Gå til innhold

pynte til jul

Anbefalte innlegg

Gjest julepynt
Skrevet

Har endel lilla lysekrukker til telys som jeg har hatt framme i høst og nå til advent, men i morgen når de røde lysene, julenissene og røde duker kommer fram blir det kanskje stiligst å fjerne de lilla? Eller hvordan gjør dere det?

Skrevet

Fjerner den lilla duken + de lilla glassene på adventstaken + den lilla engelen som står midt i adventstaken i morra og erstatter det med rødt, dvs. engelen blir nok erstattet med noen julehjerter tror jeg. :o)

Er litt svak for den engelen så det spørs om den får en plass hos resten av glass-englekoret til julen er over så den slipper å tilbringe julen i esken sin. ;o)

Skrevet

Hvis du liker dem og vil la dem stå, så lar du dem stå. Det er ytterst få som praktiserer julehjem a la boligmagasin, og om noen gjør det så er det sjelden særlig trivelig der. Men for all del, ofte stilig.

Her i huset praktiseres julemaksimalisme - en salig blanding av ting som er rødt/fint/har affeksjonsverd/ungene har laget osv. Og ingen får meg til å bytte ut noe av pynten fordi det har feil farge for høytiden.

Skrevet

Hvis du liker dem og vil la dem stå, så lar du dem stå. Det er ytterst få som praktiserer julehjem a la boligmagasin, og om noen gjør det så er det sjelden særlig trivelig der. Men for all del, ofte stilig.

Her i huset praktiseres julemaksimalisme - en salig blanding av ting som er rødt/fint/har affeksjonsverd/ungene har laget osv. Og ingen får meg til å bytte ut noe av pynten fordi det har feil farge for høytiden.

''Her i huset praktiseres julemaksimalisme - en salig blanding av ting som er rødt/fint/har affeksjonsverd/ungene har laget osv. Og ingen får meg til å bytte ut noe av pynten fordi det har feil farge for høytiden.''

Jeg ville trivdes i ditt julehjem! :o)

Gjest annlovinda
Skrevet

''Her i huset praktiseres julemaksimalisme - en salig blanding av ting som er rødt/fint/har affeksjonsverd/ungene har laget osv. ''

Sånn har vi det også. Nå er vi ferdig pyntet her i huset - og det er i grunn nok pynt framme her nå. Koselig og fullt :)

Skrevet

Jeg pynter svært lite til advent, og jeg bytta ut de lilla lysene i lysestaken med røde.

Men jeg er overhodet ikke noen "farge-nazi" når det gjelder jul, unntatt at rødt er et must. Tror omtrent alle farger er representert på juletreet ihvertfall, men ikke lilla, faktisk! He he Det har jeg aldri tenkt på før nå. :-)

Personlig synes jeg de er litt kjedelig dersom man bestemmer seg for at bare visse farger er "lov" på juletreet, og spesielt dersom dette er noe som byttes ut med "trender" - det ene året er det blått og sølv som gjelder, neste år rødt og gull osv. *gjesp*

Jeg har tvert imot gjort det til et poeng å kjøpe minst én liten ting til treet hvert år, for å unngå at det er 'stuck' i den tidsalderen da jeg først begynte å kjøpe juletrepynt.Årets tilskudd er en delft-kule, som egentlig ikke ble så pen på treet, men den minner meg om årets tur til Nederland :-) Det er pynt på treet fra mange steder jeg/vi har vært, og jeg minnes stedene og turene for hver ting som henges opp.

Men dette betyr ikke at jeg synes ethvert juletre er vakkert, da, det går gjetord i familien om treet til en tante...

Dette ble en skikkelig avsporing: Mitt hovedpoeng er: Hvis du synes det er fint og du liker det, så behold det! God jul :-)

Gjest julepynt
Skrevet

Jeg pynter svært lite til advent, og jeg bytta ut de lilla lysene i lysestaken med røde.

