Gå til innhold

Julefreden senker seg saaakte...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har vel bare laget ribbe en gang tror jeg... Men steiker du den dagen før altså? Får du svoren sprø da? Trodde en måtte steke den samme dagen for å få den sprø?

Det går bra med svoren om ribba blir helt kald for den pakkes i kjøleskapet. Om den pakkes i plast/alufolie for fort, er løpet kjørt.

Jeg har også et håp om at den er på plass om et par timer, men fortsatt er det en god del igjen å gjøre for at morgendagen skal bli en kosedag og ikke en stressedag. Det går nok, og hvis ikke får det vel jobbes litt i morgen. Det er ikke verre. Jul skal det bli! En slags, i alle fall;)

God jul til deg også! Og til alle dere andre:)

Jeg har vel bare laget ribbe en gang tror jeg... Men steiker du den dagen før altså? Får du svoren sprø da? Trodde en måtte steke den samme dagen for å få den sprø?

Jeg tar av svoren nå i kveld og setter den i kjøleskapet og så varmer jeg opp ribba og pinnekjøttet under grillen i morgen før vi skal spise.

Annonse

OK. Dette kan jeg ikke i det hele tatt.

Men hvorfor steker du ikke bare alt i morgen?

For jeg liker å være ferdig med mest mulig i dag slik at jeg ikke er halvdau når vi skal spise i morgen. Jeg har begynt å grine under middagen et par ganger fordi jeg har vært så sliten at jeg ikke har orket så nå gjør jeg alt ferdig i dag.

Det er igjen poteter, surkål, saus til riskremen, saus til ribba og kålrabistappa til pinnekjøttet og det er nok for meg på en dag hvis jeg skal kose meg utover kvelden

Gjest Nickløsheletida

For jeg liker å være ferdig med mest mulig i dag slik at jeg ikke er halvdau når vi skal spise i morgen. Jeg har begynt å grine under middagen et par ganger fordi jeg har vært så sliten at jeg ikke har orket så nå gjør jeg alt ferdig i dag.

Det er igjen poteter, surkål, saus til riskremen, saus til ribba og kålrabistappa til pinnekjøttet og det er nok for meg på en dag hvis jeg skal kose meg utover kvelden

Hjelper ikke de voksne barna til litt?

Det skjønner jeg. Jeg har aldri vært alene voksen til å lage til julemiddag. Enten sammen med mamma eller sammen med svigermor.

Annonse

hidi, the scorpion

Det har vært folk her hvert år på julaften om kvelden. Dattera mi skal som regel på jobb dagen etter kl 7 så hun stikker ved 10-tiden og da er det folk her

Fikk du ned deg denne, Dorthe;)

http://doktoronline.no/forum3/bin/gotomsg.wa2?MessageId=4693720

Hvis det er noen trøst, så er ikke dette huset aldeles ferdig og fullt av julefred. Dvs., fred er det forsåvidt, bare jeg som er oppe, men noen punkter står igjen før hus og heim er klart til feiring.

Bare bittelitt kaffe nå først, så er det gulvvask i en etasje og stryking av duker - og litt godis fram på bordene - SÅ skal alt bli så greit så.

Gjest Nickløsheletida

Det har vært folk her hvert år på julaften om kvelden. Dattera mi skal som regel på jobb dagen etter kl 7 så hun stikker ved 10-tiden og da er det folk her

Må jo en tur innom da:) Ungene ser på 3 nøtter til Askepott og den kan jeg utenatt, så det er ikke det helt store lenger.

Her er stemninga stille og rolig, og vi har inntatt sofaen. :) Datra drikker kakao og ser ørten episoder av Nissene over skog og hei. ("Tre nøtter til Askepott og Reisen til julestjernen er sååå kjedelig, dah!"), kjæresten og jeg sitter med kaffekopp og nesa ned i bok og laptop. Guttungen er ute en tur sammen med en nabokompis.

Jeg har vært ute med nyhetsbrev til beboerne i borettslaget, ribba står klar til å settes inn i ovnen, snart skal jeg skrelle poteter. Ellers er det bare stille her i dag. Foreløpig. Deilig!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...