskelig å slutte med.

Ja, greiest å aldri starte med det - ser med glede at svært få unge starter å røyke idag. Absolutt ingenting røykepress i klassen til datra på 14.. og godt er det :)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...