Gå til innhold

Sjokkavsløringer om legemiddelindustrien

Anbefalte innlegg

Denne siden inneholder sjokkavsløringer av hvordan legemiddelindustrien er innblandet i salg av termometere.

Statistikk viser at folk som bruker termometere oftere er syke enn de som ikke gjør det:

http://termometeraksjon.com/

Husk: INGEN har blitt friske av å bruke et termometer!

Fortsetter under...

Gjest trøsteogbære

Oisann, denne føler jeg for å belyse/kverulere litt.

Det er mange år siden denne "industrien" gikk ut med en belønning på kr. 50,- til de som leverte inn sine farlige kvikksølv termometerne på et apotek.

Det er innført elektroniske sånne, og de er et viktig redskap i likhet med mange andre redskaper.

At folk er sløve, og ikke har byttet ut sine gamle kvikksøvtermomere, får stå for deres egen regning.

Eh, tolker jeg det slik at du, og denne organisasjonen ønsker å forby bruk av termomere siden ingen har blitt friske av å bruke de ?

Det betyr jo videre at de er helt ubrukelige det da vel ?

For et innlegg.

Det er mange år siden denne "industrien" gikk ut med en belønning på kr. 50,- til de som leverte inn sine farlige kvikksølv termometerne på et apotek.

Det er innført elektroniske sånne, og de er et viktig redskap i likhet med mange andre redskaper.

At folk er sløve, og ikke har byttet ut sine gamle kvikksøvtermomere, får stå for deres egen regning.

Eh, tolker jeg det slik at du, og denne organisasjonen ønsker å forby bruk av termomere siden ingen har blitt friske av å bruke de ?

For et innlegg.

Naa maatte jeg le :D

Gjest Purple sky

For et innlegg.

''For et innlegg.''

Tipper det er ironsik ment, a la 'Nissene Over Skog og Hei" - Asbjørn lenge leve ;)

Annonse

Gjest Hulderen

Er det du som har laget siden? Den kunne ha vært morsom, om den ikke var så feilktig.

1. oktober 1998 ble det forbudt å produsere, importere og omsette termometre som inneholder kvikksølv.

Det ble forbudt fordi kvikksølv er så giftig at det er et stort miljøproblem. Og det er en av grunnene til at det er problemtisk at norske mynigheter valgte å kjøpe en vaksine som inneholdt kvikksølv når det fantes mange alternative vaksiner uten.

Er det du som har laget siden? Den kunne ha vært morsom, om den ikke var så feilktig.

1. oktober 1998 ble det forbudt å produsere, importere og omsette termometre som inneholder kvikksølv.

Det ble forbudt fordi kvikksølv er så giftig at det er et stort miljøproblem. Og det er en av grunnene til at det er problemtisk at norske mynigheter valgte å kjøpe en vaksine som inneholdt kvikksølv når det fantes mange alternative vaksiner uten.

Nei, det er ikke min side. Den er en parodi på den anti-vaksinekampanjen, som ble drevet av noen som solgte en "alternativ" vaksine.

Og hele poenget er at den er like feilaktig som kampanjen mot vaksinen.

(Mengden med kvikksølv i vaksinen var nærmest "teoretisk". )

Med vennlig hilsen

''For et innlegg.''

Tipper det er ironsik ment, a la 'Nissene Over Skog og Hei" - Asbjørn lenge leve ;)

''Tipper det er ironsik ment, a la 'Nissene Over Skog og Hei" - Asbjørn lenge leve ;)''

Det blir ikke en gyggelig jul i år hvis Asbjørn ikke vinner! Ellers må han som kjent selge huset for å få råd til å bli boende...

...du tror ikke at det finnes ett eneste kvikksølvtermometer igjen i norske husstander, selv om de ble forbudt?

Gjest Hulderen

...du tror ikke at det finnes ett eneste kvikksølvtermometer igjen i norske husstander, selv om de ble forbudt?

Du bommet på poenget. Hvorfor kritisere lege,iddelindustrien for et produkt som ikke jar vært lov å selge i så mange år? Etter forbudet har det vært en periode der "alle" skulle ha øretermometer, og nå er det amdre digitale som gjeder. Hvis det er viktig for deg å finne ut om noen fortsatt har kvikksølvtermometre, og bruker dem, så får du starte en FU og spørre.

Du bommet på poenget. Hvorfor kritisere lege,iddelindustrien for et produkt som ikke jar vært lov å selge i så mange år? Etter forbudet har det vært en periode der "alle" skulle ha øretermometer, og nå er det amdre digitale som gjeder. Hvis det er viktig for deg å finne ut om noen fortsatt har kvikksølvtermometre, og bruker dem, så får du starte en FU og spørre.

Til opplysning:

''parodiere

etterligne på en latterliggjørende eller lattervekkende måte.''

Kilde: SNL

Med venlig hilsen

''Tipper det er ironsik ment, a la 'Nissene Over Skog og Hei" - Asbjørn lenge leve ;)''

Det blir ikke en gyggelig jul i år hvis Asbjørn ikke vinner! Ellers må han som kjent selge huset for å få råd til å bli boende...

Hehe, jeg tror ikke at Asbjørn vinner, det blir helt sikkert han som vant i fjor........men jeg er helt sikker på at Asbjørn får pengene.......vent og se og tenk litt på ett par veddemål som er inngått:-)

Annonse

Joda, skulle ha vært enig med deg hvis dette faktisk hadde vært en seriøs kampanje - men det er jo bare ironi, derfor blir det bare du som bommer helt på poenget når du forsøker å rive den fra hverandre på den måten:-))))

Gjest Hulderen

Joda, skulle ha vært enig med deg hvis dette faktisk hadde vært en seriøs kampanje - men det er jo bare ironi, derfor blir det bare du som bommer helt på poenget når du forsøker å rive den fra hverandre på den måten:-))))

Der er jeg uenig med deg. Ironi må også basere seg på fakta for at det skal treffe.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...