Gå til innhold

Musikk, en dimensjon i livet, som mange ignorere

Anbefalte innlegg

Musikk har vært endel av min identitet lenge. Jeg liker en spesiell form, og er veldig intressert. Skriver ikke hvilken type musikk jeg liker, da jeg er anonym, og det er smalt.

De årene jeg var uten intresse for musikk, var generelt de kjedeligste og minst givene.

Så hvordan kan mennesker ikke like musikk, eller ha det som en stor del av sitt liv? Det går forbi meg..

Fortsetter under...

Jeg har alltid likt musikk, og spesielt i tenårene var musikken veldig viktig for meg. Da ville jeg helst høre på musikk hele dagen.

Etter at jeg fikk barn selv, orket jeg ikke å høre så mye på musikk, for det blir så mye støy med små barn. Så da syntes jeg det var deilig når det var stille.

Nå når ungene er litt større, så hører vi litt på musikk sammen, men liker også å ha det stille innimellom.

''Så hvordan kan mennesker ikke like musikk, eller ha det som en stor del av sitt liv? Det går forbi meg..

''

Mener du virkelig det? Jeg er glad i musikk selv, men folk er forskjellige. Jeg innser f.eks. at det er stor forskjell på meg og de som frivillig drar på ekspedisjoner til Sydpolen e.l., men jeg forstår likevel at det er deres lidenskap ;-)

*grøsser ved tanken på polferd*

''Så hvordan kan mennesker ikke like musikk, eller ha det som en stor del av sitt liv? Det går forbi meg..''

Er dette et generelt problem for deg? Synes du det er vanskelig aa forestille deg eller forstaa at andre opplever sanseinntrykk paa andre maater enn deg.

Jeg er veldig lydsensitiv, saa jeg orker ikke unoedvendige inntrykk den veien. Dog elsker jeg aa lese boeker. Jeg forstaar allikevel at min samboer, som har dysleksi, ikke nyter boeker paa samme maate som meg.

''Så hvordan kan mennesker ikke like musikk, eller ha det som en stor del av sitt liv? Det går forbi meg..''

Med årene (er snart midt i 40-årene) setter jeg større og større pris på å ha det stille rundt meg. :o) I bilen hører jeg på musikk da - og synger og gauler! Kan ikke si at musikk er noen stor del av mitt liv nei, men det er koselig å høre på radioen når vi er på hytta og sånt.

Med årene (er snart midt i 40-årene) setter jeg større og større pris på å ha det stille rundt meg. :o) I bilen hører jeg på musikk da - og synger og gauler! Kan ikke si at musikk er noen stor del av mitt liv nei, men det er koselig å høre på radioen når vi er på hytta og sånt.

Jeg synes også det er fantastisk med stillhet. Det er nok mye på grunn av at det veldig ofte er mye lyd hjemme, fra ungene - men også fordi det er så mange inntrykk til både øyne og ører overalt.

Men likevel - jeg nyter flott musikk, og skulle gjerne ha gått oftere på konserter.

Jeg hører på radio når jeg kjører bil alene og innimellom når jeg lager mat - aldri ellers. Vil helst ikke ha på radio når vi er flere i bilen. Da er det bare støy i forhold til de andre som snakker.

Annonse

Synes det er enda mer besynderlig med den drit kjedelige A4-musikken folk flest hører på (med det henger kanskje sammen med at de egentlig ikke liker musikk).

Som flere andre her sier, var musikk en stor del av livet mitt før jeg fikk barn. Dvs. før jeg fylte 30.

Nå er det sjelden jeg setter på lyd i noen form når jeg er alene. Ser nesten ikke på TV engang for jeg synes det er så nydelig med stillhet.

Men jeg hører på musikk i bilen, og når jeg sykler/går/løper. Da nyter jeg det.

Jeg har alltid likt musikk, og spesielt i tenårene var musikken veldig viktig for meg. Da ville jeg helst høre på musikk hele dagen.

Etter at jeg fikk barn selv, orket jeg ikke å høre så mye på musikk, for det blir så mye støy med små barn. Så da syntes jeg det var deilig når det var stille.

Nå når ungene er litt større, så hører vi litt på musikk sammen, men liker også å ha det stille innimellom.

Samme her, etter at jeg fikk barn har jeg satt stor pris på stillhet, om er sjelden vare hjemme.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...