Gå til innhold

Stresser så hun mister mensen

Anbefalte innlegg

Gjest Nickløsheletida

Hvis det ikke er en hormonforstyrrelse, så er det vel (for store) fysiske- eller psykiske påkjenninger som kan fjerne mensen.

Jeg ville oppfordret henne sterkt til å gå til legen.

Hvis du søker på google,kan du se at en også kan miste mensen pga. stress.

Fortsetter under...

• Svar 65
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mammantil3

4

• Lillemus

1

• tonie

1

• PieLill

1

Mest aktive i denne tråden

Men det jeg ikke har tenkt på er at hun kanskje (uten at jeg kan se det) har en tynre beinbygning enn meg. Ihvertfall har hun lengre fingre og 2 skostørrelser større enn meg,men hun er fortsatt frisk ut altså.

Synes det hele er ganske mysifistisk. Jeg har ikke mistet mensen en eneste måned selv og synes det er veldig rart at hun gjør det.

Jeg har flere venninner som alltid hadde uregelmessig (og sjelden) mens i mange år.... også noen som fortsatt har det... problemet for dem har vært at de har hatt sjelden eggløsning og dermed har hatt vanskeligere for å bli gravide. Det har gått fint tilslutt, men de måtte holde på lenger.. Tror kanskje ikke det er så unormalt å ha det sånn?

Gjest Nickløsheletida

'''også kan miste mensen pga. stress.''

Store psykiske påkjenninger = stress (kfr mt3's svar) :-).

Ok, det hørtes bare så voldsomt ut at hun skulle ha det ;-) Men det har vært mye for henne nå. Oppi alt det jeg har nevnt, så har hun også jobbet med å skaffe seg hybel til januar. Og det var nok også en påkjenning underveis før hun visste at hun kom inn på studiet. Når det gjelder at hun mistet mensen i vår, innrømmer hun nå at hun trente mer enn vanlig da. Det har hun ikke gjort nå.

Annonse

Det er kun du som snakker om kloning. At hun kan være lik sok sin mor er helt naturlig og ikke det minste rart.

Jeg tror du får lese i hvilken sammenheng jeg svarte det jeg svarte. Det er like selvfølgelig at hun ikke er det minste lik sin mor som at hun er det når det kommer til temaet her, uteblitt mens. Og derfor synes jeg det er rart at moren i dette tilfellet ser ut til å tro at når hun har hatt regelmessig mens, så skal datteren også ha det slik.

Gjest Psyk av alt

Jeg tror du får lese i hvilken sammenheng jeg svarte det jeg svarte. Det er like selvfølgelig at hun ikke er det minste lik sin mor som at hun er det når det kommer til temaet her, uteblitt mens. Og derfor synes jeg det er rart at moren i dette tilfellet ser ut til å tro at når hun har hatt regelmessig mens, så skal datteren også ha det slik.

Ok, da har jeg missforstått deg.

Gjest Nickløsheletida

''Det er like selvfølgelig at hun ikke er det minste lik sin mor som at hun er det når det kommer til temaet her, uteblitt mens''

Du har rett. Hun er ikke det minste lik sin mor. Derimot er hun veldig lik sin far.

Ser at det virker rart. Hun mistet mensen flere måneder i vår og så har hun mistet den igjen nå. Hva med alle årene den var regelmessig?

Ut fra det du skriver ville jeg tenkt noe i retning av forhøyet stoffskifte. Det kan være at stoffskiftet hennes svinger.

Gjest Nickløsheletida

Ut fra det du skriver ville jeg tenkt noe i retning av forhøyet stoffskifte. Det kan være at stoffskiftet hennes svinger.

Jeg jeg så at du skrev det. Mitt eget er jo litt høyt, men ikke for høyt. Ups, nå var jeg visst inne på dette med arv igjen.;)

Annonse

''Det er like selvfølgelig at hun ikke er det minste lik sin mor som at hun er det når det kommer til temaet her, uteblitt mens''

Du har rett. Hun er ikke det minste lik sin mor. Derimot er hun veldig lik sin far.

''Derimot er hun veldig lik sin far.''

Og han lider vel mest av PMS, gjør han ikke...?

;-)

Ok, det hørtes bare så voldsomt ut at hun skulle ha det ;-) Men det har vært mye for henne nå. Oppi alt det jeg har nevnt, så har hun også jobbet med å skaffe seg hybel til januar. Og det var nok også en påkjenning underveis før hun visste at hun kom inn på studiet. Når det gjelder at hun mistet mensen i vår, innrømmer hun nå at hun trente mer enn vanlig da. Det har hun ikke gjort nå.

Det er vel ikke helt uvanlig å miste mensen om man går ned i vekt når man først er undervektig. Drev mye med idrett selv i barndom/tenårene og hørte om dette stadig vekk.

Men det er vel ikke akkurat et sunnhetstegn.

Gjest Psyk av alt

Hehe! Hun må uansett til legen. Om det er stoffskiftet eller hormoner eller annet så er det helt unødvendig å gå rundt med og plages.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...