Gå til innhold

Hvordan komme forbi admin?

Anbefalte innlegg

Persille1365381127

Jeg trenger hjelp!

Har rotet vekk admin-passord til mini-pc, ikke mulig å kjøre recoverymanager, ikke mulig å boote fra USB, ingen cd-rom. Noen som har tips til hvordan nuke hele maskinen, eller komme forbi adminpassordet? Har tilgang til én bruker.

Det må jo finnes en måte... Eller er IBAS neste?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/373755-hvordan-komme-forbi-admin/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Persille1365381127

Du kan jo prøve dette programet, selv om tilbakemeldigene spriker en del: http://pcsupport.about.com/od/toolsofthetrade/gr/ophcrack.htm

Takk :)

Har satt mannen i arbeid med det nå, har fått samme anbefalingen fra flere så ettersom ingenting annet fungerer er det verdt forsøket!

Det er bra jeg ikke driver med dette på fulltid, det hadde blitt lite penger på meg tror jeg...

Gjest Nord og ned.

Takk :)

Har satt mannen i arbeid med det nå, har fått samme anbefalingen fra flere så ettersom ingenting annet fungerer er det verdt forsøket!

Det er bra jeg ikke driver med dette på fulltid, det hadde blitt lite penger på meg tror jeg...

Fortell gjerne om det virket, bare sånn i tilfelle man selv blir rammet av lett forbigående Altzheimers :-)

Persille1365381127

Fortell gjerne om det virket, bare sånn i tilfelle man selv blir rammet av lett forbigående Altzheimers :-)

Neida, her har ingenting fungert - og vi har forsøkt en del.

Fordel: om pc'n blir stjålet vet vi at de ikke får brukt den.

Ulempe: Vi får ikke brukt den vi heller!

Jeg surrer ALDRI med passord da, så noen må ha gjort noe her uten at jeg vet om det. Og ingen av standardpassordene mine fungerer, heller ikke med variasjoner av skrivefeil eller annet.

Ser ut til at det blir besøk hos en ennå mer nerdete venn ila uken, kanskje han kan klare det.

Gjest Nord og ned.

Neida, her har ingenting fungert - og vi har forsøkt en del.

Fordel: om pc'n blir stjålet vet vi at de ikke får brukt den.

Ulempe: Vi får ikke brukt den vi heller!

Jeg surrer ALDRI med passord da, så noen må ha gjort noe her uten at jeg vet om det. Og ingen av standardpassordene mine fungerer, heller ikke med variasjoner av skrivefeil eller annet.

Ser ut til at det blir besøk hos en ennå mer nerdete venn ila uken, kanskje han kan klare det.

Ok, så det gikk altså ikke å brenne en slik CD og boote med den?

Annonse

Persille1365381127

Jeg trodde det skulle gå an å ta ut harddisken og sette den inn i i en stasjonær PC som D-drive eller mounte den opp hvis det er en Linux-maskin. Ta backup derfra. Så ta harddisken tilbake og reinstallere windows. Og til slutt ta inn igjen backup.

Nja, men det betyr demontere hele maskinen og miste garanti og alt. Og det er jeg ikke så hypp på... Og, jeg har ingen stasjonær maskin :P

Vi får se om magisk kamerat klarer å fikse det i kveld :)

Jeg trodde det skulle gå an å ta ut harddisken og sette den inn i i en stasjonær PC som D-drive eller mounte den opp hvis det er en Linux-maskin. Ta backup derfra. Så ta harddisken tilbake og reinstallere windows. Og til slutt ta inn igjen backup.

Da får man ikke tilgang til det som

er lagret under mine dokumenter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...