Gå til innhold

Røyker du?

Anbefalte innlegg

Gjest Nickløsheletida

Alle mine snuser ja og dattera mi hadde sluttet og gikk rett i min snusboks på julaften og tok 1-2-3 og 2 med seg da hun gikk.

He he, du kan jo ikke klage heller da hvis du snuser selv. Jeg håper at datteren min slutter nå når hun blir fattig student:)

Fortsetter under...

• Svar 289
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• PieLill

39

• Colette

38

• Sør

35

• morsan

13

Mest aktive i denne tråden

He he, du kan jo ikke klage heller da hvis du snuser selv. Jeg håper at datteren min slutter nå når hun blir fattig student:)

Hehe, det var derfor dattera mi sluttet og hun har sluttet et halvt år. Og sist hun var her sa hun at hun ikke hadde snust siden, men fremdeles talte dagene, men da sprakk hun altså julaften. Vanskelig når man først har begynt og det er verre å slutte med snusingen enn røykingen. Jeg røyker glatt 20 sigaretter, men hvis jeg snuser i steden så snuser jeg fire stykker.

Gjest Nickløsheletida

Hehe, det var derfor dattera mi sluttet og hun har sluttet et halvt år. Og sist hun var her sa hun at hun ikke hadde snust siden, men fremdeles talte dagene, men da sprakk hun altså julaften. Vanskelig når man først har begynt og det er verre å slutte med snusingen enn røykingen. Jeg røyker glatt 20 sigaretter, men hvis jeg snuser i steden så snuser jeg fire stykker.

Synes jeg ser henne for meg med hvit legefrakk og snusleppe. Ha ha, hun MÅ jo bare slutte ;o)

Synes jeg ser henne for meg med hvit legefrakk og snusleppe. Ha ha, hun MÅ jo bare slutte ;o)

Å nei du, det er legene og sykepleierne som snuser. Dattera mi snuser i hvert fall på jobb. Putter snusen langt bak da så ingen ser den. Men har snusleppe når hun er hos meg.

Gjest Nickløsheletida

Å nei du, det er legene og sykepleierne som snuser. Dattera mi snuser i hvert fall på jobb. Putter snusen langt bak da så ingen ser den. Men har snusleppe når hun er hos meg.

Det ser så lite feminint ut også. Men det er ikke noe bedre på gutter heller i grunnen. Sønnen min har også begynt og han får et slags inbitt bistert drag i ansiktet av snusleppa. Forandrer seg totalt.

Annonse

Det ser så lite feminint ut også. Men det er ikke noe bedre på gutter heller i grunnen. Sønnen min har også begynt og han får et slags inbitt bistert drag i ansiktet av snusleppa. Forandrer seg totalt.

Alle mine snuser. Nå driver minste og skal slutte for han har heller ikke råd. Jeg orker ikke å være sinna, jeg bare sier at det er dumt og at jeg ikke liker det. Det er jo ikke noe vits å kjefte, jeg gir ham bare litt lommepenger. Han hadde nok fått mer hvis det ikke var for snusen.

Nei, pent er det ikke og det tar knekken på tannkjøttet. Dattera mi fikk beskjed av tannlegen å slutte og minstemann ble "oppdaget" hos tannlegen. Jeg visste det men hadde ikke sagt noe, men tannlegen spurte ham og han turte ikke lyve når jeg så streng ut.

''Svigerfamilien min (bortsett fra han jeg er gift med) består stort sett av røykere, noen av dem i en slik grad at de ville bli dødelig fornærmet og aldri mer komme til oss hvis de ikke fikk røyke inne. Men de tråkker ikke ned dørene her heller, altså''

Trodde røyking innendørs tilhørte gamle dager. Kjenner ingen som røyker inne lenger.

De jeg skrev om her, etablerte nok røykevanene sine i gamle dager, dvs. på 60-tallet.

Vi tåler å bli eksponert for røyk etpar ganger i året. Den litt skrullete svigerinnen min tåler ikke å bli utsatt for røykeforbud. Derfor blir det sånn.

Bestemora til eksen min stumpa røyken da hun var ca 70 tror jeg? Hun orka ikke mer gulnede gardiner, så det var grunnen til at hun slutta.... nå er hun 95 :P

Det er sterkt å slutte når man er såpass gammel og antakelig har holdt på i mange år. Svigerfaren min måtte også slutte da han var godt oppe i åra. Han fikk "røykebein", og det er ren sabotasje av behandlingen å røyke da. Men svigermor fortsatte - inntil hun døde av kreft.

