Gå til innhold

Inkludere ny kjæreste på "til"-lappen (julegave)

Anbefalte innlegg

Skrevet

''Kjære meg, hvor innviklet kan det gjøres!?

Da avtaler man med den som skal lese opp gavene at vedkommende bare sier "Og denne er til Gro" uten noe mer styr. ''

Du da :-) Nå skal jeg komplisere det enda litt mer:

Hos mange er det tradisjon at barna leser opp pakkelappene:

Lille Ole, hør her: Den avlange pakken der, med nissepapiret som mamma får til jul av tante, når du leser opp den må du huske på å ikke lese navnet på mammas nye kjæreste, for det vil jeg ikke at pappa skal høre...

Dessuten kan det hende eksen skal lese opp selv.

Da får han nødvendigvis se lappen, men jeg tror egentlig han står det over. Antakelig er han kjent med både kjæresten og sin rolle som eks. Men jeg kan ta feil.

• Svar 57
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

11

• hidi, the scorpion

5

• laban

4

• Kalevaala

4

Skrevet

''Kjære meg, hvor innviklet kan det gjøres!?

Da avtaler man med den som skal lese opp gavene at vedkommende bare sier "Og denne er til Gro" uten noe mer styr. ''

Du da :-) Nå skal jeg komplisere det enda litt mer:

Hos mange er det tradisjon at barna leser opp pakkelappene:

Lille Ole, hør her: Den avlange pakken der, med nissepapiret som mamma får til jul av tante, når du leser opp den må du huske på å ikke lese navnet på mammas nye kjæreste, for det vil jeg ikke at pappa skal høre...

Joda, jeg ser den. Men jeg ville gitt eksen såpass tiltro at jeg satset på at han ikke går fra konseptene om den nye kjæresten er inkludert på en pakkelapp eller to. *sukk*

Skrevet

Joda, jeg ser den. Men jeg ville gitt eksen såpass tiltro at jeg satset på at han ikke går fra konseptene om den nye kjæresten er inkludert på en pakkelapp eller to. *sukk*

Ja, jeg er forsåvidt enig - men jeg heller allikevel til at det er helt greit å ta hensyn sånn i tilfelle.

Julen er jo en spesiell høytid for mange, hvor eventuelle vonde følelser kan bli ekstra vonde. Vi vet ikke omstendighetene rundt bruddet og jeg ville tenkt at om det finnes en mulighet for at en slik bagatell kanskje ville gi exen litt vondt i hjertet - selv om han ikke akkurat går fra konseptene, så koster det lite å forsøke å unngå det akkurat på denne dagen.

Gjest Hulderen
Skrevet

Siden søsteren din ikke skal feire sammen med nyekjæresten, så trenger du bare å sette hennes navn på pakken. Siden dere ønsker å ha et godt forhold til eksen, så er det ikke nødvendig å ta med navnet på den nye. Dere får nok anledninger til å bygge relasjoner med ham. Kanskje skal dere være sammen med ham en annen dag i julen?

Skrevet

Min bror har skiftet dame i år, og jeg skrev bare hans navn på julegaven. (Har ikke møtt den nye dama, har bare hatt litt facebookkontakt)

Skrevet

Du er utrolig vrang i denne tråden. Det som andre opplever som problem vil ikke nødvendigvis være det for deg. Det slår meg pga. mange av dine svar at du har liten evne til å se andres perspektiv. Du er utrolig opptatt av å male et rosenrødt bilde av ditt eget liv.

Da har jeg sagt det.

Gjest Hulderen
Skrevet

Man trenger da ikke å frykte at eksen skal gå fra konseptene. Det er nok å prøve å ta sine forholdsregler slik at han ikke blir unødvendig såret, helt uavhengig av om han klarer å holde maska eller ei.

Jeg syns det er veldig bra at tådstarter er så empatisk at hun ønsker at alle skal ha det så bra som mulig.

Gjest Purple sky
Skrevet

Du - det har ikke noe med rosenrødt eller med mitt forhold å gjøre. Er det virkelig så innihampen nøye hva som står på pakkelappen!? Hvis det er så vanvittig sårt så får hun enten feire uten eksen eller uten nykjæresten da, så er det problemet løst.

Tiltredes, pick your battles etc, gosj :-D

Gjest Purple sky
Skrevet

Jeg tror poenget var at søsteren sikkert gjerne vil ha med den nye kjæresten på lappen (og kan bli snurt i motsatt fall), men det kan bli sårt for eksen hvis han (fortsatt den nye, altså) gjør det.