Men jeg er overhodet ikke noen "farge-nazi" når det gjelder jul, unntatt at rødt er et must. Tror omtrent alle farger er representert på juletreet ihvertfall, men ikke lilla, faktisk! He he Det har jeg aldri tenkt på før nå. :-)

Personlig synes jeg de er litt kjedelig dersom man bestemmer seg for at bare visse farger er "lov" på juletreet, og spesielt dersom dette er noe som byttes ut med "trender" - det ene året er det blått og sølv som gjelder, neste år rødt og gull osv. *gjesp*

Jeg har tvert imot gjort det til et poeng å kjøpe minst én liten ting til treet hvert år, for å unngå at det er 'stuck' i den tidsalderen da jeg først begynte å kjøpe juletrepynt.Årets tilskudd er en delft-kule, som egentlig ikke ble så pen på treet, men den minner meg om årets tur til Nederland :-) Det er pynt på treet fra mange steder jeg/vi har vært, og jeg minnes stedene og turene for hver ting som henges opp.

Men dette betyr ikke at jeg synes ethvert juletre er vakkert, da, det går gjetord i familien om treet til en tante...

Dette ble en skikkelig avsporing: Mitt hovedpoeng er: Hvis du synes det er fint og du liker det, så behold det! God jul :-)

Tenkte mer på pynt rundt i huset og ikke treet, der har jeg både lilla og rødt :) Pakker bort de lilla telyse bollene

Skrevet

Jeg er også glad i å pynte til advent i lilla farger. Jeg bytter ut det lilla med rødt og hvitt noen få dager før jul.

Skrevet

''Jeg har tvert imot gjort det til et poeng å kjøpe minst én liten ting til treet hvert år, for å unngå at det er 'stuck' i den tidsalderen da jeg først begynte å kjøpe juletrepynt''

Jeg tror jeg må begynne å luke ut.... Tror ikke mer enn halvparten fikk plass på treet i år! Ikke at det er smekkfullt, men det er fullt nok. Tror jeg må ta bort de kulene som er av plast og litt forskjellig andre ting gitt.

Skrevet

Til advent har vi lilla løper på stuebordet, og lilla lys i adventsstaken. Bruker lilla telys i telysestaker og thats it. Så tar jeg det vekk lille julaften, og erstatter det med rød duk, røde lys og resten av julepynten :o)

Skrevet

''Personlig synes jeg de er litt kjedelig dersom man bestemmer seg for at bare visse farger er "lov" på juletreet, og spesielt dersom dette er noe som byttes ut med "trender" - det ene året er det blått og sølv som gjelder, neste år rødt og gull osv. *gjesp*''

Jeg driter i trender. Hos meg har røde kuler og røde perlekjeder på juletreet vært trendy de 25 siste årene. Sånn liker jeg det, og sånn kommer jeg til å fortsette å ha det.

Skrevet

Jeg er generelt lite glad i i lilla i interiørsammenheng. Men jeg har EN lilla løper, lilla adventslys og tre-fire lilla telysestaker som jeg har i adventa. Og vekk med dem igjen så snart det er mulig.

Skrevet

Tenkte mer på pynt rundt i huset og ikke treet, der har jeg både lilla og rødt :) Pakker bort de lilla telyse bollene

Ja, skjønte at det var huset generelt du mente :-)

Skrevet

''Jeg har tvert imot gjort det til et poeng å kjøpe minst én liten ting til treet hvert år, for å unngå at det er 'stuck' i den tidsalderen da jeg først begynte å kjøpe juletrepynt''

Jeg tror jeg må begynne å luke ut.... Tror ikke mer enn halvparten fikk plass på treet i år! Ikke at det er smekkfullt, men det er fullt nok. Tror jeg må ta bort de kulene som er av plast og litt forskjellig andre ting gitt.

Det blir sånn her også at ikke alt får plass. Men så er det greit å la noe av pynten fra 1991 få hvile pgså ;-)

Skrevet

''Personlig synes jeg de er litt kjedelig dersom man bestemmer seg for at bare visse farger er "lov" på juletreet, og spesielt dersom dette er noe som byttes ut med "trender" - det ene året er det blått og sølv som gjelder, neste år rødt og gull osv. *gjesp*''

Jeg driter i trender. Hos meg har røde kuler og røde perlekjeder på juletreet vært trendy de 25 siste årene. Sånn liker jeg det, og sånn kommer jeg til å fortsette å ha det.

Det er greit nok med trender på offentlige steder og i butikker osv, men hjemme er det tradisjonen som gjelder :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...