Gå til innhold

Dolce Gusto - hjelp!

Anbefalte innlegg

Gjest hjelp meg plis

Fikk en fancy Dolce Gusto maskin i julegave, men skjønner ikke bæret...

Bruksanvisningen er jo bare bilder... jeg må ha det med ord jeg, forklaringer på hva og hvorfor.

F.eks. hva skal den firkantede boksen med hullrist i brukes til? Ser på bilde at de kaster en kapsel oppi?? Er det boss eller hva?? Jada jeg er dum...

Og den lille nålen har jeg forstått skal brukes om det blir tett...

Hmmmm

så skal jeg altså fylle i vann i beholderen og koke igjennom?

Skjønner ikke hva/hvorfor det står at man skal ha den greia til venstre først noen sek, så i midten noen sek og så på fullt noen sek?

hvordan slår jeg av og på osv?

Og hvordan lager jeg kaffe og bestemmer hvor mye osv?

dumme spørsmål ja,

men kanskje noen bare kan skrive et sammendrag av bruksanvisningen om de gidder,

fra start til slutt liksom.

Hvordan rense maskinen første gang,

hvordan trakte kaffe, velge ulike typer og styrker, hvordan avslutte

og hvordan rense den etter bruk....

På forhånd takk!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/374000-dolce-gusto-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en Dolce Gusto Circolo og tar utgangspunkt i den når jeg svarer:

''F.eks. hva skal den firkantede boksen med hullrist i brukes til? Ser på bilde at de kaster en kapsel oppi?? Er det boss eller hva??''

Ja, den er til de brukte kapslene. Jeg bruker den ikke, kaster dem rett i søpla.

''Og den lille nålen har jeg forstått skal brukes om det blir tett..''

Tror ikke det fulgte med nål til min? Jeg har ihvertfall ikke sett noen.

''så skal jeg altså fylle i vann i beholderen og koke igjennom? Skjønner ikke hva/hvorfor det står at man skal ha den greia til venstre først noen sek, så i midten noen sek og så på fullt noen sek?''

Det der husker jeg ikke at jeg gjorde? Bare gjør som det står uten å gruble for mye på hvorfor ;-)

''hvordan slår jeg av og på osv?''

Min har en knapp på venstre side, når jeg trykker på den lyser den rødt helt til maskinen er klar. Da skifter fargen til grønn.

''Og hvordan lager jeg kaffe og bestemmer hvor mye osv?''

Du fyller beholderen med vann, slår maskinen på, drar ut den lille skuffen og legger en kapsel oppi, lukker igjen med spaken over og drar hendelen på toppen av maskinen til høyre. Hold den der til du har fått så mye kaffe i koppen som du ønsker.

''hvordan trakte kaffe''

Se over.

''velge ulike typer og styrker''

Det finnes flere forskjellige kaffetyper i vanlige butikker.. Bl.a. på Rema og Meny. Du må nesten bare prøve deg frem til du finner en eller flere favoritter.

''hvordan avslutte''

Når du har dratt spaken tilbake til midten stopper vannet. Åpne den lille skuffen og ta ut og kast kapselen. Vips, ferdig.

''og hvordan rense den etter bruk....''

Det skal ikke være nødvendig. Jeg har hatt min i snart ett år og har ikke renset den.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/374000-dolce-gusto-hjelp/#findComment-3276137
Del på andre sider

Onsdag1365380628

Enkel bruksanvisning.

Du fyller vann i beholderen selvsagt, og når du skal lage deg en god kopp kaffe trykker du på startknappen og venter til den lyser grønt. En kapsel legges i beholderen og trykk ned på et vis. Hendelen på toppen står i midtposisjon med et merke for varmt eller kaldt. Dra den mot rødt og maskinen starter. Når koppen er passe full drar du den tilbake i midtposisjon igjen. Den brukte kapselen kastes i søpla eller i den medfølgende firkantete esken.

Kos deg med god kaffe. Den lille nålen kan du legge vekk, du får sikkert ikke bruk for den.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/374000-dolce-gusto-hjelp/#findComment-3276138
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...