Jeg gjetter på at eksen er den mest storsinnede her, men jeg kan ta feil. (Finnes det menn som får med seg hva det står på merkelappene på andres gaver?)

''(Finnes det menn som får med seg hva det står på merkelappene på andres gaver?)''

Her bør vi svare et unisont JA, men jeg har til gode å møte dem....

Gjest Purple sky
Skrevet

Tiltredes nok en gang og sukker med deg ;) Og for ordens skyld har jeg hatt mine lurvete brudd der også barn var involvert, men jeg fatter ikke hvorfor voksne folk og ikke minst foreldre ikke kan ta seg sammen 1 - en - kveld i året..

Gjest Purple sky
Skrevet

Du er utrolig vrang i denne tråden. Det som andre opplever som problem vil ikke nødvendigvis være det for deg. Det slår meg pga. mange av dine svar at du har liten evne til å se andres perspektiv. Du er utrolig opptatt av å male et rosenrødt bilde av ditt eget liv.

Da har jeg sagt det.

''Du er utrolig vrang i denne tråden. Det som andre opplever som problem vil ikke nødvendigvis være det for deg. Det slår meg pga. mange av dine svar at du har liten evne til å se andres perspektiv. Du er utrolig opptatt av å male et rosenrødt bilde av ditt eget liv.''

Hmm? Lillemus trenger ikke mitt forsvar, hun er i stand til å forvare seg selv om hun føler for det, men jeg føler likevel for å si at jeg ikke deler din oppfatning, snarere tvert imot.

Gjest Purple sky
Skrevet

*hahahahaha* Jeg får skylde på at jeg har ligget sjuk siden fredag! :o)

Neeeeei! Ikke ødelegg et herlig uttrykk ;)

Skrevet

Da har jeg sagt det.

Jeg er sikkert mer avslappet og likegyldig til en del ting som kanskje er viktige for andre. Og dersom jeg skulle "tatt parti" i denne saken ville jeg valgt å skrive "Til søster og nykjæresten" på pakkelappen, det er noe med at blod er tykkere enn vann.

Men jeg skjønner ikke helt at det er noe å lage noen sak ut av.

Skrevet

Jeg er sikkert mer avslappet og likegyldig til en del ting som kanskje er viktige for andre. Og dersom jeg skulle "tatt parti" i denne saken ville jeg valgt å skrive "Til søster og nykjæresten" på pakkelappen, det er noe med at blod er tykkere enn vann.

Men jeg skjønner ikke helt at det er noe å lage noen sak ut av.

Hvem har laget sak ut av dette? Jeg tror ikke et eneste øyeblikk at du har mer avslappet forhold til livet enn trådstarter, men du er muligens flinkere til å skryte av deg selv.

hidi, the scorpion
Skrevet

Hvem har laget sak ut av dette? Jeg tror ikke et eneste øyeblikk at du har mer avslappet forhold til livet enn trådstarter, men du er muligens flinkere til å skryte av deg selv.

''men du er muligens flinkere til å skryte av deg selv.''

Tydelig at du ikke er kjent med nicket, Lillemus... Synes det var stygt skrevet av deg, Pilka:(

Skrevet

Hvis hun ligger med eksen på julaften er det kjipt. Hvis ikke er det greit.

Skrevet

Dere inkluderer selvsagt den nye kjæresten :)

Jeg ser ikke problemet i det hele tatt....

Skrevet

Dere inkluderer selvsagt den nye kjæresten :)

Jeg ser ikke problemet i det hele tatt....

Sorry... leste litt fort... ser at hennes nye kjæreste ikke skal være med og feire sammen med dere.. da tenker jeg at det er nok at gaven er til henne? Dere kan jo kjøpe en liten ting til ham alene dersom dere kjenner ham også?

Skrevet

''men du er muligens flinkere til å skryte av deg selv.''

Tydelig at du ikke er kjent med nicket, Lillemus... Synes det var stygt skrevet av deg, Pilka:(

Jeg er godt kjent med nicket Lillemus og mener det jeg skriver.

Skrevet

Du - det har ikke noe med rosenrødt eller med mitt forhold å gjøre. Er det virkelig så innihampen nøye hva som står på pakkelappen!? Hvis det er så vanvittig sårt så får hun enten feire uten eksen eller uten nykjæresten da, så er det problemet løst.

Denne kommentaren er stygg. Du aner ingenting hva du snakker om, kjenner ikke personene det gjelder og vet ingenting om deres følelser.

Hvis du synes dette er så utrolig dumt bør du holde deg unna å svare.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...