Gå til innhold

Kuldesår på haka?

Anbefalte innlegg

Gjest mammantilvesla

Ungen min på ca. 1 1/2 er blitt så rød rundt munnen og på haka,

og nå virker huden rød og litt skorpeaktig, ble slik nå når det ble så kaldt, tror det er litt slev som gjør det. Hun har Ceredal kuldekrem i barnehagen, jeg har sagt de må være flinke å smøre henne pga hun har hatt en tendens til eksem, spesielt på haken...

Men nå nærmer det seg jul med julebilder osv, noen tips til å få huden fin i en fei? Gode kremer osv? Inotyol f.eks. tror dere den hjelper?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/373908-kuldes%C3%A5r-p%C3%A5-haka/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest mammantilvesla

Hydrokortison krem / salve hjelper på mine barn.

Har en som tidvis ser ut som han har bart : )

Får det vekk den rue såre huden?

PLeier forebygge eksem med Locoid (kortisonsalve på resept),

men nå har det begynt å bli sårt og huden er fortykket, sår og rød...

Lest litt på nettet, hva tror du om dette opplegget:

Pensle med krystallfiolett på sår, smøre med karbamidkrem og Aselli sårsalve?

krystallfiolett har jeg ingen erfaring med...

Men, leser nå på tuben med hydrokortison , at det ikke skal brukes der det er sårdannelse. Så har han det , ville jeg nok hatt på sårsalve ja..

Har du mulighet , kan du jo stikke innom / ringe til helsestasjonen.

Bare en liten opplysning: smører du med krystallfiolett blir barnets hud mørkeblå og det sitter _lenge_. Fargen er utrolig slitesterk, og går heller ikke av i vask.

Inotyol er god, men den har jo en sterk lukt (og ganske sikkert smak), så det er kanskje ikke så stas for barnet å få den rundt munnen?

Jeg har en del eksem, og Locobase Repair gjør huden min fin i en fei. Utrolig god for tørr og sår hud.

Annonse

Inotyol er god, men den har jo en sterk lukt (og ganske sikkert smak), så det er kanskje ikke så stas for barnet å få den rundt munnen?

Jeg har en del eksem, og Locobase Repair gjør huden min fin i en fei. Utrolig god for tørr og sår hud.

Den locobasekremen jeg fikk anbefalt av lege for rødt utslett, inneholder parabener. Ville ikke brukt det på en baby. Nå har jeg kjøpt fet Adermakrem på apoteket, men det er for tidlig å si om den er effektiv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...