De jeg skrev om her, etablerte nok røykevanene sine i gamle dager, dvs. på 60-tallet.

Vi tåler å bli eksponert for røyk etpar ganger i året. Den litt skrullete svigerinnen min tåler ikke å bli utsatt for røykeforbud. Derfor blir det sånn.

''Vi tåler å bli eksponert for røyk etpar ganger i året. Den litt skrullete svigerinnen min tåler ikke å bli utsatt for røykeforbud. Derfor blir det sånn.''

Jeg hadde uansett nektet noen å røyke inne hos meg. Ikke bare stinker det ned hele huset, i tillegg får jeg ikke puste når jeg er i røykelukt så hos meg hadde hun vært nødt til å gå ut på trappa for å ta giftpinnen sin. Dersom giftpinnen hennes er viktigere enn det så hadde hun faktisk bare fått holde seg unna. Selv om det bare hadde vært et par ganger i året.

De som ikke hadde taklet å gå ut på verandaen for å røyke hadde ikke kommet hit igjen. Røyking inne er en uting!

De som ikke hadde taklet å gå ut på verandaen for å røyke hadde ikke kommet hit igjen. Røyking inne er en uting!

De hadde ikke kommet hit igjen hvis vi hadde laget rabalder om røykingen. Så det lar vi være.

Det betyr ikke at vi prinsipielt synes det er greit å røyke uten å ta hensyn, men det blir minst ufred på den måten.

Annonse

Godt å høre at det ikke bare er meg som har total nulltoleranse for røyking inne!

I jobben min må jeg jo innom en del hjem, og jeg er så overrasket over hvor mange som ødelegger hjemmet sitt med den hersens røyken. Det er helt forferdelig. Gule vegger og tak, gule gardiner, og røyklukta setter seg jo i ALT.

Nei, det vil jeg ikke ha i mitt hjem!

''Vi tåler å bli eksponert for røyk etpar ganger i året. Den litt skrullete svigerinnen min tåler ikke å bli utsatt for røykeforbud. Derfor blir det sånn.''

Jeg hadde uansett nektet noen å røyke inne hos meg. Ikke bare stinker det ned hele huset, i tillegg får jeg ikke puste når jeg er i røykelukt så hos meg hadde hun vært nødt til å gå ut på trappa for å ta giftpinnen sin. Dersom giftpinnen hennes er viktigere enn det så hadde hun faktisk bare fått holde seg unna. Selv om det bare hadde vært et par ganger i året.

Det er heldigvis ingen hos oss som plages så mye av røyken. Jeg har full forståelse for at andre må gjøre det annerledes. Men vi velger altså å ikke lage rabalder og familiestrid av det.

De hadde ikke kommet hit igjen hvis vi hadde laget rabalder om røykingen. Så det lar vi være.

Det betyr ikke at vi prinsipielt synes det er greit å røyke uten å ta hensyn, men det blir minst ufred på den måten.

Hvis noen ikke villet kommet til meg fordi de måtte ta to minutter på verandaen i ny og ne, så måtte gjerne blitt hjemme. Makan!

Hvis noen ikke villet kommet til meg fordi de måtte ta to minutter på verandaen i ny og ne, så måtte gjerne blitt hjemme. Makan!

Jada, det er ingenting i veien med prinsippet. Men vi har ikke så stor familie at vi har lyst til å melde oss ut av den ene halvparten pga. litt røyklukt. Jeg skjønner godt at andre er nødt til å velge annerledes, men det trenger altså ikke vi.

Det er sterkt å slutte når man er såpass gammel og antakelig har holdt på i mange år. Svigerfaren min måtte også slutte da han var godt oppe i åra. Han fikk "røykebein", og det er ren sabotasje av behandlingen å røyke da. Men svigermor fortsatte - inntil hun døde av kreft.

Ja, det tror jeg må være tøft.... samtidig ser jeg at folk har så utrolig ulike erfaringer rundt det å slutte... Jeg kjenner flere som slutta rundt 50, og de sier idag at det var utrolig lett å slutte når de bare hadde bestemt seg (de hadde nok røyka i nærmere 40 år). Andre på samme alder som slutter, greier det bare ikke.. de blir kjempefrustrerte og føler omtrent at livsgleden blir borte.

Det hadde vært interessant å se hvor mye av dette som er psykisk/fysisk. Selv _tror_ jeg de fysiske reaksjonene i de to gruppene er de samme, men at mennesker har ulike psykiske forutsetninger for å greie å slutte.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...