Gå til innhold

Inkludere ny kjæreste på "til"-lappen (julegave)

Anbefalte innlegg

Gjest apkker inn gaver

Vi gir i utg-pkt bare gaver til barna, men gir typisk en vinflaske el lign til våre søsken.

En søster er skilt, har ny kjæreste, men skal feire julen hjemme hos eksen sammen med barna. Vi sto veldig nære eksen og savner han, men vil jo vise søsteren at vi vil inkludere ny kjæreste også. Blir det litt kjipt om eksen hennes ser gave fra oss til henne + ny kjæreste? Eller er det rarest om vi liksom ikke inkluderer nykjæresten?

Fortsetter under...

• Svar 57
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

11

• hidi, the scorpion

5

• laban

4

• Kalevaala

4

Gjest pakker inn gaver

Hvis gaven er til dem begge skriver du begges navn på lappen, hvis gaven er bare til henne skriver du bare hennes navn. Verre er det ikke synes jeg.

Det er jo hele problemet! Hadde det vært en personlig gave til henne er saken grei, eller om det hadde vært en typisk gave for to. Men vi ville gitt akkurat det samme selv om hun ikke hadde kjæreste, og de bor jo ikke sammen, men det er jo sannsynlig at han nyter godt av gaven også.

Dersom vi ikke hadde en forståelse om at gaver til de voksne skal være mer symbolske, ville vi i et slikt tilfelle ikke kjøpt en fellesgave til dem, men en til han og en til henne.

Gjest pakker inn..

Du trenger ikke inkludere ny kjæreste på den lappen, det blir bare kleint....

Om du gjerne vil skrive begge på lappen, så gir du den til henne utenom julaften.

Takk for svar, skal vurdere det. Synes det blir feil nesten uansett hva jeg gjør. Redd hun kan være touchy på utelatelse av kjærestens navn.

Persille1365381127

Takk for svar, skal vurdere det. Synes det blir feil nesten uansett hva jeg gjør. Redd hun kan være touchy på utelatelse av kjærestens navn.

Men da sier du bare til henne at hun får denne vinflasken utenom de andre gavene, for du har skrevet på begge navnene - og det blir kanskje kleint for eksen...

Annonse

Det er jo hele problemet! Hadde det vært en personlig gave til henne er saken grei, eller om det hadde vært en typisk gave for to. Men vi ville gitt akkurat det samme selv om hun ikke hadde kjæreste, og de bor jo ikke sammen, men det er jo sannsynlig at han nyter godt av gaven også.

Dersom vi ikke hadde en forståelse om at gaver til de voksne skal være mer symbolske, ville vi i et slikt tilfelle ikke kjøpt en fellesgave til dem, men en til han og en til henne.

Jøjje meg. Vann i et stormglass sier nå jeg.

Skriv hennes navn på flaska og bli ferdig med saken. Det er da voksne mennesker det er snakk om?!

Siden hun skal feire jul med eksmannen og dette kanskje er litt nytt og rart for alle, synes jeg eksmannen skal få slippe å forholde seg til pakker til ny-kjæresten.

Men jeg synes det er hennes oppgave å evt. skåne ham - slik at du skriver begges navn på til-lappen og så får hun sile ut den gaven og vurdere om hun vil åpne den utenom den felles pakkeåpnings-seansen på julaften.

Gjest pakker inn..

Jøjje meg. Vann i et stormglass sier nå jeg.

Skriv hennes navn på flaska og bli ferdig med saken. Det er da voksne mennesker det er snakk om?!

Beklager så meget at ikke alle har det like rosenrødt som deg.

Gjest pakker inn..

Siden hun skal feire jul med eksmannen og dette kanskje er litt nytt og rart for alle, synes jeg eksmannen skal få slippe å forholde seg til pakker til ny-kjæresten.

Men jeg synes det er hennes oppgave å evt. skåne ham - slik at du skriver begges navn på til-lappen og så får hun sile ut den gaven og vurdere om hun vil åpne den utenom den felles pakkeåpnings-seansen på julaften.

Takk for svar. Lurt.

Annonse

Beklager så meget at ikke alle har det like rosenrødt som deg.

Du - det har ikke noe med rosenrødt eller med mitt forhold å gjøre. Er det virkelig så innihampen nøye hva som står på pakkelappen!? Hvis det er så vanvittig sårt så får hun enten feire uten eksen eller uten nykjæresten da, så er det problemet løst.

Du - det har ikke noe med rosenrødt eller med mitt forhold å gjøre. Er det virkelig så innihampen nøye hva som står på pakkelappen!? Hvis det er så vanvittig sårt så får hun enten feire uten eksen eller uten nykjæresten da, så er det problemet løst.

Hun feirer jo faktisk MED eksen UTEN den nye kjæresten. Det er vel derfor det kan bli et problem (for henne altså, det ville ikke vært det for meg).

Hun feirer jo faktisk MED eksen UTEN den nye kjæresten. Det er vel derfor det kan bli et problem (for henne altså, det ville ikke vært det for meg).

''Hun feirer jo faktisk MED eksen UTEN den nye kjæresten. Det er vel derfor det kan bli et problem (for henne altså, det ville ikke vært det for meg).''

Jeg trodde hun feiret med begge. Hvis dette er så vanskelig for trådstarter så får hun spørre søstra da, hva hun foretrekker at står på pakkelappen.

''Hun feirer jo faktisk MED eksen UTEN den nye kjæresten. Det er vel derfor det kan bli et problem (for henne altså, det ville ikke vært det for meg).''

Jeg trodde hun feiret med begge. Hvis dette er så vanskelig for trådstarter så får hun spørre søstra da, hva hun foretrekker at står på pakkelappen.

Jeg tror poenget var at søsteren sikkert gjerne vil ha med den nye kjæresten på lappen (og kan bli snurt i motsatt fall), men det kan bli sårt for eksen hvis han (fortsatt den nye, altså) gjør det.

Jeg gjetter på at eksen er den mest storsinnede her, men jeg kan ta feil. (Finnes det menn som får med seg hva det står på merkelappene på andres gaver?)

Jeg tror poenget var at søsteren sikkert gjerne vil ha med den nye kjæresten på lappen (og kan bli snurt i motsatt fall), men det kan bli sårt for eksen hvis han (fortsatt den nye, altså) gjør det.

Jeg gjetter på at eksen er den mest storsinnede her, men jeg kan ta feil. (Finnes det menn som får med seg hva det står på merkelappene på andres gaver?)

Kjære meg, hvor innviklet kan det gjøres!?

Da avtaler man med den som skal lese opp gavene at vedkommende bare sier "Og denne er til Gro" uten noe mer styr. Som du sier tror jeg ingen får med seg hva som står på lappen uansett.

Kjære meg, hvor innviklet kan det gjøres!?

Da avtaler man med den som skal lese opp gavene at vedkommende bare sier "Og denne er til Gro" uten noe mer styr. Som du sier tror jeg ingen får med seg hva som står på lappen uansett.

''Kjære meg, hvor innviklet kan det gjøres!?

Da avtaler man med den som skal lese opp gavene at vedkommende bare sier "Og denne er til Gro" uten noe mer styr. ''

Du da :-) Nå skal jeg komplisere det enda litt mer:

Hos mange er det tradisjon at barna leser opp pakkelappene:

Lille Ole, hør her: Den avlange pakken der, med nissepapiret som mamma får til jul av tante, når du leser opp den må du huske på å ikke lese navnet på mammas nye kjæreste, for det vil jeg ikke at pappa skal høre...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...