Gå til innhold

Røyker du?

Anbefalte innlegg

Jeg kjenner 2 som har kols. Den ene har jobbet med asfaltstøv store deler av livet, og den andre ved svømmebasseng ned klorstank. Men jeg kjenner ingen som har fått det bare av røyking. Bønder er visst også spesielt utsatt:

http://www.siste.no/jobbmagasinet/article5604166.ece

pga dyra.....:-(

Jøss, ante ikke at dyr kunne være skadelige på den måten - astmatikere, ja - men ikke for "friske" mennesker...

Fortsetter under...

• Svar 289
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• PieLill

39

• Colette

38

• Sør

35

• morsan

13

Mest aktive i denne tråden

''Jeg har levd et liv hvor jeg har bestemt meg for at jeg bestemmer selv hva som er bra for meg og ikke.''

Joda, men det er jo fantasi. At røyking er farlig er ikke noe man bestemmer seg for eller ei. Det er slik det ER. Det er ikke valgfritt.

Hvis jeg foretrekker trivsel framfor helsefanatisme, så er vel det min sak? Ref. Per Fugelli og hans livsfilosofi:

http://www.abcnyheter.no/nyheter/helse/090821/etterlyser-gladhelse

Hvis jeg foretrekker trivsel framfor helsefanatisme, så er vel det min sak? Ref. Per Fugelli og hans livsfilosofi:

http://www.abcnyheter.no/nyheter/helse/090821/etterlyser-gladhelse

Det er din sak om du røyker eller ikke, men jeg vil ikke kalle det helsefanatisme å kutte røyken fordi man ønsker å komme i bedre form ;) Man kan velge om man ønsker å ta sjansen på ødelagt helse pga røyken, eller om man velger å finne andre ting i livet som kan erstatte trivselsfaktoren røyking hittil har gitt.

Gjest regnbuene

Jeg er imponert over at du, som røyker selv, greier å se dette:)

Faren min skjønte det ikke før han greide å slutte ;)

Vi er så opplyste om mulige helsefarlige effekter av røyk, passiv røyking og dens påvirkning og at folk plages av sigarettrøyk at det for meg er helt uforståelig at vi som røyker ikke forstår at det vi gjør mot oss selv ikke skal påføres andre. Det handler bare om å ta hensyn. Det er også for meg helt uforståelig at jeg røyker ;)

Annonse

Jeg er lei av dobbeltmoral. Man skal behandles og betraktes som "jeg vet ikke hva", fordi men benytter en vare som selges i dagligvarebutikker. Hvis det er så helsefarlig som det påstås, så bør man slutte og selge det. Eller tjener man for gode penger på salget? La oss si nei til sigaretter, øl, sukker, salt og alt annet som skader oss - hvis vi ser bort fra at dette skaper trivsel for mange mennesker. Men det har kanskje ikke noen betydning lenger.

''Hvis det er så helsefarlig som det påstås, så bør man slutte og selge det.''

Det er nok så helsefarlig som det påstås. Tror du det er for underholdningens del det står på sigarettpakken at røyk dreper?

''Eller tjener man for gode penger på salget?''

At tobakkindustrien tjener store penger er vel ikke noen hemmelighet. Heller ikke at staten nok graver til seg sin del av inntekten.

Vi er så opplyste om mulige helsefarlige effekter av røyk, passiv røyking og dens påvirkning og at folk plages av sigarettrøyk at det for meg er helt uforståelig at vi som røyker ikke forstår at det vi gjør mot oss selv ikke skal påføres andre. Det handler bare om å ta hensyn. Det er også for meg helt uforståelig at jeg røyker ;)

''Det er også for meg helt uforståelig at jeg røyker ;)''

Du er sikkert en av dem som sitter på bakerste rad i klasserommet, og snakker med sidemannen fremfor å lytte til læreren! ;-)

Med vennlig hilsen

''Hvis det er så helsefarlig som det påstås, så bør man slutte og selge det.''

Det er nok så helsefarlig som det påstås. Tror du det er for underholdningens del det står på sigarettpakken at røyk dreper?

''Eller tjener man for gode penger på salget?''

At tobakkindustrien tjener store penger er vel ikke noen hemmelighet. Heller ikke at staten nok graver til seg sin del av inntekten.

Jeg tror at ALT dreier seg om penger - verken mer eller mindre.

Sant!:)

Vi vet jo også at kampanjer funker og at jo mer restriktive man er på røyking, jo færre røyker (jfr. røykeloven).

Gjest regnbuene

''Det er også for meg helt uforståelig at jeg røyker ;)''

Du er sikkert en av dem som sitter på bakerste rad i klasserommet, og snakker med sidemannen fremfor å lytte til læreren! ;-)

Med vennlig hilsen

Hehehe jeg var faktisk et skikkelig skolelys :)

Annonse

Jo, men røyking er jo ikke de eneste årsaken til kreft.

Mange koster jo samfunnet mer enn det de betalte i sigarettavgifter (siden det var avgiftene som var poenget jeg svarte på).

Med venlig hilsen

Hehe, så egentlig burde jeg røyke enda mer siden jeg allerede koster samfunnet så mye ;)

Gjest regnbuene

Sant!:)

Vi vet jo også at kampanjer funker og at jo mer restriktive man er på røyking, jo færre røyker (jfr. røykeloven).

Jeg ønsker alle tiltak som kan føre til færre røykere velkommen. Og jeg håper at jeg selv skal finne det i meg som gjør at jeg virkelig klarer å slutte.

Nei. Media har jo fortalt oss hvor plagsomt det er, så da blir det jo slik.

I et samfunn hvor man ikke tåler noe annet enn det man liker og tolererer selv, så er jo resultatet gitt på forhånd;-)

''Nei. Media har jo fortalt oss hvor plagsomt det er, så da blir det jo slik.''

Så vidt jeg har lagt merke til har ikke media vært i nærheten de gangene jeg har opplevd det Lillemus beskriver. Det er noe man kjenner, ikke noe man er tillært.

Vel, jo, men det er sigarettselskapene som HAR pengene, og som bruker dem på å overbevise folk om at det ikke er så farlig.

Hør på Per Fugelli. Et stort, klokt og elskelig menneske. Han kan kunsten og tenke selv, og si det han mener. uten og drite ut andre, eller hovere.

''Jeg tror det er mange som reagerer slik Lillemus sier, og jeg tror definitivt ikke det er psykisk, nei!''

Det tror ikke jeg heller og jeg tror faktisk at det kun er en som røyker som kan finne på å påstå noe slikt. :o)

''Det tror ikke jeg heller og jeg tror faktisk at det kun er en som røyker som kan finne på å påstå noe slikt. :o)''

Jeg kjenner flere røykere som sier det samme som deg, så jeg tror vi kan slå fast at det må være en fornektende røyker som påstår slikt. ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...